نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

افزایش قربانیان طوفان یاگی در میانمار به ۷۴ نفر

منبع
ايرنا
بروزرسانی
افزایش قربانیان طوفان یاگی در میانمار به ۷۴ نفر

ایرنا/ رسانه‌های میانمار با اشاره به افزایش تعداد قربیان طوفان ویرانگر یاگی به ۷۴ نفر، از تغییر رویکرد حکومت نظامی و درخواست نادر کمک‌های خارجی برای مهار پیامدهای ناشی از سیل و رانش زمین خبر دادند.

تعداد مفقودان این طوفان ویرانگر به ۸۹ تن افزایش یافته است.

براساس این گزارش بیش از ۶۵ هزار خانه و پنج سد بر اثر طوفان یاگی در این کشور نابود شده است و عملیات جست‌وجو و نجات نیروهای امدادی میانمار ادامه دارد.

این آمار درحالی منتشر شد که پیش‌تر حکومت نظامی میانمار اعلام کرده بود که تعداد قربانیان ۳۳ نفر بوده و بیش از ۲۳۵ هزار نفر بی‌خانمان شده‌اند.

درهمین پیوند، مین آنگ هلائینگ رئیس حکومت نظامی میانمار در اقدامی نادر برای مقابله با سیل‌ از کشورهای خارجی تقاضای کمک‌های بشردوستانه کرد.

این در خواست مین درحالی مطرح شد که ارتش میانمار سال گذشته، مجوز سفر گروه‌های امدادی یرای نجات و درمان حدود یک میلیون قربانی طوفان مهیب «موکا» که مناطق غربی این کشور را درنوردیده بود، تعلیق کرد.

درهمین راستا، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (UNOCHA) در میانمار و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ (ICRC) روز گذشته به خبرنگار خبرگزاری فرانسه گفت: در حال حاضر نمی‌توانیم در مورد درخواست حکومت نظامی اظهار نظر کنیم.

بر اساس این گزارش، سیل‌ها و رانش ناشی از این طوفان در کشورهای میانمار، ویتنام، لائوس و تایلند حدود ۳۵۰ نفر را به کام مرگ کشانده است.

هر سال باران‌های موسمی سنگینی جنوب شرق آسیا را فرا می‌گیرد، اما تغییرات اقلیمی‌ باعث شده که این طوفان‌ها به سواحل نزدیک‌تر شوند، سریع‌تر شدت بگیرند و مدت زمان بیشتری بر روی خشکی باقی بمانند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره