نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

کلاهبرداری یک زن از ۸۰ نفر در پوشش سفر زیارتی کربلا

منبع
ايسنا
بروزرسانی
کلاهبرداری یک زن از ۸۰ نفر در پوشش سفر زیارتی کربلا

ایسنا/ معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا از دستگیری زنی که تحت عنوان اعزام به کربلا اقدام به کلاهبرداری از دست‌کم ۸۰ نفر کرده بود، خبر داد.

سرهنگ عبداله چولکی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ به دنبال مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی و طرح شکایت در خصوص کلاهبرداری تحت عنوان اعزام به کربلا بلافاصله کارآگاهان رسیدگی به این پرونده را در دستورکار خود قرار دادند.در همین راستا نیز در جریان تحقیقات مقدماتی مشخص شد زنی با هویت معلوم با سوء‌استفاده از اعتقادات شهروندان و تحت عنوان اعزام به کربلای معلی از افراد متقاضی کلاهبرداری کرده و متواری شده است.
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: پلیس ابتدا با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی مخفیگاه متهم را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی و اخذ مجوزهای لازم با اجرای یک عملیات غافلگیرانه این زن را دستگیر کرده و به پلیس آگاهی انتقال داد.
وی با اشاره به انجام بازجویی از متهم دستگیر شده، گفت: این فرد در بازجویی های انجام شده اعتراف کرد که با ثبت آگهی در سایت دیوار و اطلاع رسانی از طریق شبکه های اجتماعی، با همدستی فردی به هویت معلوم اقدام به ثبت نام برای اعزام متقاضیان سفر به کربلای معلی کرده و مبالغی را نیز از آن دریافت کرده است.
چولکی با بیان اینکه طبق تحقیقات انجام شده این زن تاکنون از تعداد ۸۰ نفر کلاهبرداری کرده است، تصریح کرد: در ادامه  با انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه متهم دیگر پرونده نیز شناسایی شده و این فرد هم طی عملیاتی دستگیر و به مقر انتظامی منتقل شد.

به گفته معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا ماموران در جریان بازرسی از محل دستگیری هر دو متهم مبالغی هنگفتی وجه نقد را کشف و ضبط کرده و به شکات برگرداندند. برای دو متهم نیز پرونده‌ای تشکیل شد و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند. تحقیقات تکمیلی درخصوص این افراد همچنان ادامه دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar