نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

جزئیاتی درباره حادثه مرگبار اتوبوس زائران بوشهری در جاده طبس

منبع
ايسنا
بروزرسانی
جزئیاتی درباره حادثه مرگبار اتوبوس زائران بوشهری در جاده طبس

ایسنا/ بر اساس اعلام رییس پلیس راه استان یزد، علت اصلی حادثه مرگبار اتوبوس زائران بوشهری مشهد مقدس در جاده طبس -یزد عدم توجه به جلو از سوی راننده اتوبوس اعلام شد.

این اتوبوس در حال جابجایی زائرانی از شهرستان های تنگستان و دشتی به مشهد بوده که حوالی ساعت ۲:۳۰ بامداد امروز (سه شنبه) در محور یزد- طبس (حوالی روستای ساغند) واژگون شد.
این اتوبوس جمعا ۵۱ سرنشین داشته که در این حادثه ۱۰ نفر فوت و ۴۱ نفر هم مجروح شدند.
مدیرکل پزشکی قانونی استان یزد گفت: اجساد ۱۰ نفر از فوتی‌های واژگونی حادثه بامداد امروز اتوبوس اسکانیا در محور یزد به طبس به این اداره کل منتقل شده، ولی هنوز احراز هویت نشدند.
دکتر فریبرز آیتی فیروزآبادی در این باره افزود: تمام فوتی‌های این حادثه زن بوده‌اند.
وی اظهار کرد: تا زمان احراز هویت کشته شدگان، این اجساد در پزشکی قانونی باقی می‌مانند و پس از احراز هویت، تحویل خانواده‌های آن‌ها می‌شود.
آیتی فیروزآبادی ادامه داد: این افراد پس از آزمایش‌ها و معاینه‌های لازم و تایید علت فوت، برای آن‌ها جواز دفن صادر می‌شود.
سازمان اورژانس یزد اسامی ۳۶ مصدوم حادثه واژگونی اتوبوس مسافری بوشهر به مشهد که در استان یزد رخ داده را اعلام کرد.
بنابر اعلام اورژانس یزد مصدومین این حادثه به بیمارستان شهید رهنمون و افشار شهرستان یزد، ضیایی شهرستان اردکان و امام جعفر صادق (ع) شهرستان میبد منتقل شدند.
رییس پلیس راه استان یزد هم گفت: عدم توجه راننده به جلو، علت واژگونی اتوبوس ارزیابی شد.

سرهنگ رحیم حاجی ده آبادی اظهار کرد: همین عدم توجه باعث شده تا اتوبوس از مسیر اصلی به مسیر انحرافی که مربوط به معدن بوده وارد شده و این حادثه تلخ رخ دهد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar