برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

وزیر آموزش و پرورش از ظرفیت های جدید شبکه شاد گفت

منبع
ايسنا
بروزرسانی
وزیر آموزش و پرورش از ظرفیت های جدید شبکه شاد گفت

ايسنا/ وزير آموزش‌وپرورش اظهار کرد: سال تحصيلي جديد را با تأکيد بر سه اصل سلامتي، آموزش همه دانش آموزان و توجه به نگراني اولياء آغاز کرديم.

صبح امروز محسن حاجي ميرزايي در حاشيه بازديد از سه مدرسه در منطقه ۱۰تهران که با حضور معاون اول رئيس‌جمهور انجام شد و در ديدار صميمي با معلمان و کارکنان دبستان حافظي، اظهار کرد: سال تحصيلي جديد را با ۱۴ميليون ۷۰۰هزار دانش‌آموز آغاز کرديم.

وي افزود: سال تحصيلي جديد را با تأکيد بر چند اصل آغاز کرديم؛ اصل اول سلامتي است لذا پروتکل‌هاي بهداشتي در دستور کار قرارداديم و بر اجراي آن نظارت مي‌کنيم بنابراين از مديران، معلمان و خانواده‌ها خواستيم تا در همه شرايط پروتکل‌ها را رعايت کنند.

حاجي ميرزايي تصريح کرد: اصل دوم اين است که همه دانش آموزان آموزش‌ها را دريافت کنند به‌گونه‌اي که هيچ‌کس از آموزش‌ها محروم نشود.

وي با اشاره به اصل سوم گفت: سومين اصلي که موردتوجه قرارداديم اين بود که خانواده‌ها نگران سلامتي و آموزش فرزندانشان هستند، لذا اصل سوم توجه به نگراني اوليا است.

وزير آموزش‌وپرورش اظهار کرد: براي مسئله کرونا در تمام دنيا هم راه‌حل مشترک و واحدي وجود ندارد زيرا شرايط در کشورها متفاوت است.

وي ادامه داد: شرايطي را پيش‌بيني کرديم که آموزش تداوم داشته باشد، شبکه شاد با ظرفيت‌هاي جديد را فعال کرديم لذا امکانات جديدي را در اين شبکه قرارداديم ازجمله ارتباط تصويري بين معلم و شاگرد، حضور و غياب دانش آموزان و محتواي کتب درسي را در شبکه شاد بارگذاري کرديم و آموزش‌ها نيز به‌صورت زنده در اين شبکه ارائه مي‌شود.

عضو کابينه تدبير و اميد خاطرنشان کرد: علاوه بر آموزش‌هاي مستقيم، سه شبکه تلويزيوني نيز آموزش‌ها را ارائه مي‌دهند در ابتکاري که انجام شد آموزش‌هاي ويژه ناشنوايان نيز ارائه مي‌شود.

وي از پوشش بيش از ۹۷درصدي شبکه‌هاي تلويزيوني در سراسر کشور خبر داد و افزود: براي رفع مشکل ارتباط يک‌طرفه تلويزيون در آموزش‌ها، از طريق شبکه شاد عمل کرديم.

حاجي ميرزايي گفت: تأکيد مي‌کنم جايگزين آموزش‌هاي حضوري وجود ندارد زيرا کودکان با حرکت در فضاي مدرسه ظرفيت‌هاي ذهني‌شان افزايش مي‌يابد.

وي افزود: نگراني‌هاي اوليا از دوري دانش آموزان از مدرسه کمتر از نگراني از ويروس کرونا نيست.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره