نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

رئیس کمیسیون آموزش مجلس: در بعضی مدارس غیر دولتی به دانش‌آموزان نمره اضافه می‌دهند

منبع
آخرين خبر
بروزرسانی

آخرین خبر/ رئیس کمیسیون آموزش مجلس تایید کرد: در بعضی مدارس غیر دولتی به دانش‌آموزان نمره اضافه می‌دهند.

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در برخی مدارس غیر انتفاعی، به دانش‌آموزان نمره می‌دهند ولی در نهایت آن بچه‌ها باید مثل دانش‌آموزان مدارس دولتی امتحان نهایی بدهند که در اینجا معدل مدارس دولتی بیشتر از غیر دولتی است.

رتبه‌بندی معلمان و تاثیر قطعی در کنکور عامل افزایش معدل دانش‌آموزان ایرانی

اگر فروش سوالات امتحانی کذب است چرا پلیس فروشندگان سوال را دستگیر می‌کند؟

علیرضا منادی سفیدان - رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: این مسئله که سوالات کنکور فروخته شده یا لو می‌رود صحت ندارد.

محمدرضا باقری - مجری جهان آرا: ولی پلیس اعلام می‌کند اعضای باندهای فروش سوالات را بازداشت کرده است!

منادی سفیدان: برخی صرفا به دنبال متشنج کردن فضا هستند یا اینکه مردم را فریب می‌دهند و سوالات نادرست را می‌فروشند، گاهی هم پاسخنامه یک ربع قبل از امتحان افشا می‌شود.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس: به دنبال حذف برخی سهیمه‌ها در کنکور هستیم

علیرضا منادی سفیدان - رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: سهمیه‌ مربوط به مناطق در کنکور عادلانه نیست، پیشنهاد شده داوطلبان دهک‌بندی شوند تا افرادی با نمرات منفی و رتبه‌های بالا، در کنار کسانی قرار نگیرند که رتبه و درصدهایشان خیلی بهتر است.

سال آینده هم کنکور همین شکلی است!

ماجرای مصوبه جدید کنکور از زبان رئیس کمیسیون آموزش مجلس

علیرضا منادی سفیدان - رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: از نظر حقوقی نمی‌توان قانون تصویب شده توسط مجلس را حذف کرد ولی این کار انجام شد و با اعتراض نمایندگان، بررسی مجدد صورت گرفت که در نهایت شکل فعلی کنکور حاصل شد.

اگر باز هم قانون کنکور عوض شود چه؟

علیرضا منادی سفیدان - رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: اگر قرار به تغییر در شیوه برگزاری کنکور باشد، داوطلبان حداقل یک سال مهلت برای وفق یافتن با آن دارند. مسئله آموزش باید یکپارچه دیده شود و قرارگاهی وجود داشته باشد که همه مراحل از مهد کودک تا دانشگاه را رصد و مشکلات را احصا کند.

پاسخ به یک اعتراض مهم درباره مصوبه جدید کنکور

علیرضا منادی سفیدان - رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: قطعا نمرات اخذ شده از امتحانات نهایی امسال با سال بعد هم ارز نیست ولی در شیوه جدید برگزاری کنکور و تاثیر معدل، این موارد دیده شده و به تدریج به سمت عدالت بیشتر پیش می‌رویم.

معاون وزارت آموزش و پرورش: مصوبه جدید کنکور عمق مطالعه دانش‌آموزان را افزایش داده است

محمد مهدی کاظمی - معاون آموزش متوسط وزارت آموزش و پرورش: شیوه جدید برگزاری کنکور و تاثیر قطعی معدل سبب شده میزان و عمق مطالعه توسط دانش‌آموزان بیشتر شود، در گذشته برخی رتبه‌های تک رقمی هم داشتند ولی مطالعه‌ی آنها مبتنی بر همه درس‌ها نبود. نتایج امتحانات نهایی امسال با وجود اینکه سوالات پیچیده‌تری هم طراحی شده بود، نشان می‌دهد تاثیر قطعی معدل، بر مطالعه و نمره پایانی دانش‌آموزان موثر بوده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar