نماد آخرین خبر

وقتی حواس‌پرتی پشت فرمان، شما را به سمت تصادف می‌برد!

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
وقتی حواس‌پرتی پشت فرمان، شما را به سمت تصادف می‌برد!

باشگاه خبرنگاران/رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: در ۵ ماه نخست امسال، ۳۹۰ هزار خودرو در تهران جریمه و ۲۸۰۰ خودروی حادثه‌ساز توقیف شدند.
 
سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور، رئیس  پلیس راهور پایتخت در برنامه زنده شهر امن اظهار کرد: طی همکاری ما با پلیس مبارزه با مواد مخدر، موفق به جمع‌آوری معتادان متجاهر از بزرگراه‌های تهران شدیم. این اقدام تاثیر زیادی در کاهش تصادفات و جلوگیری از برخورد عابران پیاده با خودرو‌ها داشته است. در پنج ماهه نخست سال جاری، ۲۸۰۰ خودروی حادثه‌ساز توقیف و ۳۹۰ هزار خودرو نیز جریمه شدند.
او گفت: در راستای ارتقای ایمنی، طرح‌هایی برای مقابله با تخلفاتی مانند استفاده از تلفن همراه حین رانندگی، نبستن کمربند ایمنی و نداشتن کلاه ایمنی برای موتورسواران اجرا شده است. در نتیجه این اقدامات ۵۱۷ هزار موتورسوار به دلیل نداشتن کلاه ایمنی و ۷۶۰ هزار راننده به دلیل نبستن کمربند جریمه شده‌اند. همچنین ۳۵۰ هزار راننده نیز به دلیل استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی، اعمال قانون شده‌اند.
موسوی‌پور بیان کرد: هرچند استفاده از کمربند ایمنی تا حد زیادی بین رانندگان جا افتاده است، اما هنوز تعداد کمی از افراد این نکته را فراموش می‌کنند که لازم است پیش از شروع به رانندگی کمربند خود را ببندند تا از وقوع حوادث جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: رانندگی با حواس‌پرتی، از جمله صحبت کردن با تلفن همراه یا مکالمه با سرنشینان، باعث می‌شود راننده زمان واکنش مناسب را از دست بدهد و در نهایت به نقطه‌ای برسد که تصادف اجتناب‌ناپذیر می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره