برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

ستاد کرونا: شاهد سقوط آزاد رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم

منبع
ايرنا
بروزرسانی
ستاد کرونا: شاهد سقوط آزاد رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم

ايرنا/ معاون وزير کشور و دبير قرارگاه عملياتي ستاد ملي مبارزه با کرونا با اشاره به کاهش شديد رعايت پروتکل هاي بهداشتي در کشور از جمله کرمان گفت: شاهد سقوط آزاد در اين زمينه هستيم.

بابک دين‌پرست عصر چهارشنبه در نشست استاني ستاد مديريت کرونا در کرمان اظهار کرد:: در آمار مقايسه اي تنها در تيرماه رعايت پروتکل ها به کلي تغيير کرده است و شاهد کاهش چشمگيري هم در کرمان و هم در کشور هستيم. 

وي تصريح کرد: در اين زمينه تذکرات زيادي داديم و هر آنچه در توان داشتيم محدوديت گذاشتيم، جريمه کرديم اما همچنان مردم از رعايت پروتکل ها سر باز مي زنند. 
دين پرست افزود: آمار رعايت پروتکل هاي بهداشتي تنها در يک ماه تير ۳۶ درصد کاهش داشته در اين ميان ميزان استفاده از ماسک ۳۹ درصد، فاصله گذاري اجتماعي ۳۶ درصد و بهداشت فردي ۳۳ درصد کاهش يافته است؛ همه اين موارد دست به دست هم دادند تا امروز ۲۳۲ شهرستان قرمز داشته باشيم.  
به گفته وي، ۶۸ شهر مجدد به شهرستان هاي قرمز پيوستند که ۳ شهرستان مربوط به استان کرمان است. 

معاون وزير کشور با اشاره به روند واکسيناسيون در کشور گفت: حدود ۷ ميليون و ۴۴۶ هزار نفر واکسينه شدند؛ در اين وضعيت دو اقدام پيشگيري شامل واکسيناسيون و دوم رعايت پروتکل هاي بهداشتي مهم است.

‌وي خطاب به رئيس دانشگاه علوم پزشکي و استاندار کرمان اظهار کرد: آخرين وضعيت تخت بيمارستاني و مسائل مهم را تا فردا شب به دست ما برسانيد تا ما به رئيس جمهوري ارائه دهيم و واقعيت ها را بدانند و مسائل به طور جدي پيگيري شود.

به پيج اينستاگرامي «آخرين خبر» بپيونديد
instagram.com/akharinkhabar