logo

باید صبر کرد و به این نسل والیبال ایران امیدوار بود

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
باید صبر کرد و به این نسل والیبال ایران امیدوار بود

ورزش 3/مربی بین‌المللی والیبال کشورمان گفت: صبر کردن و صبور بودن مهم‌ترین رکن برای هواداران والیبال است.
در آستانه آغاز هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال قرار داریم و ملی‌پوشان ایران در چهار دیدار پایانی خود در این رقابت‌ها باید به مصاف آمریکا، هلند، فرانسه و آلمان بروند.
محمدرضا تندروان در خصوص شرایط تیم ملی در لیگ ملت‌ها بیان کرد: تیم ملی والیبال ایران با آمادگی فنی مناسبی به رقابت‌های لیگ ملت‌ها اعزام نشد اما پس از انجام هشت دیدار و با توجه به سپری شدن زمان زیادی از حضور بازیکنان در کنار یکدیگر و در اردو، قطعا هماهنگی بهتری بین بازیکنان صورت گرفت. فاصله‌ای که بین پایان هفته دوم تا آغاز هفته سوم لیگ ملت‌ها وجود داشت، فرصت مناسبی بود تا شرایط ملی‌پوشان از نظر روحی و روانی نیز بهبود یابد و چند روز ریکاوری صورت گیرد تا تیم ملی والیبال برای چهار دیدار باقی‌مانده آماده گردد.
تندروان با اشاره به دیدارهای شاگردان پیمان اکبری در هفته پایانی لیگ ملت‌ها گفت: به رقابت با تیم‌هایی می‌پردازیم که هم از نظر فنی شرایط مطلوبی دارند و هم به‌خوبی برای هفته پایانی لیگ ملت‌ها آماده شدند و از سایر تیم‌ها شناخت خوبی دارند به‌خصوص حریف اول‌مان آمریکا که نفرات جدیدی را نیز معرفی کردند و قطعا رقابت‌های جانانه‌ای درپیش داریم.

وی در خصوص شرایط فعلی تیم ملی والیبال ایران گفت: فشار صعود به المپیک و مرحله بعد از روی تیم برداشته شده و می‌توان شرایط فنی تیم ملی والیبال را به‌گونه‌ای در نظر گرفت که هماهنگی لازم پس از انجام هشت دیدار به‌دست آمده البته باخت‌هایی که داشتیم قطعا بازیکنان را از نظر روحی و روانی تحت تاثیر قرار داده است. شاید در فرصت باقی‌مانده تا آغاز مسابقات این مسئله مهم باشد که بازیکنان‌مان به این درجه از درک برسند که در رقابت‌های باقی‌مانده با فراغ‌بال و با شرایط بهتری دیدارهای‌شان را انجام دهند چون دیگر مسئله صعود به المپیک و یا رسیدن به مرحله نهایی لیگ ملت‌ها وجود ندارد.
مربی بین‌المللی والیبال ایران درخصوص انتظارات برآورده‌نشده مردم و هواداران والیبال از تیم ملی گفت: این یک اتفاق طبیعی است و معمولا در تیم‌های بزرگ والیبال مانند ژاپن، کوبا، آلمان و هلند نیز چنین تجربه‌هایی وجود داشته است. هلند قهرمان المپیک آتلانتا بود و کوبا سابقه قهرمانی در لیگ جهانی را در کارنامه داشت و برای مدتی از سطح اول والیبال دور شدند اما مجددا پس از گذشت مدتی به رتبه یک بازگشتند.
تندروان با اشاره به علت‌های اثرگذار در نتیجه‌گیری تیم ملی والیبال گفت: این مسئله به دو مقوله مدیریت و برنامه‌ریزی و البته تاثیر نسل‌ها باز می‌گردد. در تیم‌هایی مانند ایران نسل‌ها تعیین کننده هستند. امیدوارم که نسل فعلی والیبال‌مان با برنامه‌ریزی بهتر بتوانند در آینده و در المپیک لس‌آنجلس حضور یابند.
تندروان در پایان گفت: فکر می‌کنم صبر کردن و صبور بودن مهم‌ترین رکن برای هواداران والیبال است. باید منتظر باشیم تا برنامه‌های جدیدی که برای تیم ملی والیبال در نظر گرفته می‌شود اجرایی شود و انشاالله منجر به موفقیت و حضور در المپیک بعدی گردد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره