نماد آخرین خبر

امکان پخش زنده کلاس درس و ارتباط زنده دوطرفه در شبکه «شاد» فراهم شد

منبع
فارس
بروزرسانی
امکان پخش زنده کلاس درس و ارتباط زنده دوطرفه در شبکه «شاد» فراهم شد

فارس/ با افزايش ظرفيت‌ها در نسخه جديد شبکه آموزشي دانش‌آموز(شاد)، امکان پخش زنده کلاس و ارتباط زنده دوطرفه و تماس صوتي درون اپليکيشن (تماس دوسويه) در شبکه شاد فراهم شد.
 
در شرايط کرونا و ضرورت رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي و به منظور پيشگيري از ايجاد وقفه در فرآيند آموزش دانش‌آموزان، 13 شهريور در آستانه بازگشايي مدارس و آغاز سال تحصيلي از نسخه جديد شاد رونمايي شد.

سرويس ارتباط زنده دو طرفه ( ارائه تصاوير و دريافت بلادرنگ تصاوير کاربر ديگر و درج نظر) تعريف مي‌شود که بعد از ارائه سرويس يک طرفه، توسعه سرويس ارتباط زنده دو طرفه با هدف برگزاري جلسات آنلاين مديران، برگزاري جلسات اوليا و مربيان، برگزاري کلاس‌هاي تعاملي و به طور کلي ارتباط تصويري همزمان کاربران شاد ايجاد شده ‌است.

بر اساس اين گزارش معلم در کلاس‌هاي آنلاين خود مي‌تواند با انتخاب پخش زنده دو طرفه کلاس‌هاي آنلاين تعاملي با هدف پرسش و پاسخ دانش‌آموزان برگزار کند به اين صورت که فرد آغاز کننده تصوير آنلاين خود را در گروه ايجاد مي کند و د‌يگر اعضاي گروه مي‌توانند با ارسال در خواست لايو در آن شرکت کنند و يا پرسش‌هاي خود را براي پاسخگويي معلم در پخش زنده درج کنند.

همچنين معلم در حين برگزاري پخش زنده مي‌تواند ليست حاضرين در لايو را مشاهده کند؛ پخش زنده تا 24 ساعت قابل دانلود است.تماس رايگان اينترنتي اپليکيشن‌هاي پيام رسان و افزايش جذابيت استفاده از اينگونه سرويس ها توسط کاربران باعث شده است تا در شاد نيز اين امکان براي جامعه آموزش و پرورش ايران توسعه داده شود؛ در سرويس پيام رسان شاد، تماس صوتي دو سويه اين امکان را فراهم مي‌کند که معلم و يا مدير با کاربران تماس صوتي رايگان برقرار کنند.

اين سرويس براي برگزاري آزمون‌هاي شفاهي و پرسش و پاسخ قابل استفاده است؛ اين سرويس کاملا مانند سرويس مکالمه تلفني بوده و کاربر تنها آن را  بر بستر اينترنت به صورت رايگان تجربه مي کند، بنابراين برقراري تماس ايمن  و رمزنگاري شده، برگشت به پيام‌رسان و باز نگه داشتن تماس، بلندگو، قطع صدا و قطع مکالمه از ديگر ويژگي‌هاي اين سرويس است.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar