نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

زمان اعلام نتایج امتحانات نهایی دانش آموزان مشخص شد

منبع
ايسنا
بروزرسانی

ایسنا/ وزیر آموزش و پرورش گفت: پیش بینی می‌شود تا پایان مردادماه نتایج امتحانات نهایی دانش آموزان پایه دهم و یازدهم اعلام شود.

رضا مراد صحرایی  با بیان اینکه برگزاری امتحانات نهایی امسال شیوه منحصر به فرد در طول تاریخ آموزش و پرورش کشور بوده است گفت: نتایج آزمون نهایی پایه های دهم و یازدهم تا پایان مرداد اعلام می شود.

او با تاکید بر اینکه در شیوه نامه جدید نمرات نهایی از تاثیر زیادی در کنکور برخوردار هستند، افزود: گاهی برگه های آزمون نهایی چهار نوبت نیز تصحیح می شوند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امتحانات نهایی در نوبت نخست دو بار تصحیح می شود ضمن اینکه هیچ پاسخنامه امتحانی در استان خود تصحیح نمی شود و فردی که تصحیح برگه های آزمون های نهایی را عهده دار است از نوبت نخست یا دوم بودن تصحیح آن برگه امتحانی اطلاعی ندارد.

صحرایی ادامه داد: اگر اختلاف دو نوبت تصحیح برگه های آزمون های نهایی بیش از یک نمره باشد تصحیح به نوبت سوم کشیده می شود و پس از آن نیز دانش آموزان می توانند نسبت به نمره ثبت شده اعتراض کنند.

او افزود: در فرصت اعتراض است که چهارمین نوبت تصحیح آزمون های نهایی انجام می شود و به این دلیل است که این روند کمی زمانبر شده است.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد تا پایان مردادماه نتایج آزمون نهایی پایه های دهم و یازدهم قطعا اعلام خواهد شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره