نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

محاکمه مجدد متهم به قتل وحیدمرادی بعد از نقض حکم

منبع
ايران
بروزرسانی
محاکمه مجدد متهم به قتل وحیدمرادی بعد از نقض حکم

ايران/ مرد جواني که به اتهام قتل وحيد مرادي - شرور معروف پايتخت- براي دومين بار پاي ميز محاکمه ايستاده بود باز هم منکر قتل شد و فقط حضور در نزاع جمعي را پذيرفت.
اين مرد که حکم قصاص وي به اتهام قتل وحيد مرادي چند ماه قبل از سوي ديوان عالي کشور نقض شده بود صبح ديروز براي دومين بار در شعبه چهارم دادگاه کيفري استان تهران محاکمه شد. قضات ديوان عالي کشور حکم قصاص اين متهم را به دليل نقص در تحقيقات نقض کرده بودند چرا که فيلم مورد ادعاي متهمان از صحنه قتل در زندان از سوي دادگاه بدوي مورد بررسي قرار نگرفته بود.
وحيد مرادي -مقتول- به اتهام قتل يکي از دوستانش و  زخمي‌ کردن سه خواهرزاده وي در يک ميهماني خصوصي از سوي پليس دستگير شده بود  و در زندان به سر مي برد که در جريان يک نزاع جمعي در زندان رجايي‌شهر به قتل رسيد. بررسي فيلم دوربين‌هاي مداربسته زندان نشان داد وحيد مرادي به دست جواني به نام «سعيد» که او نيز به اتهام قتل در زندان بود و در چند سرقت مسلحانه نيز شرکت داشت، کشته شده است. 
اما سعيد در بازجويي‌ها اتهام قتل را رد کرد و گفت: من چند سال پيش مرتکب قتل شدم، اما رضايت گرفتم و آزاد بودم تا اينکه مدتي قبل به دليل نزاع دسته‌جمعي و مشارکت در سرقت مسلحانه بازداشت شدم.  از زماني که وحيد وارد زندان شد، بند را به هم ريخت، او 50 نوچه در زندان داشت و همه به او لقب عقاب داده بودند. روز حادثه ما قصد درگيري نداشتيم، اما نوچه‌هاي وحيد درِ بند را شکستند و وارد شدند. آنها با روغن و آب جوش به ما حمله کردند. ضمن اينکه تيزي و چاقو هم داشتند و زندانيان را زدند. در آن درگيري نمي‌دانم چه اتفاقي افتاد و چه کسي وحيد را زد. البته من هم ضربه‌اي زدم، اما ضربه کشنده را که پزشکي قانوني تعيين کرده است من نزدم. 
۱۸ متهم در اين پرونده شناسايي شدند و متهمان پاي ميز محاکمه رفتند. جلسه رسيدگي به اين پرونده به صورت غيرعلني برگزار شد. 
با پايان جلسه دادگاه قضات وارد شور شدند و سعيد، متهم رديف اول را در قتل عمدي مجرم تشخيص دادند و به قصاص محکوم کردند اما رأي صادره مورد اعتراض قرار گرفت. ديوان عالي کشور بعد از بررسي پرونده اعتراض را وارد دانست و حکم صادره را نقض کرد. قضات ديوان عالي کشور از دادگاه بدوي خواستند تا فيلم مورد ادعاي متهمان مورد بازبيني قرار گيرد، به اين ترتيب متهمان روز گذشته يکبار ديگر پاي ميز محاکمه رفتند. 

در جلسه ديروز يک بار ديگر خانواده وحيد مرادي درخواست خود را مبني بر قصاص مطرح کردند و متهمان يک به يک در جايگاه قرار گرفتند. 
در اين جلسه فيلم صحنه درگيري در زندان مورد بررسي قرار گرفت و وکلاي متهم و اولياي دم نيز در حضور قضات فيلم را مشاهده کردند که قاضي موفق شد فردي را که به وحيد مرادي ضربه زده است تشخيص دهد. 
اين در حالي بود که  سعيد بار ديگر منکر ارتکاب قتل شد و گفت من در نزاع حضور داشتم اما ضربه کشنده را من به وحيد نزدم. همان طور که قبلاً هم گفتم چاقو را فرد ديگري به ما داد و او بود که با وحيد دشمني  داشت و دلش مي‌خواست که وحيد از بين برود، ما با وحيد کاري نداشتيم. 
با پايان دفاعيات متهم رديف اول و ساير متهمان، قضات براي تصميم‌گيري وارد شور شدند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره