logo
  1. برگزیده
ورزشی

اریکسن جوان‌ترین گلزن تاریخ یورو!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
اریکسن جوان‌ترین گلزن تاریخ یورو!

ورزش 3/ کریستین اریکسن، ستاره تیم ملی دانمارک، پس از اتفاق تلخ سه سال قبل توانست بازگشتی درخشان به یورو داشته باشد.
پس از سوت پایان بازی تیم ملی دانمارک برابر تیم ملی اسلوونی، تمام بازیکنان این تیم حلقه‌ای را تشکیل دادند. همه بازیکنان و مربیان و اعضای کادر فنی که در ورزشگاه حضور داشتند در این حلقه هم قرار گرفتند.
این حلقه درست شبیه به حلقه‎‌ای بود که بازیکنان این تیم سه سال پیش شکل دادند تا از کریستین اریکسن محافظت کنند و اجازه ندهند که چشمان کنجکاو دوربین‌ها و مردم دنیا تصویری از او که به دلیل حمله قلبی روی زمین افتاده بود و تیم پزشکی مشغول انجام عملیات احیا بود ببیند.
این حلقه پس از اولین دیدار از مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های اروپای ۲۰۲۴ هم تشکیل شد تا دورانی را به پایان برساند. این در واقع پایانی مهم برای تمامی دانمارک بود، از کشور تا تیم و البته که برای شخص خود اریکسن. او پس از پایان این بازی به خبرنگاران گفت:« من از این که بار دیگر در این مسابقات برای تیم ملی کشورم بازی می‌کنم خوشحالم چون اتفاقی خاص است.»
و این افسانه فوتبالی که شاید حتی هانس کریستین آندرسن دانمارکی هم نمی‌توانست آن را زیباتر از این بنویسد، خط به خط دقیق و درست پیش رفت. اریکسن سه سال قبل پس از یک پرتاب اوت برابر فنلاند دچار حمله قلبی شد و روی زمین افتاد و دیروز پس از یک پرتاب اوت توانست گل تیمش را به ثمر برساند. این چهل و دومین گل او برای تیم ملی بود.
شاید بتوان گفت که این ستاره دانمارک حالا به نوعی به جوان‌ترین گلزن تاریخ جام ملت‌های اروپا تبدیل شده است، به فاصله سه سال و چهار روز پس از آن اتفاق و تولدی دوباره که نصیب او شد. البته که این آماری نمادین است چون در واقع او حالا با ۳۲ سال و ۱۲۳ روز مسن‌ترین گلزن دانمارک در تاریخ یورو به حساب می‌آید.

گاتزتا دلو اسپورت برای اشاره به این اتفاق از تیتر «اریکسن، تولدی دوباره» استفاده کرد. کسپر هولمند در واکنش به این اتفاق گفت:« من هرگز شکی به او نداشتم. او استعدادی طبیعی دارد و قلب تیم ما به حساب می‌آید.»
اریکسن همچنین به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد اما در عکسی که با این جایزه گرفت خوشحال نیست چون تساوی ۱-۱ برابر اسلوونی باعث شد که دو امتیاز مهم را از دست بدهند. او در این باره اظهار داشت:« اگر می‌بردیم شرایط فرق می‌کرد. من فقط به این واقعیت فکر کردم که هرگز در یورو گل نزده بودم. در نهایت اگر برده بودیم حالم خیلی بهتر بود. ما فرصت زیادی برای گلزنی به آنها دادیم.»


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره