نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

قتل سَرِ ۴۴۰ هزار تومان!

منبع
اعتماد
بروزرسانی
قتل سَرِ ۴۴۰ هزار تومان!

اعتماد/ متهمی که در درگیری به خاطر ۴۴۰ هزار تومان مرتکب قتل شده است، پای میز محاکمه رفت.

متهم که در دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت، گفت قصدی برای ورود به درگیری نداشت اما چون به پدرش فحش دادند او هم درگیر شده است.

یک سال قبل، پرونده مرگ مرد جوانی در جنوب تهران به جریان افتاد. پلیس در تحقیقات ابتدایی متوجه شد مقتول به همراه برادرش به محل نزاع رفته و به خاطر بدهی ۴۴۰ هزار تومانی با چند نفر درگیر شده بود و یکی از آنها با وارد کردن ضربات چاقو مرد جوان را که شروین نام داشت، به قتل رساند.
پس از انجام تحقیقات اولیه، متهم به نام میثم بازداشت شد. او در بازجویی‌های اولیه به قتل اعتراف کرد و گفت قصدی برای ورود به درگیری نداشت تا اینکه مقتول به پدرش فحاشی کرد و چون نتوانست حرف‌های مقتول را تحمل کند آن مرد را به قتل رساند.
به این ترتیب، با شکایت اولیای دم و تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد. در جلسه رسیدگی که در شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد، ابتدا نماینده دادستان کیفرخواست علیه متهم را خواند و در ادامه اولیای دم که خواهران و برادران مقتول بودند شکایت کردند. نماینده قوه قضاییه به عنوان ولی قهری فرزند دو ساله مقتول درخواست قصاص کرد.
وقتی نوبت به متهم رسید، او اتهام قتل را قبول کرد و گفت: روز حادثه به مغازه برادرم رفته بودم. آنجا متوجه شدم شروین و برادرش به خاطر طلب ۴۴۰ هزار تومانی‌ای که داشتند به مغازه برادرم آمده و آنها با هم درگیر شده‌اند. در آن زمان چیزی نگفتم، چون با خودم گفتم آنها رفیق هستند و چند روز دیگر با هم آشتی می‌کنند و همه چیز یادشان می‌رود. به خاطر همین دخالتی نکردم و از مغازه بیرون آمدم. شروین و برادرش هم رفتند. چند دقیقه بعد برگشتند و شروین با چوب به سمت پدرم حمله کرد و فحش داد. من هم برای دفاع از پدرم با چاقو شروین را زدم.
متهم درباره اینکه چاقو را از کجا آورده بود، گفت: همان موقع دوستم چاقو را به من داد. من هیچ چیز با خودم نداشتم. اگر شروین به سمت پدرم حمله نمی‌کرد و فحش نمی‌داد، اصلاً در درگیری دخالتی نمی‌کردم.

بعد از گفته‌های میثم، وکیل مدافع او در جایگاه قرار گرفت و دفاعیات خود را مطرح کرد. در پایان هیات قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره