نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

تاکید ظفرقندی، وزیر پیشنهادی بهداشت بر جلوگیری از مهاجرت پزشکان

منبع
ايسنا
بروزرسانی
تاکید ظفرقندی، وزیر پیشنهادی بهداشت بر جلوگیری از مهاجرت پزشکان

ایسنا/ معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام‌پزشکی حضور دکتر ظفرقندی - وزیر پیشنهادی بهداشت در کمیسیون بهداشت مجلس را مورد اشاره قرار داد و گفت: وزیر پیشنهادی بهداشت بر مسائلی مانند جلوگیری از مهاجرت پزشکان تاکید دارد؛ ماندگاری نخبگان جزو وظایف مجلس شورای اسلامی است.

اکبر رنجبرزاده در چهل‌وششمین همایش ملی روز داروسازی که امروز، چهارشنبه، ۲۴ مرداد ماه در سالن همایش رازی دانشگاه علوم‌پزشکی ایران برگزار شد، اظهار کرد: پنجم شهریور ماه به مناسبت گرامی داشت حکیم رازی به عنوان روز داروساز معرفی شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه به واسطه حضور در مجلس و عضویت در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با رئیس‌جمهور کشور همسنگر بوده‌ام، افزود: طی هفته گذشته، سه جلسه با حضور رئیس‌جمهور داشته‌ایم. من بر این باور هستم، جایگزینی از جلوه زیبایی جمهوری اسلامی ایران به حساب می‌آید؛ منظور این است که به واسطه رای مردم پای کار می‌آیند و خدمت‌رسانی می‌کنند. تمام مسئولان تلاش‌ می‌کنند که کشور را به جایگاه واقعی خود برسانند. ترویج و ایجاد نشاط، شادابی و امید از اهداف کشور به حساب می‌آید.
وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور برمبنای وفاق ملی در نظر دارد در مسیر خدمتگزاری به مردم قرار گیرد، افزود: جریان‌های فکری متفاوتی با نگاه به اعتلای کشور در کابینه دولت چهاردهم حضور دارند. امیدواریم که دولت در کار خود موفق شود.
وی با اشاره به مشکلات نظام سلامت تصریح کرد: اگر نتوانیم مشکلات نظام سلامت، پزشکان و داروسازان را در این دوره حل کنیم دیگر نمی‌توانیم این مشکلات را برطرف کنیم.
معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام‌پزشکی با اشاره به برگزاری جلسه رای اعتماد به وزاری پیشنهادی دکتر پزشکیان گفت: من بر این باور هستم که مجلس شورای اسلامی با کابینه همراهی می‌کند و البته شاید نسبت به برخی گزینه‌ها درخصوص کارایی مواردی مطرح کند. شاکله مجلس مصمم است که در کنار رئیس‌جمهور برای تحقق آرمان‌های جمهوری اسلامی هم افزایی کند.
رنجبرزاده با اشاره به جامعه داروسازی کشور گفت: ۳۲هزار داروساز در کشور حضور دارند. همچنین ۲۱ دانشکده داروسازی و ۱۶هزار داروخانه در کشور وجود دارد. بررسی کارنامه کاری داروسازی کشور بیانگر این است که به دستاوردهای متعددی نائل آمده‌ایم اما زیبنده نیست که با برخی اقدامات به درخت پرثمر داروسازی خدشه وارد کنیم.
وی با بیان اینکه تکریم نخبگان داروسازی کشور باید در دستور کار قرار گیرد، افزود: می‌بایست نخبگان داروسازی را در کشور نگه‌داریم و آنها را در مسیر پر پیچ وخم قرار ندهیم.
معاون اجتماعی و امور مجلس سازمان نظام‌پزشکی با اشاره مشکلات حق فنی داروخانه‌ها گفت: موضوع حق‌ فنی داروخانه‌ها قانونی شده است.
رنجبرزاده با بیان اینکه صنعت دارویی کشور از پتانسیل صادرات برخوردار است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر، با مشکلاتی در زمینه تولید مواجه هستیم و تامین منابع دارو یک مشکل است اما با نگاهی همه‌جانبه می‌توان بر مشکلات فارغ آمد.
وی با بیان اینکه محمدرضا ظفرقندی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت بهداشت دولت چهاردهم معرفی شده، توضیح داد: ایشان در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس حاضر شد و بر مسائلی مانند جلوگیری از مهاجرت پزشکان تاکید کرد. ماندگاری نخبگان جزو وظایف مجلس شورای اسلامی است؛ برایند رای کمیسیون بهداشت و درمان بر حمایت از دکتر ظفرقندی است.
این نماینده مجلس گفت: اگرچه دیدگاه سیاسی ظفرقندی با دیدگاه سیاسی اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یکسان نیست اما اعضای کمیسیون بر این باور هستند باید از چالش‌های نظام سلامت خارج شویم. نمایندگان مجلس از دیدگاه تشکیل دولت وفاق ملی حمایت می‌کنند چرا که با دو دستگی‌ها به سرمنزل مقصود نمی‌رسیم.

وی در پایان گفت: سه قوه با کمک نخبگان می‌توانند ایران اسلامی را بسازند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar