logo

داستان باورنکردنی گارسونی که به یورو 2024 رسید!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
داستان باورنکردنی گارسونی که به یورو 2024 رسید!

ورزش 3/ورنون با اصالتی آرژانتینی که زمانی در مایورکا گارسون بود، احتمالا امشب برای اسلواکی در یورو 2024 به میدان خواهد رفت.
ورنون دی مارکو مورلاکی (کوردبا، آرژانتین؛ 18-11-1992) یکی از باورنکردنی‌ترین داستان‌های آلمان 2024 را دارد. این آرژانتینی که می‌تواند هم به عنوان دفاع میانی و هم به عنوان دفاع چپ بازی کند، نماینده اسلواکی خواهد بود. اما چشم‌گیرتر، راهی است که او برای رسیدن به اینجا طی کرده است.
خانواده ورنون در سال 2001 و بعد از رکورد اقتصادی بزرگ، به نوعی از آرژانتین گریختند. پس از مدتی زندگی در اتریش، آنها به اسپانیا رفتند، جایی که او برای اولین بار فوتبال را شروع کرد: «در 10 سالگی آرژانتین را ترک کردم و تا 12 سالگی فوتبال را شروع نکرده بودم، قبل از آن بسکتبال بازی می‌کردم.»

روزهای ابتدایی زندگی او در مایورکا آسان نبود و در یک تیم محلی آماتور بازی می‌بازی کرد: «من در لیگ چهارم اسپانیا فعال بودم و دستمزدم کافی نبود. ماهی 225 یورو درآمد داشتم و به سختی می‌توانستم بنزین را تامین کنم.»
از این رو، او شروع به ترکیب زندگی فوتبالی خود با زندگی کاری خود کرد: «من می‌خواستم تنها زندگی کنم و به عنوان "گارسون" در رستوران  یک هتل شروع به کار کردم. من حتی به ترک فوتبال فکر کردم.»

ناگهان در سال 2012 او تماسی دریافت کرد که زندگی‌اش را تغییر داد. «چهارشنبه ساعت 11 شب بود و من با یکی از دوستانم در سینما بودیم که ایجنتم زنگ زد تا ببیند می‌خواهم شانسم را در لیگ دسته دوم اسلواکی امتحان کنم یا نه. باید نقشه را نگاه می‌کردم تا متوجه شوم اسلواکی کجای اروپاست.»
قرارداد او با باشگاه زمپلین بسته شد و در سال 2015 آنها به لیگ دسته اول صعود کردند. در سال 2016 ورنون با اسلووان براتیسلاوا قرارداد بست. در سال 2017 به لخ پوزنان رفت و در سال 2021 با بازگشت به اسلواکی، تابعیت این کشور را دریافت کرد و اولین بازی خود را برای تیم ملی انجام داد. 

علاوه بر این، او در اولین بازی خود مقابل مالت (6-0) گلزنی کرد: «لحظه‌ای باورنکردنی بود. بلافاصله بعد از گل، حتی آن را باور نکردم، فکر می‌کردم دارم رویا می‌بینم. خوشحالم که بردیم و همچنین برای اولین حضورم در تیم ملی خوشحال بودم. بارها رویای آن لحظه را داشت و در نهایت به حقیقت پیوست.»
زندگی او تغییری اساسی کرده است. اکنون او در لیگ امارات متحده عربی بازی می‌کند و برای اولین بار خودش را برای مسابقات یورو آماده می‌کند. اولین بازی اسلواکی امشب ساعت 19.30 برابر بلژیک است.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره