نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

​افزایش ۴۲ میلمتری بارش‌ها در کشور

منبع
تسنيم
بروزرسانی
​افزایش ۴۲ میلمتری بارش‌ها در کشور

تسنیم/ رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی گفت: میزان بارش‌های کشور در فاصله ۳۰ روز مانده به پایان سال زراعی به ۲۳۰ میلی‌متر رسید.

احد وظیفه با اشاره به بارش 230 میلی‌متر در کشور، اظهار کرد: این وضعیت نشان می‌دهد که شرایط بارش کشور نرمال است و نسبت به 11 ماه نخست سال گذشته 42 میلی‌متر بارش بیشتری دریافت شده است.
وی افزود: با وجود اینکه میانگین پهنه‌ای بارش کشور نرمال است اما حدود نیمی از استان‌ها با کم‌بارشی مواجه هستند که بیشترین کم‌بارشی با میزان 106 میلی‌متر مربوط به استان چهارمحال و بختیاری است.
وی ادامه داد: همچنین استان‌های قزوین با کسری 78.5، گیلان 77.7، تهران 66 و استان لرستان با 50.9 میلی‌متر در رده‌های بعدی استان‌های با بیشترین کم‌بارشی در سال آبی قرار دارند، در مقابل استان کرمانشاه با رشد 84 میلی‌متر بارش نسبت به نرمال، بهترین دریافت‌کننده بارش کشور تا این موقع از سال زراعی است.
رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی یادآور شد: پس از کرمانشاه به‌ترتیب استان‌های مازندران با افزایش 67.6 میلی‌متر، ایلام 59، خوزستان 50.4 و اردبیل 46.9 در رده‌های بعدی بهترین دریافت‌کنندگان بارش کشور تا این لحظه از سال زراعی قرار دارند، این درحالی است که گیلان با دریافت 761 میلی‌متر بارندگی، پربارش‌ترین استان کشور و سمنان با دریافت 72 میلی‌متر، کم‌بارش‌ترین استان کشور هستند.

وظیفه اضافه کرد: بارش کشور از ابتدای مرداد تا کنون در محدوده نرمال قرار داشته و عمده بارندگی‌ها مربوط به نواحی نوار شمالی کشور و بخش‌هایی از نواحی جنوب و جنوب شرق کشور بوده است. طی هفته اخیر در مناطق شمالی و جنوب شرق بارش‌های خوبی داشتیم که سبب شده است بارش یک هفته منتهی به صبح 26 مرداد ماه در محدوده بیشتر از نرمال قرار گیرد.

 

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره