نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

اجرای محدودیت‌های ترافیکی ویژه اربعین در جاده‌های کشور

منبع
ايرنا
بروزرسانی
اجرای محدودیت‌های ترافیکی ویژه اربعین در جاده‌های کشور

ایرنا/پلیس راه کشور با صدور اطلاعیه ای از محدودیت‌های ترافیکی ویژه اربعین از روز پنجشنبه ۲۵ مرداد تا چهارشنبه ۷ شهریور ماه در جاده‌های کشور خبر داد.

پلیس راه کشور روز پنجشنبه با صدور اطلاعیه‌ای از محدودیت‌های ترافیکی ویژه اربعین از روز پنجشنبه ۲۵ مرداد تا چهارشنبه ۷ شهریور ماه در جاده های کشور خبر داد.
این محدودیت‌ها که به منظور کنترل بهتر ترافیک در مسیرهای منتهی به مرزهای غربی کشور و کاهش تصادفات جاده‌ای و تسهیل تردد مسافران اربعین پیش بینی شده ، به شرح زیر است:

استان خوزستان

الف ـ تردد تمامی کامیون‌ها و تریلرها از ساعت ۷ روز پنجشنبه ۲۵ مرداد تا ساعت ۷ روز چهارشنبه ۷ شهریور در مسیر اهواز ـ خرمشهر ـ شلمچه و بالعکس ممنوع است و خودروهایی که قصد رفتن به خرمشهر را دارند، می توانند از مسیر اهواز ـ آبادان ـ شلمچه و بالعکس تردد نمایند.
ب - تردد کلیه کامیون‌ها، تریلرها و اتوبوس‌ها از ساعت ۷ روز پنجشنبه ۲۵ مرداد تا ساعت ۷ روز چهارشنبه ۷ شهریور از محور فرعی الوان (عبد الخان) ممنوع است و مسیر اهواز ـ سوسنگرد ـ بستان به عنوان مسیر جایگزین تعیین می شود.

استان ایلام
الف - تردد همه تریلرها، کامیون ها و کامیونت ها به استثنای حاملین موادسوختی و فاسد شدنی از ساعت ۷ روز پنجشنبه ۲۵ مرداد تا ساعت ۷ روز چهارشنبه ۷ شهریور از محورهای منتهی به دهلران ـ مهران، حمیل ـ ایلام، قلاجه ـ ایلام، ایلام ـ ملکشاهی ـ مهران و ایلام ـ مهران ممنوع شده است.
ب - از تاریخ ۲۵ مرداد تا پایان ۷ شهریور اعمال هرگونه محدودیت و ممنوعیت ترافیکی برای همه خودروها در مسیرهای منتهی به پایانه مرزی مهران با توجه به شرایط ترافیکی و بنا بر صلاحدید مامورین در محل صورت خواهد گرفت و اطلاع رسانی لازم نیز در همان زمان انجام خواهد شد.

استان لرستان
الف - تردد تمامی تریلرها، کامیون‌ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین موادسوختی و فاسد شدنی از ساعت ۷ روز پنجشنبه ۲۵ مرداد تا ساعت ۷ روز چهارشنبه ۷ شهریور از محور کوهدشت ـ پلدختر ـ اسلام آباد و بالعکس ممنوع است.
ب - تردد کلیه ناوگان مسافری (اتوبوس) از ساعت ۷ روز پنجشنبه ۲۵ مرداد تا ساعت ۷ روز چهارشنبه ۷ شهریور از محور خرم آباد ـ کوهدشت ـ پلدختر و بالعکس ممنوع می باشد و مسیر آزادراه خرم آباد ـ پل زال به عنوان مسیر جایگزین تعیین می شود.

استان کرمانشاه

الف - تردد انواع تریلرها، کامیون ها و کامیونت ها به استثنای حاملین موادسوختی و فاسد شدنی از ساعت ۷ روز پنجشنبه ۲۵ مرداد تا ساعت ۷ روز چهارشنبه هفتم شهریور از محور اسلام آباد به پل‌دختر ممنوع می باشد و مسیر جایگزین به سمت ایلام محور اسلام آباد قلاجه و به سمت لرستان و اهواز محور کرمانشاه هرسین، نورآباد به لرستان تعیین می‌شود.
ب - تردد تمامی تریلرها، کامیون ها و کامیونت‌ها به استثنای حاملین موادسوختی و فاسد شدنی از ساعت ۷ روز پنجشنبه تاریخ ۲۵ مرداد تا ساعت ۷ روز چهارشنبه ۷ شهریور از محور کمربندی سرپلذهاب به قصرشیرین (ریخک) ممنوع است و محور قدیم سرپلذهاب به قصر شیرین (قره بلاغ) مسیر جایگزین تعیین شده است.
ج - تردد همه تریلرها، کامیون ها و کامیونت ها به استثنای حاملین موادسوختی و فاسد شدنی از ساعت ۷ روز پنجشنبه ۲۵ مرداد تا ساعت ۷ روز ۷ شهریور از محور اسلام آباد به قصرشیرین ممنوع بوده و محور اسلام آباد - قلاجه - گیلانغرب مسیر جایگزین تعیین می شود.

محدودیت های خودروهای ترانزیت
تردد تمامی خودروهای ترانزیت و کامیون های حامل بارهای صادراتی و وارداتی از ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه ۲۵ مرداد تا ساعت ۷ روز چهارشنبه ۷ شهریور در محورهای منتهی به مرزهای درگیر طرح اربعین (مهران، شلمچه و پرویزخان) برابر مصوبات جلسه کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی درسال ۱۴۰۳ ممنوع است.
۱ ـ در صورت بروز مشکلات ترافیکی در استان های درگیر مراسم اربعین و بر اساس تدابیر ابلاغی، محدودیت تردد برای خودروهای باری حامل مواد سوختی و فاسد شدنی نیز اعمال خواهد شد.
۲ ـ علاوه بر محدودیت های پیش بینی شده در محورهای منتهی به مرزهای درگیر طرح اربعین در صورت افزایش حجم تردد و عدم گنجایش سطح راه و به منظور تخلیه بار ترافیکی محدودیت هایی به صورت روزانه و مقطعی برای انواع خودروها در این محورها اعمال خواهد شد.
۳ ـ مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا با شماره تلفن ۱۲۰ و ۸۸۲۵۵۵۵۵ (ده خط) به طور شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راههای کشور و امداد رسانی احتمالی به هموطنان است.

۴ ـ در سایت پلیس راهور به نشانی اینترنتی www.rahvar۱۲۰.ir آخرین اطلاعات ترافیکی قابل دسترس است.
۵ ـ شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه های سازمان راهداری به صورت شبانه روزی پاسخگوی وضعیت راه های کشور است.
۶ ـ در سایت www.۱۴۱.ir آخرین اطلاعات ترافیکی در دسترس هموطنان قرار دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره