نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
جامعه و حوادث

هشدار پلیس به استفاده از شبکه‌های اجتماعی غیربومی در کنار "شاد"

منبع
ايسنا
بروزرسانی
هشدار پلیس به استفاده از شبکه‌های اجتماعی غیربومی در کنار "شاد"

ايسنا/ رييس مرکز تشخيص و پيشگيري از جرايم سايبري پليس فتاي ناجا گفت که در نسخه به روز شده نرم افزار شاد تمامي خلاءهاي موجود رفع شده و با اين نرم افزار ديگر نيازي به نصب و استفاده از پيام‌رسان غيربومي نيست.


سرهنگ علي‌محمد رجبي با اشاره به برخي کمبودهايي که در نسخه‌هاي اوليه نرم افزار شاد وجود داشت، گفت: در نسخه‌هاي اوليه اين نرم افزار برخي موانع و اشکالات وجود داشت که منجر به استفاده برخي از معلمان و دانش آموزان از پيام‌رسان هاي غير بومي ديگر شده بود که خوشبختانه با اقدامات انجام شده از سوي وزارت آموزش و پرورش اين مشکلات حل شده و در نسخه به روز رساني شده اين نرم افزار ديگر نيازي به استفاده از پيام‌رسان‌هاي ديگر در کنار شاد وجود ندارد.

وي با بيان اينکه در حال حاضر نرم افزار شاد سالم‌ترين بستر آموزش آنلاين براي دانش‌ آموزان است، گفت: با بروزرساني اپليکيشن شاد   تمامي احتياجات معلمان و دانش‌آموزان بر طرف شده و ديگر نياز به استفاده از شبکه‌هاي اجتماعي غير بومي نيست.

رجبي افزود: متاسفانه در مواردي استفاده از شبکه‌هاي اجتماعي غير بومي سبب شده  امکان وقوع مشکلاتي نظير  افزايش احتمال سرقت اطلاعات موجود در تجيهزات هوشمند به وسيله هکرها  و اخذ باج از آنان، امکان مشاهده محتويات نامناسب در شبکه‌هاي غير بومي توسط دانش‌آموزان و  ايجاد دسترسي به اينترنت کنترل نشده براي کودکان رخ بدهد.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره