نماد آخرین خبر

توضیح درباره بیمه معلمانِ مدارس غیردولتی

منبع
ايلنا
بروزرسانی
توضیح درباره بیمه معلمانِ مدارس غیردولتی

ایلنا/ رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی گفت: معلم در مدرسه‌ی غیردولتی باید ۳۰ ساعت تدریس کند و حقوقش بر مبنای همین ساعت تعیین می‌شود.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی درباره بیمه شدن معلمان مدارس غیردولتی با ۳۰ ساعت کار در هفته گفت: هر معلمی که بخواهد در مدارس غیردولتی کار کند، طبق این قانون جدید که سال گذشته تصویب و به آموزش و پرورش ابلاغ شد و ما نیز به استان‌ها ابلاغ کردیم قرار شد که از سال تحصیلی ۱۴۰۳ معلمان با ۳۰ ساعت کار در مدارس غیردولتی بیمه کامل شوند و حقوق و مزایای کامل بگیرند.

وی اضافه کرد: در دوره‌ی ابتدایی معلمان ما تمام وقت هستند، یعنی یک معلم ابتدایی به طور معمول در هفته ۲۵ ساعت تدریس می‌کند و با یک‌مقدار فوق‌برنامه ۳۰ ساعت می شود. در دوره‌ی ابتدایی ما در هفته حدود ۶ ساعت برنامه درسی فوق برنامه و ۶ ساعت  برنامه‌ی غیردرسی فوق برنامه داریم. البته این فوق برنامه‌ها در همه‌ی مدارس ابتدایی برگزار نمی‌شود.

او ادامه داد: اگر همان معلمی که ۲۵ ساعت در مدرسه تدریس می‌کند را برای این فعالیت‌های فوق برنامه به کار گیری کنند  به ۳۰ ساعت کار در هفته می رسند و شامل حقوق و مزایای کامل می شوند  اگر بیشتر از ۳۰ ساعت شد، اضافه‌تر می‌گیرد. اگر کمتر از ۳۰ ساعت شد، نسبتی از آن ۳۰ ساعت را می‌گیرند.

محاسبه حقوق صرفا بر اساس ساعات کار
محمودزاده با اشاره به دوره متوسطه گفت: در دوره متوسطه چون معلم یک درس را تدریس می‌کند، وضعیت فرق می‌کند. ممکن است معلمی ۴ ساعت یا ۶ ساعت در مدرسه‌ای تدریس کند که به نسبت ساعات تدریس حقوق پرداخت می‌شود. بیمه هم به همین صورت محاسبه می‌شود. سالهای قبل این حد نصاب ۴۴ ساعت در هفته بود که با مصوبه جدید به ۳۰ ساعت در هفته رسید.

وی در پاسخ به این سوال که سابقه تدریس تاثیری بر محاسبه حقوق و بیمه دارد یا خیر؟ گفت: همانطور که در مدارس دولتی حقوق صرفا بر اساس ساعات تدریس محاسبه می‌شود، اینجا هم ملاکی جز ساعات تدریس نداریم. مگر دستمزد به ازای ساعات تدریس در مدارس دولتی با سابقه بیشتر کم و زیاد می‌شود؟ نمی‌شود. معلم در مدرسه‌ی غیردولتی باید ۳۰ ساعت تدریس کند و حقوقش بر مبنای این ۳۰ ساعت تعیین می‌شود.

محمودزاده همچنین در واکنش به اظهارات علیرضا سلیمی، نماینده مردم در تهران در مجلس شورای اسلامی مبنی بر این‌که «برخی مدارس غیرانتفاعی در پرداخت شهریه‌ها تخلف کرده که باید با آن‌ها برخورد پشیمان‌کننده شود» گفت: شما از آقای سلیمی بپرسید که کدام مدارس تخلف کرده‌اند. اگر هر تخلفی در مدارس غیردولتی صورت بگیرد ما بدون هیچ اغماضی برخورد می‌کنیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره