نماد آخرین خبر

دستگیری فروشندگان مقالات علمی در تهران

منبع
ايسنا
بروزرسانی
دستگیری فروشندگان مقالات علمی در تهران

ايسنا/ رييس پليس فتاي تهران بزرگ از دستگيري سه متهم که اقدام به فروش آثار و مقالات علمي در فضاي مجازي کرده بودند، خبر داد.

سرهنگ داود معظمي گودرزي در جريان دستگيري اين افراد با حضور در جمع خبرنگاران گفت:‌ مدتي قبل يکي از مولفين و محققين کشورمان که  داراي تعداد فراواني اثر و مقاله علمي بود، به پليس فتا مراجعه اعلام کرد که فرد يا افرادي بدون اذن و اجازه او اقدام به فروش پژوهش‌ها و آثار علمي او در فضاي مجازي کرده و در ازاي آن مبالغي را از افراد مختلف دريافت کرده‌اند.
وي با بيان اينکه اين اقدام سبب جريحه‌دار شدن اعتبار و حيثيت علمي شاکي شده بود، گفت:‌ تحقيقات ماموران پليس آغاز شده و در جريان آن مشخص شد که چند کانال و صفحه در فضاي مجازي که حدود ۴۰۰ هزار دنبال کننده داشتند اقدام به درج آگهي فروش آثار علمي شاکي کرده و پس از دريافت مبلغ، آن اثر را به نام خريدار در اختيارش قرار مي‌دهند.
وي با بيان اينکه ماموران پليس فتا با استفاده از شيوه‌ها و شگرد پليسي مخفيگاه اين افراد را در جنوب تهران شناسايي کردند، گفت:‌پس از هماهنگي با مقام قضايي مجوز عمليات اخذ شده و ماموران با حضور در محل سه نفر از مديران اين کانال‌ها را دستگير و به مقر انتظامي منتقل کردند.
به گفته گودرزي، متهمان دستگير شده تحت بازجويي قرارگرفته و در جريان آن به جرم خود اعتراف کردند، گفت:‌متهمان با سوءاستفاده از نتايج تحقيقات و آثار علمي شاکي سعي در کسب درآمد داشتند که دستگير شدند.
رييس پليس فتاي تهران بزرگ افزود:‌ افراد دستگير شده پس از تشکيل پرونده براي ادامه روند رسيدگي به جرم روانه دادسرا شدند.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar