logo

رجب‌زاده: فجر باید جایگزین مس رفسنجان شود

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
رجب‌زاده: فجر باید جایگزین مس رفسنجان شود

ورزش 3/سرمربی تیم فوتبال فجرشهید سپاسی شیراز صحبت‌های مفصلی درباره دلیل عدم صعود این تیم و همینطور برنامه‌های آینده با خبرنگار ما داشته است. 
مهدی رجب‌زاده تیم فوق‌العاده‌ای در دومین سال مربیگری در شیراز ساخته بود. طلایی‌پوشان استان فارس که در لیگ بیست و یکم پس از سال‌ها به لیگ برتر رسیدند، خیلی زود در همان فصل به دسته اول سقوط کردند، اما در دو سال قبلی دو مرتبه تا آستانه بازگشت به لیگ برتر قرار گرفته‌اند که در هفته پایانی ناکام مانده‌اند. 
فجرسپاسی در فصلی که به تازگی تمام شد موفق شد به مانند چادرملو که پس از خیبر 77 امتیازی با 73 امتیاز صعود کند، 73 امتیاز کسب کرد اما به دلیل بازی رو در رو از صعود بازماند.
با این حال ماجراجویی مهدی رجب‌زاده با فجر ادامه دارد و او قصد ندارد از ماموریت رساندن تیمی که از همانجا به فوتبال ایران معرفی شد دست بکشد.
با رجب‌زاده که یکی از مربیان آینده‌دار نسل جدید مربیگری در ایران به شمار می‌رود گفتگویی درباره مسائل مختلف از جمله عدم صعود فجر، دلایل آن، انگیزه‌های این روزهای رجب‌زاده و آینده کاری‌اش در شیراز داشته‌ایم که این گفتگو را در ادامه می‌خوانید.
* سعی کردیم تیم بهتری نسبت به سال قبل ببندیم 

امسال با توجه به شرایطی که داشتیم و برنامه ریزی هایی که از ابتدای فصل داشتیم و  نفراتی که به تیم سال گذشته اضافه شدند و یک تعدادی هم از جمع‌مان جدا شدند سعی کردیم یک تیم خیلی خوبی را جمع کنیم و راهی مسابقات کنیم.

* خیلی زود به بالای جدول رسیدیم
از ابتدای فصل هم از لحاظ فنی بازی‌های خوبی را انجام دادیم و خیلی زود توانستیم خودمان را به بالای جدول برسانیم و با تلاش‌های هیئت مدیره محترم و همچنین مدیر عامل محترم‌مان جناب آقای مفتاحی و سردار بوعلی خوشبختانه روندمان خوب پیش رفت.
* حق فجر بود که به لیگ برتر برسد
با این حال بین ما و دو تیم بالای جدول در مقاطعی از با فراز و نشیبی که داشتیم فاصله‌ای افتاد که خداروشکر توانستیم خودمان را جمع و جور کنیم و به بالای جدول برسانیم و فاصله امتیازی‌مان را جبران کنیم اما متاسفانه آخر فصل در عین شایستگی به لیگ برتر نرسیدیم اما فکر می‌کنم حق تیم فجر بود که به لیگ برتر برسد.
* داوران علنی و واضح حق ما را خوردند
دریک سری از بازی‌های این فصل قضاوت‌ها ضربه‌هایی را به تیم ما زد که متاسفانه امتیازاتی را از ما گرفت که مهم‌ترینش بازیهای رودر رو با رقبای بالای جدول بود؛ از جمله بازی خیبر خرم آباد در خرم‌آباد و بازی چادرملو در شیراز که داوران خیلی علنی و واضح حق تیم فجر را خوردند و همچنین بازی‌های دیگر که روند داوری‌ها طوری اتفاق افتاد که به نفع تیم‌های رقیب ما شد؛ مثل بازی با داماش در گیلان که گل سالم ما را قبول نکردند یا بازی سایپا در تهران که پنالتی به نفع ما گرفته نشد و خیلی مسائل دیگر که نمی‌خواهم وارد جزئیاتش بشم.

* کارشناسان بررسی کنند، همه چیز عیان است 
در کل اگر کارشناسان داوری بخواهند نگاهی به پنالتی های گرفته شده و گرفته نشده برای یک سری تیم‌ها در لیگ یک کنند،همه چیز عیان می شود که چه اتفاقاتی رخ داده است.
* فساد در لیگ یک بیشتر از لیگ برتر است

بنده در طول فصل چند باری به فساد در فوتبال اشاره کرده بودم اما در آن مقطع هیچکس حرف ما را باور نداشت و برخی هم ما را متهم کردند، اما با گذشت زمان مشخص شد و افراد متهم به مراجع قضایی رفتند و برخی بازداشت شدند. من خیلی بحث کردم و داد زدم که در فوتبال ما فساد است و یک مسائل غیر فوتبالی دخیل است که الان با این جریانی که در یکی از باشگاهای لیگ برتری رخ داده، حرف‌های من ثابت شد. افرادی هم الان بازداشت شدند و به مراجع قضایی رفتند و این نشان دهنده این بود که حرف‌های من واقعیت داشته است. الان هم اعلام می‌کنم و از نهادهای نهادهای نظارتی مثل دادگستری و حفاظت اطلاعات که زحمت می‌کشند درخواست دارم، که به امید خدا به این موضوع هم ورود کنند. بنظرم اینقدر که روی لیگ برتر دقت و نظارت می‌کنند، باید به لیگ یک هم توجه کنند چون بازی‌هایش کمتر دیده می شود و رسانه‌ها کمتر اتفاقاتش را پوشش می‌دهند. بحث فساد به نظرم اگر در لیگ یک بیشتر نباشد کمتر نیست و شما الان میبینید که منشاً این فسادها هم از لیگ یک شروع شده.
* اگر مسائل داوری نبود، با اختلاف به لیگ برتر می‌رسیدیم
اما من یک چیزی را مطمئنم اگر این اتفاقات داوری رخ نداده بود ما با چند امتیاز اختلاف لیگ برتری شده بودیم و حتی امکان قهرمانی هم داشتیم و همین موضوع خیلی به تیم ما آسیب زد. امیدوارم نهادهای نظارتی به ماجراهای لیگ یک ورود کنند. کسانی‌که در بازداشت هستند قطعا اعتراف می‌کنند و موارد لیگ یک را هم خواهند گفت.

* بازی رو در روی ما با چادرملو و خیبر را دوباره ببینید!
یکی از موارد دیگر هم بازی رو در رو بود و قانونی که گذاشته بودند فقط هم برای لیگ یک اعمال شده بود و تفاضل را برداشتند که این مورد هم متاسفانه به ما ضربه زد. این شرایط را فدراسیون گذاشت برای جلوگیری از تبانی ولی من فکر می‌کنم همین قانون باعث شد شرایط به سمت دیگری برود. در این بازی‌های رو در رو مسائلی پیش آمد که من می‌ترسم به صورت واضح درباره آنها صحبت کنم و محرومم کنند. اما از کسانی که مسئول هستند از جمله کمیته اخلاق و کمیته انضباطی خواهش می‌کنم بازی ما را در شیراز با چادرملو و بازی ما با خیبر در خرم‌آباد را بروند نگاه کنند و ببینند چه مسائلی به وجود آمد.
* مهدوی خودش را تا آخر عمر نمی‌بخشد
به غیر از بازی برگشت با چادرملو که علیرغم تلاش‌هایی که کردیم نتوانستیم نتیجه دلخواه را بگیریم اما در باقی بازی های رو در رو صد در صد لطمه خوردیم. مخصوصا در شیراز و خرم آباد خصوصا پنالتی که آقای مهدوی در شیراز برای تیم چادرملو گرفت که فکر می‌کنم هیچوقت نتواند تا آخر عمر خودش را بخاطر این اشتباه ببخشد.
* عشق به فوتبال را در مردم شیراز زنده کردیم

نکته دیگر تیم ما پیشرفت چشمگیر نسبت به پارسال بود. تیم ما در فصل گذشته با ۵۳ امتیاز لیگ را به اتمام رساند اما امسال با ۷۳ امتیاز؛ ۲۰ امتیاز اختلاف نسبت به فصل گذشته یک پیشرفت چشم گیر و یک رکورد فوق‌العاده و تاریخی برای تیم فجر شهید سپاسی است. ما بیشترین امتیاز تاریخ تیم فجر با ۷۳ امتیاز و بیشترین گل زده که 50 گل بود ثبت کردیم. ما همچنین کمترین گل خورده لیگ را با 17 گل داشتیم و کمترین باخت با ۵ عدد و بیشترین کلین شیت با ۲۱ کلین‌شیت. همه این‌ها قابل تقدیر و احترام است که این موضوع باعث شد عشق و علاقه دوباره فوتبال به مردم شیراز تزریق شود و به استادیوم بیایند و تیم فجر را تشویق کنند مخصوصا در نیم فصل دوم. حتی این مسائل باعث شد که ما در رده های پایه هم پیشرفت قابل توجه ای داشته باشیم. مخصوصا در رده جوانان و امیدمان که پشتوانه خوبی برای آینده این باشگاه می‌توانند باشند.

* سه بازیکن به لیگ برتری‌ها دادیم
لازم به ذکر است بازیکنان خوبی مثل ابوالفضل بابایی که چند ماه پیش به پرسپولیس اضافه شد از تیم ما بود. همچنین سعید ایرانخواه  نیم فصل به تیم استقلال خوزستان پیوست و محمد آژیر به پیکان پیوست که این موفقیت بزرگ برای تیم فجر شهید سپاسی است. این نشان دهنده پتانسیل بالای تیم فجر در استفاده از بازیکنان جوان و بازیکن سازی و جذب استعداد و پرورش و انتقال بازیکن به تیم های دیگر است.
* دستاورد یک تیم فقط صعود نیست!
قابل توجه برخی از دوستان که می‌گویند تیم هیچ دستاوردی نداشته؛ این ها را گفتم که دستاوردهای یک باشگاه حتما به این نیست که صعود کند به این است که روند پیشرفت و رو به رشد در آن باشگاه رخ دهد. در کل از نظر بنده امسال علی رغم ناملایماتی که درحقمان شد ما روند خوبی داشتیم.
* باید برای بازگشت به لیگ برتر خیلی تلاش کنیم
اگر نگاه کنیم به سالی که فجر سپاسی به لیگ یک سقوط کرد باید ببینیم چه کسانی باعث شدند که تیم سقوط کند و حالا باید اینقدر تلاش کنیم برای صعود به لیگ برتر که مسیر بسیار دشوار و سختی است و این موضوع را طی دو سال گذشته همه دیده‌اند. هوادارن‌مان از بازیهای‌مان راضی هستند ولی ناراضی اند که چرا این تیم یک روزی از لیگ برتر سقوط کرد که حتی با توجه به این عملکرد خوب هنوز موفق به حضور در لیگ برتر نشده است. به نظرم درسالی که تیم فجر به لیگ یک سقوط کرد نگه داشتنش بسیار راحت تر از این بود که حالا به این سختی بخواهد به لیگ برتر برگردد. یک فلش‌بک به گذشته بزنیم و ببینیم چه کسانی باعث سقوط این تیم شدند بخاطر اختلافاتی که وجود داشت کسانی که مسئولیت گرفتند. به نظرم باید از آنها سوال کنیم که چرا فجر افتاد؟!

* به ناحق از صعود به لیگ برتر بازماندیم
اما همه شاهد بوده‌اند که خداروشکر ما دو فصل مدعی بودیم. خصوصا امسال که به جرات می‌توانم بگویم که به ناحق از صعود به لیگ برتر باز ماندیم. بنظرم این صحبت هایی که علیه فجر مطرح می‌شود و می‌گویند علیه ای وای این تیم چرا صعود نکرد باید در آن زمان که تیم سقوط کرد مطرح می‌کردند! تیم سقوط کرده را بخواهید جمع و جور کنید و روانه مسابقات کنید که مدعی قهرمانی هم باشد کار بسیار سختی است. در حال حاضر تیم‌هایی هستند که قبلا در لیگ برتر حضور داشتند ولی چند سالی است که ناکام هستند برای صعود به لیگ برتر.
* فجر باید جای مس رفسنجان را در لیگ برتر بگیرد
باتوجه به اتفاقاتی که رخ داده است و شایعاتی که مبنی بر سقوط یکی از تیم‌های لیگ برتری به دلیل تخلف گزارش شده و علنی هم شده، طبیعتا تیمی که تخلف کرده باید به رده پایین تر سقوط کند. مسلماً این حق تیم فجر است که به لیگ برتر اضافه شود البته که این برمی‌گردد به قوانین و مقررات فیفا. درهرصورت نمی‌دانم چه تصمیماتی قرار است اتخاذ شود. در گذشته اتفاق این چنینی رخ داده؛ حتی در کشور های اروپایی و در ایتالیا ۳ تیم از لیگ پایین‌تر صعود کردند به سری آ ایتالیا. اول که منتظر رای این قضیه هستیم و قطعا باشگاه هم این موضوع را پیگیری خواهد کرد. امیدوارم کمیته انضباطی و کمیته اخلاق هر کسی را که تخلفی کرده و مشکلاتی داشته اعلام کنند و برخورد قانونی و قاطع شود.
* فصل بعد در تیمی خواهم بود که مدعی باشد
درباره اینکه آیا من در فجر می‌مانم یا خیر، تا این لحظه هنوز صحبتی برای آینده نکرده ام. اما مطمئن هستم در تیمی حضور پیدا خواهم کرد که مدعی باشد؛ چه در لیگ یک و چه در لیگ برتر ، اما منتظر اعلام حکم این مسائلی هم که در فوتبال‌مان در این مدت افتاده قطعا هستم.
در پایان جا دارد از تمام عواملی که مارا حمایت کردند تشکر کنم؛ از هوادرانمان که حتی در بازی های خارج از خانه هم آمدند و ما را حمایت کردند؛ از اصحاب رسانه که همیشه حضور داشتند؛ از هیئت مدیر باشگاه، از مدیرعامل باشگاه آقای مفتاح و سردار بوعلی، و هر شخص عزیزی که ما را در تمام لحظات به نوعی حمایت کرد بنده به نوبه خودم سپاسگزارم.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید