نماد آخرین خبر

کاهش محسوس دما در اواسط هفته آینده در کشور

منبع
ايسنا
بروزرسانی

ایسنا/ رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از کاهش محسوس دما در اواسط هفته آینده در کشور خبر داد.

صادق ضیاییان اظهار کرد: امروز (۲۶ مهر) در برخی مناطق استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل افزایش ابر و رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می شود.

او ادامه داد: جمعه و شنبه (۲۷ و ۲۸ مهر) با آغاز شمالی شدن جریان هوا روی دریای خزر همراه با کاهش دما در غرب سواحل دریای خزر بارش رخ می‌دهد؛ همچنین در برخی مناطق شمال غرب رگبار باران و وزش باد ادامه خواهد داشت. یکشنبه (۲۹ مهر) در شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و غرب گلستان بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد و در ارتفاعات رشته کوه البرز بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اضافه کرد: دوشنبه (۳۰ مهر) علاوه بر این مناطق در برخی نقاط از دامنه‌های جنوبی البرز نیز بارش رخ خواهد داد.

او ادامه داد: از جمعه تا یکشنبه در غرب، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز گاهی وزش باد شدید رخ خواهد داد و موجب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در این مناطق می‌شود. علاوه بر این گرد و خاک می‌تواند از کشور عراق از نوار غربی به کشور نفوذ کند.

ضیاییان همچنین گفت: از اواسط هفته آینده کاهش محسوس دمای هوا در شمال، شمال غرب، غرب و جنوب غرب و مناطق مرکزی کشور و به تدریج در شمال شرق رخ خواهد داد و در اواخر هفته در شرق و جنوب شرق کاهش محسوس دما روی می‌دهد و تغییر فصل ملموس خواهد شد. پنجشنبه غرب دریای خزر مواج می‌شود و طی روزهای جمعه تا یکشنبه دریای خزر و تمامی سواحل شمالی مواج و متلاطم می‌گردد.

رییس مرکز پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۷ مهر) صاف تا کمی ابری و وزش باد، گاهی وزش باد شدید و افزایش ابر با حداقل و حداکثر دمای ۱۸ و ۲۹ درجه سانتیگراد و پس فردا (۲۸ مهر) کمی ابری تا قسمتی ابری، وزش باد و گاهی وزش باد شدید با کمترین و بیشترین دمای ۱۸ و ۲۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه دمای ۱- و صفر درجه سانتیگراد و اهواز با بیشینه دمای ۳۸ و ۳۷ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ ترین و گرم ‌ترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره