logo

لحظه به لحظه با یورو؛ اوج هیجان در روز دوم!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
لحظه به لحظه با یورو؛ اوج هیجان در روز دوم!

ورزش 3/فوتبال‌دوستان سراسر دنیا منتظر تماشایی درخشش ستاره‌های اسپانیا، ایتالیا و کرواسی در گروه B هستند.
رقابت‌های جام ملت‌های اروپای ۲۰۲۴ شب گذشته با دیدار دو تیم آلمان و اسکاتلند آغاز شد و میزبان توانست با ارائه یک عملکرد خوب و درخشان با نتیجه ۱-۵ حریف را در هم بکوبد و خط و نشان محکمی برای دیگر رقیبان بکشد. 
این مسابقات امروز هم دنبال خواهد شد و در حساس‌ترین و تماشایی‌ترین دیدار قرار است تیم ملی اسپانیا در اولین بازی در یورو ۲۰۲۴ روبروی حریف قدرتمندی به نام کرواسی به میدان برود که در دو دوره اخیر جام جهانی در جمع چهار تیم حاضر بوده است. ایتالیا هم دیگر دیدار این گروه برابر آلبانی را برگزار خواهد کرد. 
پوشش زنده خبری

سیو فوق‌العاده دوناروما در دقایق پایانی که مانع از گل تساوی آلبانی شد.

لامینه یامال بعد از برد 3-0 مقابل کرواسی روی سکوهای ورزشگاه کنار پدرش ایستاده و فاصله سنی این دو اندازه‌ای کم است که انگار لامینه با یکی از دوستانش عکس گرفته است!

گل ندیم بایرامی در ثانیه ۲۲ به تیم ملی ایتالیا، به‌عنوان سریع‌ترین گل تاریخ مسابقات یورو ۲۰۲۴ لقب گرفت

مصدومیت فدریکو کیه‌زا که باعث نگرانی هواداران ایتالیا شد اما او لحظاتی بعد توانست به بازی برگردد.

کرواسی بعد از یک نیمه فاجعه‌بار که با عقب افتادگی 3-0 مقابل ‏اسپانیا همراه بود در نیمه دوم قصد دارد هر طور شده به بازی برگردد ‏ولی کروات‌ها هر چه تلاش می‌کنند به در بسته می‌خورد. ‏

کروات‌ها وقتی به تابلوی ورزشگاه نگاه می‌کنند و 3-0 را می‌بینند ‏خشک‌شان می‌زند. این نتیجه برای تیمی که مربی و بازیکنانش پیش ‏از شروع این مسابقه بارها از اینکه مدعی قهرمانی هستند و ‏می‌خواهند بالاخره با جام یک تورنمنت بزرگ را ترک کنند قابل تحمل ‏نیست. ‏

شاید به خاطر همین بود که زلاتکو دالیچ در دقیقه 65 کاپیتانش که ‏همه انتظار داشتند در دقایق باقی‌مانده با نبوغ خاصش قفل دروازه ‏اسپانیا را باز کند و کروات‌ها را به بازگشت امیدوار کند بیرون کشید تا ‏ماریو پاسالیچ به جای او وارد زمین شود. ‏

کارواخال اولین گل ملی‌اش را مقابل کرواسی به ثمر رساند. او در ‏فینال چمپیونزلیگ امسال هم گل بسیار مهمی برای رئال وارد دروازه ‏دورتموند کرد تا نقش مهمی در قهرمانی رئالی‌ها بازی کند. ‏

هیچکدام از بازیکنان اسپانیا پیش از بازی با کرواسی سرود ملی کشورشان را ‌‏نخواندند. علت چیست؟

سرود ملی اسپانیا توسط آهنگ‌سازی به نام مانوئل دو اسپینوزا ‏ده‌لوس مونتروس در سال 1761 تنظیم و ساخته شد و در سال 1770 ‏رسما به عنوان سرود ملی این کشور اعلام شد. اما در قرن بیستم ‏ژنرال فرانکو، دیکتاتور اسپانیا، متن این سرود را تغییر داده و جملاتی ‏را به آن اضافه کرد. ‏

 

این موضوع باعث شد بسیاری از اسپانیایی‌ها از سرود ملی‌شان دلزده ‏شوند و از همخوانی با آن خودداری کنند. با اینکه بعد از کنار رفتن ‏فرانکو از قدرت جملات اضافه شده به سرود ملی حذف شده‌اند ولی ‏اسپانیایی‌ها همچنان نمی‌توانند با این سرود ملی به عنوان سرود ‏ملی‌شان ارتباط برقرار کنند و به همین علت است که گاهی برخی از ‏ورزشکاران و گاهی همه آنها از همخوانی با سرود ملی اسپانیا سر باز ‏می‌زنند. 

 

یاکین که بعد از حذف فاجعه‌بار سوئیس از جام جهانی 2022 ‏با شکست شش گله از پرتغال با انتقادهای زیادی مواجه شد حالا ‏فرصت دارد در یورو 2024 دوباره به همان مربی محبوب هواداران ‏تبدیل شود. شروع سوئیس در رقابت‌های امسال این امیدواری را در او ‏ایجاد کرد که بتواند ناکامی جام جهانی قطر را جبران کند.

اوربان، نخست‌وزیر مجارستان، که برای تماشای بازی تیم ملی ‏کشورش به کلن سفر کرده بود با شکست مجارها با چهره‌ای درهم ‏این بازی را تماشا می‌کرد. در اکثر دقایق این بازی چهره درهم او در ‏استادیوم توسط دوربین‌ها ثبت شد. ‏

اسلاوکووینچیچ که فینال لیگ قهرمانانا اروپا را قضاوت کرد رقابت‌های ‏یورو را با یک بازی سبک شروع کرد اما احتمال دارد او را در مراحل ‏پایانی، در نیمه‌نهایی و شاید هم فینال، ببینیم. ‏

شاید فوتبال مجارستان در سطح اول فوتبال اروپا نباشد ولی هواداران مجارستان با گنگ بالایشان در سطحی متفاوت با دیگر هواداران هستند. 

لامینه یامال در ترکیب اصلی اسپانیا برابر کرواسی قرار دارد و با 16 سال و 11 ماه سن به جوان‌ترین بازیکن تاریخ مسابقات یورو تبدیل شد.

این هوادار سوئیس با شکل و شمایل خاص خود با تم پرچم این کشور امروز از سوژه‌های مورد توجه یورو بوده است.

شادی دیوانه‌وار کوادو دوآه بعد از گلزنی به مجارستان. گل او بعد از بررسی VAR تایید شد... سوئیس 1-0 مجارستان تا دقیقه 15

کفش‌دانی در رختکن و کفش‌هایی که قرار است زمین چمن را از جا در بیاورند. استوک‌ها رو!

آلبائرت، عروسک رسمی جام ملت‌های اروپا، با قیافه مهربان و شاد و بی‌خیال در ورزشگاه کلن پیش از مسابقه سوییس و مجارستان دومین رقابت فوتبال تورنمنت.

پیراهن‌های اتوکشیده دو کاپیتان و فوق ستاره برای دیداری که از ساعت 16:30 شروع خواهد شد:

باز هم یک تورنمنت ملی و باز هم ژاردن شکیری وینگر تیم ملی سوییس. او هم یکی از ستاره‌هایی است که احتمالا آخرین تورنمنت ملی را تجربه می‌کند.

جود بیلنگام در یک رقابت سریع از الکساندر آرنولد پیش می‌افتد و این برد را اینطور جشن می‌گیرد. مسابقه‌ای دوستانه با حضور دو جوان درخشان فوتبال جهان.

ترکیب اصلی مجارستان: گولاشی، لانگ، زالای، فیولا، اوربان، ناگی، سوبوسلای، کرکز، شافر، وارگا، سالای

ترکیب اصلی سوئیس: یان زومر، ویدمر، رمو فروئر، آکانجی، ژاکا، ریکاردو رودریگز، روبن وارگاس، کوادو دوآ، دان اندویه، مایکل آبیشر، فابیان شار

تونی کروس در دیدار شب گذشته برابر اسکاتلند رکورد فوق العاده 99% دقت پاس (101/102) را به ثبت رساند. 
این بالاترین درصد دقت پاس ثبت شده از سال 1980 در رقابت‌های یورو برای هر بازیکنی است که بالاتر از 100 پاس ارسال کرده است. 
*تا پیش از سال 1980 آمار به دقت امروزی جمع‌آوری نمی‌شد.

تعداد کروات‌های حاضر در آلمان به 75 هزار نفر رسیده و آنها امروز برابر اسپانیا بخش اعظم ورزشگاه را در اختیار خواهند داشت. از اسپانیا فقط 5 هزار نفر برای تشویق لاروخا به برلین رفته‌اند.

رونالد کومان با چهار سنگک داغ خشخاشی در تمرین تیم ملی هلند!

ممفیس دپای دستانش را مشت کرده تا طرح ناخن‌کارش برای یورو لو نرود! مهاجم تیم ملی هلند با مدل موی بافته و هدبند سوژه اول تمرین امروز تیم ملی هلند بود.

بنجامین ششکو یک کتاب است. مهاجم بااستعداد با لقب هالند جدید در تمرین اسلوونی مقابل عکاس‌ها. از آن عکس‌ها که حواسش نیست.

مادر مجاری و دخترش. همه چیز باید تداعی‌کننده پرچم باشد: قرمز، سفید و سبز.

حال و هوای تمرین امروز انگلیس همراه با خنده و شوخی حداکثری بود. گرت ساوت‌گیت در آخرین تورنمنت احتمالی ملی از جو خوب تیم راضی است؛ البته همه اینها تا روز مسابقه یکی از مهمترین مدعیان این دوره.

حتی در سید اسمال هم این کت وشلوار را نمی‌فروشند، اما اینجا آلمان است و این آقای سرخپوش، هوادار سوئیس. آماده برای بازی مجارستان.

تیم داوری اسپانیایی برای بازی فرانسه و اتریش.
جناب خیل مانسانو که رئالی ها سایه اش را هم با تیر می زنند، دوشنبه داور وسط بازی‌ای است که کیلیان امباپه می خواهد ستاره اش باشد:

لروی سانه جایگاه ثابت خود را در تیم ملی آلمان از دست داده و همه می‌دانند که او چقدر نیمکت نشینی را دوست ندارد... .

_در زیر تصویر شاد و خندون بازیکنی رو می‌بینید که قراره فوتبال را بالاخره به خونه برگردونه... . رهبر سه شیرها و مدعی توپ طلای 2024، آقای جود بلینگام.


_امروز پیراهن‌های تیم‌های حاضر در یورو 2024 در دیواری در مقابل "K11 MUSEA" در امتداد بندر ویکتوریا در هنگ‌کنگ چین به نمایش گذاشته شده است.


_نیم نگاه کریستیانو به دوربین رویترز. تمرین امروز صبح پرتغال بسته بود و بدون حواشی و با محوریت این چهره استثنایی فوتبال جهان برگزار شد که ته ریش نزده‌اش نشان می‌دهد روز بازی اول با جمهوری چک (سه‌شنبه) همان مدل - فوتبالیست - فوق ستاره همیشگی خواهد بود.

_همسر یولین ناگلزمان در ورزشگاه آلیانس. او خبرنگار نشریه بیلد است و همیشه بدون آرایش و با همین چهره معمولی در استادیوم حاضر می‌شود.

_وقتی امره جان خودش هم باورش نمیشد: این دیوانه کننده است نه؟ من دو روز پیش در تعطیلات بودم و حالا برای کشورم در یورو گل زده ام. باورم نمیشه!
 
_دو گل فوق‌العاده سوییس گرگور کوبل و یان زومر در آخرین تمرین پیش از بازی امروز مقابل مجارستان. آدمک روی خط شش قدم چی می‌گه؟

_تنها یازده بازیکن از فهرست تیم ملی ایتالیا مانند بازیکنانی چون جانلوییجی دوناروما، جورجینیو و فدریکو کیه‌زا پیش از این سابقه حضور در رقابت‌های یورو را داشته‌اند و به این ترتیب ۱۵ بازیکن از فهرست این تیم برای اولین بار قرار است بازی در این مسابقات را تجربه کنند و هیجان بسیاری دارند.
 
_آلمان با پیروزی 5-1 برابر اسکاتلند رکورد جدیدی را در تاریخ جام ملت‌های اروپا ثبت کرد. هیچ تیمی نتوانسته بود در بازی افتتاحیه یورو چنین پیروزی پرگلی را کسب کند.

_قیافه بچه یوشوا کیمیش طوری شر و شیطان است که انگار تماشاگران حاضر در آلیانس با پس گردنی به زمین چمن فرستاده شده!

_جوردن پیکفورد گلر تیم ملی انگلیس درحال بازی بیلیارد در اوقات فراغت. از معدود موقعیت‌هایی که او با خودش بلندبلند حرف نمی‌زند.

 _در تمرین کرواسی تمام دوربین‌ها روی لوکیتا قفل شده. این هزارمین تورنمنت این ستاره تمام نشدنی است!

_یوئل ته تغاری فرانتس بکن باوئر هم دیشب مهمان ویژه مراسم افتتاحیه یورو 2004 بود. مادر او به همراه کلینزمن جام در آلیانس آرنا چرخاند. بکن‌باوئر بزرگترین فوتبالیست تاریخ آلمان است که چند ماه پیش درگذشت.

_فولکروک مهاجم تیم ملی آلمان با دخترکش در پایان بازی اسکاتلند چشم‌ها را خبره کرد. البته به این مهاجم آلمانی بیشتر می‌آمد پسرزا باشد!
 
_کیلین امباپه و عثمان دمبله. توی این عکس صدها میلیون دلار مخفی است.

_دیگه حالی به آدم.... اسکاتلند و هوادارانش شروع بدی در یورو داشتند.

_یورگن کلینزمن در نقش علی پروین جام ملت‌های اروپا را به نمایش گذاشت. او در سال 96 به عنوان کاپیتان این جام را بالای سر برده است. آخرین موفقیت آلمان در این تورنمنت.

_زیباترین کیت تاریخ آلمان با اختلاف که جای خود را به پیراهن طرح جدیدتری داده است. اما تو چیز دیگری.

 
_آقا فرگوسن هم در استادیوم بود. او در جوانی، جام جهانی مکزیک 1986 با اسکاتلند 2-1 به المان باخته بود. یکی از گلزنان آن روز آلمان رودی فولر در حال حاضر مدیر تیم ملی میزبان رقابت‌های یوروست. حضور مورینیو در عکس جالب توجه است، یاد رقابت خونین‌شان به‌خیر.

_در بازوی توماس مولر یک تخم‌مرغ جاسازی شده است. چه شکل عجیبی در فیگور او بعد از پیروزی 5-1 مقابل اسکاتلند!
 
_از اجراکنندگان نمایشی آکروباتیک در مراسم افتتاحیه که مختصر و مفید و تماشایی بود.


_هواداران پرتعداد حاضر در تمرین روز گذشته پرتغال. اثر رونالدو در جام ملت‌های اروپا.

_انتظار می‌رود که تیم ملی ایتالیا امشب با ترکیب دوناروما، دی لورنزو، کالافیوری، باستونی، دی مارکو، جورجینیو، بارلا، کیه‌زا، فراتزی، پلگرینی و اسکاماکا به مصاف تیم ملی آلبانی برود.

_آلبانی امشب در حالی مقابل تیم ملی ایتالیا به میدان خواهد رفت که در کنار لهستان، بیشترین تعداد بازیکنان حاضر در سری آ را به عنوان یک تیم خارجی در ترکیبش دارد. بازیکنانی مانند اتریت بریشا و کریستین اصلانی در بین بازیکنان این تیم قرار دارند.

_توماس مولر با انتشار تصویری در کنار ایلکای گوندوگان در رختکن تیم ملی آلمان از عملکرد او در دیدار برابر تیم ملی اسکاتلند تقدیر کرد. او نوشت: «کاپیتان ما. عملکردی در کلاس جهانی.»

_ونسان کمپانی، سرمربی جدید بایرن مونیخ، به همراه مکس ایبرل، مدیر این باشگاه، هم شب گذشته در ورزشگاه حضور داشتند تا از نزدیک شرایط بازیکنان این تیم در ترکیب آلمان را زیر نظر بگیرند.

_تونی کروس با ثبت رکورد ۹۹ درصد پاس صحیح توانست به اولین بازیکنی تبدیل شود که پس از سال ۱۹۸۰ این رکورد را در یورو ثبت کرده است. او در دیدار برابر تیم ملی اسکاتلند ۱۰۲ پاس داد که ۱۰۱ پاس به مقصد رسید.

_مادر یولیان ناگلزمان شب گذشته در ورزشگاه حضور داشت و از نزدیک شاهد موفقیت پسرش در سمت سرمربی تیم ملی آلمان در اولین دیدار یورو ۲۰۲۴ بود.

_تقابل امروز لوکا مودریچ با هم‌تیمی‌های در رئال مادرید در جریان دیدار دو تیم اسپانیا و کرواسی از نکات جالب توجه برای فوتبال دوستان و کاربران شبکه‌های اجتماعی بوده است.

 
_یکی از اتفاقات جالبی که در جریان بازی شب گذشته آلمان و اسکاتلند رخ داده است این بود که پلیس اشتوتگارت پرواز تو پهپاد را تشخیص داد و آنها را سرنگون کرد. هیچ خطر امنیتی در این باره وجود نداشته و خلبان از راه دور آنها شناسایی شده و با توجه به قوانین ترافیک هوایی جریمه شده است.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره