نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

جزئیات برخورد دو اقیانوس پیما خارجی در آب های کیش

منبع
ايرنا
بروزرسانی
جزئیات برخورد دو اقیانوس پیما خارجی در آب های کیش

ایرنا/ در برخورد 2 کشتی، شناور نادوس آسیب جدی دیده بود که بندر کیش آماده انتقال کشتی آسیب دیده شد اما مالکان شناور آسیب دیده به دلیل شرایط تحریمی ایران ترجیح دادند که از شناورهای یدک کش امارات کمک دریافت کنند. 

شناورهای ناجی مراکز کنترل هرمزگان یک فروند کشتی خارجی با ۱۲ خدمه را در نزدیکی جزیره کیش از غرق شدن حتمی نجات دادند.
 
یزدان درویشی، رئیس عملیات دریایی کیش در تشریح این حادثه گفت: حدود ساعت3 بامداد شنبه خبر رسید که 2 کشتی اقیانوس پیمای نادون و نادوس در 25 مایلی جنوب غربی جزیره کیش با یکدیگر برخورد کرده و دستور تخلیه تمامی خدمه و سرنشینان یکی از آنان توسط ناخدای کشتی صادر شده است.

وی ادامه داد: شناور ناجی 16 جزیره کیش بلافاصله به محل حادثه اعزام و به خدمه و سرنشینان شناور نادوس امداد‌رسانی شد. در برخورد 2 کشتی، شناور نادوس آسیب جدی دیده بود که بندر کیش آماده انتقال کشتی آسیب دیده شد اما مالکان شناور آسیب دیده به دلیل شرایط تحریمی ایران ترجیح دادند که از شناورهای یدک کش امارات کمک دریافت کنند. این کشتی آسیب‌دیده هم‌اکنون به امارات منتقل شده و بدین ترتیب از یک سانحه در آبراه‌های کشور جلوگیری به عمل آمد.

اسماعیل مکی‌زاده، معاون امور دریایی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در تشریح جزئیات حادثه گفت: حدود ساعت 3 بامداد شنبه 24 شهریور یک فروند کشتی خارجی جنرال کارگو که بار لوله‌های فولادی داشت با ۱۲ خدمه و سرنشین از عربستان عازم کشور امارات بود اما در حدود 40 کیلومتری آب‌های کیش با یک فروند شناور خارجی دیگر برخورد کرد و دچار سانحه شد.
 
وی ادامه داد: پس از اعلام وقوع سانحه برای این کشتی از سوی مرکز کنترل دریایی جزیره کیش، سرنشینان این کشتی توسط ناجی مرکز کنترل دریایی نجات یافتند.
 
با وجود احتمال خطر غرق شدن شناور یادشده با خطرهای پیش رو سرانجام ضمن هماهنگی با مالک کشتی یاد شده، این شناور با شرایط ایمن و کمترین خطر توسط یدک‌کش از آب‌های سرزمینی ایران به امارات رهسپار و از یک سانحه ملی در آبراه‌های کشور جلوگیری شد.
 
لازم به یادآوری است که یک یدک‌کش از بندر شهید رجایی به منطقه حادثه برای محافظت از این کشتی تجاری ارسال شد و مالک کشتی نیز یک یدک‌کش برای اعزام به منطقه اعزام کرد و شناور سانحه دیده با همان یدک‌کش اعزامی مالک جابه‌جا شد اما مهم‌ترین اصل این سانحه هماهنگی قابل توجه mrcc - مرکز هماهنگی نجات دریایی- و امور دریایی استان هرمزگان بود.
 
 به گزارش ایرنا، شناور نادون متعلق به کشور «سنت وینست گرنادین» واقع در امریکای شمالی و شناور نادوس نیز متعلق به کشور پاناما ست.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره