نماد آخرین خبر

مقام آموزش و پرورش: یک‌ میلیون و ۴۰۰هزار نوآموز وارد پایه اول می‌شوند

منبع
تسنيم
بروزرسانی
مقام آموزش و پرورش: یک‌ میلیون و ۴۰۰هزار نوآموز وارد پایه اول می‌شوند

تسنیم/ معاون وزیر آموزش و پرورش از ورود یک‌میلیون و ۴۰۰هزار نوآموز پایه اول در کشور برای سال تحصیلی ۱۴۰۴ ـ ۱۴۰۳ خبر داد.

حجت‌الله الماسی بیان کرد: بیش از یک‌میلیون و 400هزار نفر از نوآموزان که امسال وارد پایه اول ابتدایی می‌شوند در مراکز سنجش و مداخله رشدی تربیتی کشور سنجش شده‌اند.
وی افزود: گزارش‌های استان‌ها حاکی از آن است که کمتر از 30هزار نفر به‌دلایل نامعلوم مراجعه نکرده‌اند؛ بنابراین به‌جهت جلوگیری از اختلال در سایر فرایندهای ثبت‌نام و کلاس‌بندی مدارس، این خانواده‌ها حداکثر تا 15 شهریور فرصت دارند که به مراکز سنجش مراجعه کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: والدینی که تاکنون نسبت به نوبت‌گیری سنجش اقدام نکرده‌اند با ورود به سامانه my.medu.ir گزینه افزودن فرزند را انتخاب کنند و پس از سه روز، والدین می‌توانند نوبت‌گیری کنند.
وی اضافه کرد: از والدین تقاضا می‌شود از مراجعه به ادارات و مراکز جامع سنجش خودداری کنند.

اتباع بدون مدرک فعلاً منتظر باشند
الماسی همچنین درخصوص اتباع خارجی گفت: خانواده‌های اتباع با در دست داشتن سیم‌کارت با کد یکتا و همچنین کارت هوشمند و کد یکتای پدر و فرزند می‌توانند اقدام به نوبت‌گیری کنند، اما اتباعی که مدارک فوق را ندارند منتظر اطلاعیه بعدی آموزش و پرورش باشند.

معاون وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: این مهلت فقط برای جاماندگان از سنجش در نظر گرفته شده است و پس از اتمام قابل تمدید نخواهد بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره