نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

قاتل عمو و برادرزاده، در یک قدمی چوبه دار

منبع
اعتماد
بروزرسانی
قاتل عمو و برادرزاده، در یک قدمی چوبه دار

اعتماد/ دیوان عالی کشور حکم قصاص مردی را که عمو و برادرزاده‌ای را بر سر مشروب‌خواری کشته است، مورد تایید قرار داد.

متهم به خاطر نحوه رفتار یکی از مقتولان هنگام مشروب‌خواری با او درگیر شد و با چاقوکشی دو نفر را که عمو و برادرزاده بودند، به قتل رساند.

سال ۹۹ بود که خبر درگیری میان چند جوان در روستایی در ورامین به ماموران داده شد. پلیس در محل حضور یافت و مشخص شد دو مرد که عمو و برادرزاده بودند به شدت زخمی‌ و به بیمارستان منتقل شدند. آنها چند روز بعد جان خود را از دست دادند.
پلیس در تحقیقات متوجه شد جوانی که مرتکب این قتل‌ها شده است، حمید نام دارد. او بعد از مدتی فرار سرانجام بازداشت شد و  به قتل اعتراف کرد.
پرونده با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در جلسه رسیدگی نماینده دادستان کیفرخواست علیه متهم را خواند و خواستار مجازات او شد.
سپس اولیای دم در جایگاه قرار گرفتند. آنها گفتند که خواستار قصاص هستند و گذشت هم نمی‌کنند.
سپس متهم در جایگاه قرار گرفت و در تشریح جزئیات ماجرا گفت: دوستم بهمن و برادرش بهروز که در محل چاه‌های سازمان آب پیشوا نگهبان هستند، مهمانی ترتیب دادند و من و سایر دوستان‌مان را به آنجا دعوت کردند. ما همگی با هم مشروب خوردیم اما بر سر گفتن «سلامتی»، من و مهران با هم درگیر شدیم. ما مست بودیم و درگیری میان ما بالا گرفت. همان موقع دوستم بهمن، مهران را سوار موتور کرد و او را  به خانه‌شان رساند تا درگیری تمام شود. من که عصبانی بودم همان موقع با عموی مهران به نام مجید تماس گرفتم و به او فحش دادم و گفتم همین امشب برادرزاده‌اش را ادب می‌کنم. همان موقع سوار وانت دستم بهروز شدم و همراه او به سمت خانه آنها حرکت کردم. مهران که در همسایگی خانه عمویش زندگی می‌کرد و از حیاط صدای درگیری تلفنی عمویش و مرا شنیده بود با چوب به سر خیابان آمد و درگیری میان ما بالا گرفت. سایر شرکت‌کنندگان در میهمانی هم آنجا حضور داشتند. مهران با چوب حمله کرد و من با چاقو او و عمویش را زدم. واقعاً قصد قتل نداشتم. مجید قصد میانجیگری داشت اما من مست بودم و او را هم زدم که پشیمان هستم.

حمید در ادامه ابراز پشیمانی کرد و در حالی‌ که اشک ریخت گفت نمی‌داند چطور باید اشتباهش را جبران کند.

در ادامه بهروز، دیگر متهم،  نیز گفت: واقعاً نمی‌خواستم در آن درگیری کسی کشته شود.
سپس سایر شرکت‌کنندگان در دعوا نیز به اتهام شرب خمر و شرکت در درگیری منجر به قتل از خود دفاع کردند.

در پایان جلسه، قضات دادگاه حمید را به دو بار قصاص محکوم کردند. بهروز و سایر شرکت‌کنندگان در دعوا نیز به زندان محکوم شدند. این حکم در دیوان عالی کشور تایید شد و متهم در فهرست اعدامیان قرار گرفت.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره