نماد آخرین خبر

استقرار ۱۴ فروند بالگرد و ۱۰ بیمارستان صحرایی در نقاط مرزی

منبع
ايرنا
بروزرسانی
استقرار ۱۴ فروند بالگرد و ۱۰ بیمارستان صحرایی در نقاط مرزی

ایرنا/ رئیس سازمان اورژانس کشور از ارتقای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: ۲۷۱ دستگاه آمبولانس، ۴۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۴ دستگاه موتورلانس، ۱۴ فروند بالگرد و ۱۰ بیمارستان صحرایی موقت در ایام اربعین در نقاط مرزی مستقر می‌شوند

جعفر میعادفر در آیین بدرقه کاروان بهداشت و درمان و اورژانس کشور به مرزهای غربی کشور برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران که صبح پنجشنبه در محل سازمان اورژانس کشور برگزار شد، گفت: در دولت سیزدهم در موضوع اربعین حسینی فعالیت های موثر و ماندگار همراه با زیرساخت های مناسب برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران صورت گرفت.

وی افزود: ساخت مراکز بهداشتی، درمانی و فوریت های پزشکی با تمامی امکانات و تجهیزات لازم در مناطق صفر مرزی را می توان از اقدامات موثر در ارائه خدمات مناسب به زائران برشمرد.

رئیس سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه در سال‌های گذشته به دلیل ضعف امکانات، زائران با گرمازدگی مواجه می شدند، گفت: خوشبختانه با احداث مراکز بهداشتی و درمانی، امیدواریم دیگر شاهد گرمازدگی زائران در مرزها نباشیم.

میعادفر همچنین بیان داشت: ۲۷۱ دستگاه آمبولانس، ۴۴ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۴ دستگاه موتورلانس، ۱۴ فروند بالگرد، ۲ فروند هواپیما، ۵ واحد تعمیرگاه سیار، ۴ واحد سامانه ارتباطی، ۴ واحد آزمایشگاه سیار و ۱۰ بیمارستان صحرایی موقت در نقاط مرزی مستقر می شوند.

وی گفت: یکی از مباحث مهم در ایام اربعین حسینی وجود انواع بیماری ها اعم از تب دنگی ناشی از گزش پشه آئدس و گرمازدگی به علت افزایش دمای بالای هوا است و بنابراین رعایت تمامی اصول بهداشتی از مسائل مهم در پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی به شمار می رود.

وی به زائران توصیه کرد برای پیاده روی حتی الامکان در ساعات خنک تر و مسیرهای مناسب را انتخاب کنند.

میعادفر تاکید کرد: به دلیل چنین مخاطراتی افتتاح و راه اندازی مراکز بهداشتی- درمانی در نقاط صفر مرزی برای ارائه خدمات سلامت به زوار حسینی در سال گذشته انجام شده است که این مراکز ظرفیتی بالغ بر ۱۵۰ نفر دارد.

عزیمت کاروان بهداشت و درمان به مرزهای غربی کشور
به گزارش ایرنا، آیین بدرقه کاروان بهداشت و درمان و اورژانس کشور به مرزهای غربی کشور برای حضور در مراسم اربعین حسینی (ع) و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به زائران با حضور بهرام عین اللهی وزیر بهداشت برگزار شد.

در این آیین که در سازمان اورژانس کشور برگزار شد، وزیر بهداشت، حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت، علیرضا رحیم نیا مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت و همچنین مدیران سازمان اورژانس کشور حضور داشتند.


در این مراسم رژه موتورلانس ها، آمبولانس ها و دیگر تجهیزات خودرویی که در مرزها و پایگاه های اورژانس جاده ای برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی (ع) حضور خواهند داشت نیز برگزار شد.

عزیمت زائران حسینی برای شرکت در آیین اربعین از این هفته آغاز شده است؛ بر اساس تقویم ایران چهارم شهریورماه مصادف با اربعین حسینی است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar