نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

ادامه امتحانات نهایی در پایه‌های دهم تا دوازدهم

منبع
تسنيم
بروزرسانی
ادامه امتحانات نهایی در پایه‌های دهم تا دوازدهم

تسنیم/ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش از ادامه برگزاری امتحانات نهایی در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم خبر داد.

محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: تلاش ما این است که طراحی امتحانات نهایی به صورت استاندارد انجام شود. با همکاری سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، معاونت آموزش متوسطه و گروه‌های آموزشی، جدول هدف، محتوا و ارزشیابی برای 108 عنوان درس در پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم تدوین شده است.
وی افزود: این جداول مبنای طراحی امتحانات نهایی قرار گرفت و در اختیار معلمان و دانش‌آموزان قرار داده شد تا با چارچوب طراحی سؤالات آشنا شوند. طراحان نیز بر اساس این چارچوب موظف به طراحی سؤالات بودند.
زارعی ادامه داد: سؤالات امتحانات نهایی بر مبنای اهداف برنامه درسی، در نظر گرفتن حیطه‌های مختلف شناختی، بارم دروس مصوب سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و رعایت روانی و فهم سؤالات از سوی دانش‌آموزان طراحی شد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: طراحان سؤال در فضای قرنطینه، سؤالات هر درس را طراحی کردند و پس از آن، امنیت آزمون تحت نظارت دوربین‌های مدار بسته و رئیس حوزه اجرا پیگیری شد. امنیت آزمون در مدارس خارج از کشور مسئله‌ای جدی بود، زیرا در بسیاری از کشورها سرپرستی مدارس وجود ندارد و دانش‌آموزان در نمایندگی‌های سیاسی برای شرکت در آزمون حضور می‌یابند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar