نماد آخرین خبر

کمتر از 100 کودک در سه شیرخوارگاه تهران

منبع
ايران
بروزرسانی
کمتر از 100 کودک در سه شیرخوارگاه تهران

ایران/ به مناسبت هفته فرهنگی تهران و در راستای ترویج و گسترش فرهنگ نیکوکاری در جامعه برای کمک به گروه هدف سازمان بهزیستی، مراسم بزرگداشت مرحوم هاشم سلیمی آشتیانی و رونمایی و آغاز توزیع لوازم‌التحریر به گروه هدف بهزیستی، هجدهم مهرماه در شیرخوارگاه شبیر برگزار شد.

محمد نصیری، مدیرکل بهزیستی استان تهران در این مراسم با اشاره به اینکه آخرین روز هفته فرهنگی تهران برای گرامیداشت عنصری که در ذات همه مردم ایران وجود دارد و آن خیرخواهی است، در شیرخوارگاه شبیر که از زمین و بنا و بازسازی و همه ارکان توسط خیرین انجام شده، اختصاص داده شده است، گفت: هزینه نگهداری و اداره این مرکز سال گذشته شش میلیارد تومان بود که از سوی خیرین تأمین شده است.
 
هیچ کودکی بیشتر از سه ماه در مراکز نمی‌ماند
نصیری ضمن بزرگداشت مرحوم سلیمی که هم اهل خیر و هم مروج کار خیر بود، گفت: تهران 4 شیرخوارگاه داشت، بیشتر مردم فقط شیرخوارگاه آمنه را می‌شناسند و مجموعه شیرخوارگاهی ترکمانی و شبیر فرسوده شده بود و مناسب نگهداری کودکان نبود.

روزی به مرحوم سلیمی گفتم شما مدرسه، مسجد، حسینیه، بیمارستان و... ساخته‌اید، اما شیرخوارگاه نساخته‌اید. ایشان قبول کردند و اولین کلنگ تجهیز اینجا را ایشان با مشارکت بسیاری از خیرین زدند.
نصیری با اشاره به اینکه سه سال پیش متوسط بچه‌هایی که در مراکز نگهداری می‌شدند، ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر بود، گفت: اکنون در سه شیرخوارگاه تهران ۱۰۰ کودک هم نداریم و از طرف دیگر کودکی که سه ماه در مراکز بهزیستی اقامت داشته باشد نیز وجود ندارد.
وی اعلام کرد: بیشتر کودکان یا بازپیوند شده‌اند، یا به فرزندخواندگی رفته‌اند یا در مراکز خانواده‌محور حضور دارند.
نصیری درمورد وضعیت کودکان بعد از ترخیص افزود: اکنون برای ترخیص کودکان مدل‌سازی پلتفرمی داریم و برای بخش زیادی از بچه‌های خروجی نگرانی نداریم.
وی با اشاره به اینکه اقدامات ما در حوزه کودکان کار ملموس است و بیشتر این کودکان از خیابان جمع‌آوری شده‌اند و دیگر مثل گذشته با حضور آنها در خیابان روبه‌رو نیستیم، گفت: در حوزه کودکان کار اکنون وضعیت بهتر شده و این به دلیل فعالیت خیرین است.
نصیری ادامه داد: دو سال پیش یک تخت خالی برای بیماران اعصاب و روان در تهران نداشتیم، اما اکنون ۲۰۰ تخت خالی برای بیماران اعصاب و روان داریم همچنین در حوزه سالمندی برای سالمندان مجهول‌الهویه تخت خالی وجود نداشت، ولی حالا ۵۰۰ تخت خالی برای سالمندان مجهول‌الهویه وجود دارد که همه این موارد توسط خود مردم رقم خورده است.
 
ضرورت تشکیل
مجمع خیرین حامیان معلولان
محمدرضا کارگری، عضو مجمع خیرین کشور نیز در این مراسم گفت: اگر رسانه‌ها همانقدر که در مدرسه‌سازی به ما کمک کردند، در بخش سلامت و معلولان کمک کنند، مردم و خیرین مشکلات سلامت و معلولان را حل می‌کنند.
بارها گفته‌ایم که باید نشست‌هایی با مسئولان بهزیستی استان‌ها داشته باشیم. متأسفانه مجمع خیرین حامیان معلولان بهزیستی را نداریم که باید در جهت تشکیل آن تلاش کنیم.
نیاز به اصلاح قوانین

برای حمایت از خیرین داریم
احمد قیومی، فرماندار تهران نیز در این مراسم گفت: اینجا زمانی توسط قاضی شبیر اهدا شده که انسان والا، مؤمن و معتقدی بود.
سال‌ها بعد خیرینی مجموعه را برای حمایت از کودکان بازسازی کردند. وی افزود: با افتخار اعلام می‌کنیم در مراکز نگهداری از کودکان تهران کمتر از ۱۰۰ کودک زیر سه سال نگهداری می‌شود.
این در حالی است که قوانین و بوروکراسی را تسهیل کردیم تا زودتر بچه‌ها صاحب خانواده شوند. ۱۰ درصد جمعیت هر شهر دارای معلولیت هستند و حتماً مشارکت همه مردم و خیرین را می‌طلبد تا کارهای بزرگی برای حمایت از آنها انجام شود.  
البته نیاز به اصلاح قوانین برای حمایت از فعالیت خیرین داریم و حتماً در این زمینه فعالیت می‌کنیم.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره