logo
  1. برگزیده
ورزشی

قطبی و تارتار گزینه‌های داخلی پرسپولیس

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
قطبی و تارتار گزینه‌های داخلی پرسپولیس

ورزش 3/از فردا مدیران باشگاه پرسپولیس جستجوهای تازه‌ای را برای رسیدن به گزینه مناسب خود آغاز خواهند کرد.قطبی و تارتار گزینه‌های داخلی پرسپولیس

 پرسپولیس برای انتخاب سرمربی جدید همچنان سردرگم و مستاصل به نظر می‌رسد.از یک سو محدودیت سقف بودجه و از سوی دیگر سختگیری‌های هواداران  و رسانه‌ها  باعث شده با وجود سرازیر شدن گزینه‌ها به سمت این باشگاه، درویش و همکارانش کار دشواری برای رسیدن به انتخاب نهایی داشته باشند.

رقم در نظر گرفته شده برای اوسمار 500 هزار دلار بود اما بعدتر گفته شد این باشگاه برای انتخاب سرمربی خارجی تا 700 هزار دلار هم می‌تواند هزینه کند.بعدتر که گفته شد با این بودجه، انتخاب سرمربی محدود خواهد شد حالا شایعه شده این باشگاه تا یک میلیون دلار (تحت شرایط خاص و همراهی اسپانسر و مالک) هم می‌تواند برای جذب سرمربی هزینه کند که اگر اینگونه باشد یعنی 60 میلیارد تومان که یک هفتم کل بودجه فصل آینده باشگاه است را باید برای سرمربی خارجی بگذارد. این در حالی است که سرمربی خارجی بعدی حتما یک دستیار اول ،یک مربی دروازه‌بانی و یک مربی بدنساز هم با خودش به تهران خواهد آورد که جذب آنها احتمالا بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ هزار دلار دیگر هزینه در برخواهد داشت.

با این حال در شرایطی که چیزی حدود 30 گزینه به مدیران باشگاه پرسپولیس معرفی شده  اما هنوز هیچ کدام به سمت قطعیت پیش نرفته است تا مذاکرات شکل جدی‌تری به خود بگیرد. البته بحث مذاکره با فن شیپ گزینه هلندی و سرمربی سابق آژاکس طی 24 ساعت بسیار جدی شد و حتی گفتند جدی‌ترین گزینه برای امضای قرارداد هم هست که بار دیگر با مخالفان و موافقان خاص خود مواجه شد تا باشگاه بررسی بیشتری را دنبال کند.

مارکوس پاکتا یکی از گزینه‌هایی است که زمستان سال قبل و بعد از جدایی یحیی گل محمدی هم برای سرمربیگری پرسپولیس مطرح شد و حتی به لیست نهایی گزینه‌های مد نظر مدیران این باشگاه راه یافت اما در آن مقطع فشار هواداران باعث شد مدیران باشگاه از پیش رفتن با او عقب نشینی کنند.

در آن مقطع منتقدان به مذاکره با پاکتا روی این نکته تاکید داشتند که سال‌ها از دوره اوج مربیگری این گزینه گذشته همان طور که مثلا وقتی شش ماه قبل فیلکس ماگات به پرسپولیس پیشنهاد شد خیلی زود از نام او عبور کردند.
اینکه برخلاف آنچه گفته می‌شد باشگاه پرسپولیس نیم نگاهی هم به گزینه‌های داخلی دارد اخیرا نام‌ مربیانی مثل افشین قطبی و مهدی تارتار هم مطرح شده و مدیران پرسپولیس به این گزینه‌ها هم فکر می‌کنند که در صورت نرسیدن بودجه‌شان برای جذب مربی خارجی رزومه‌دار و باکیفیت به گزینه داخلی برگردند.

در این میان البته گزنیه اول مدیران باشگاه پرسپولیس در بین مربیان داخلی علی دایی بود و مدیران باشگاه قصد داشتند تا در صورت جواب مثبت دایی یکی یا دو دستیار قدرتمند خارجی برای او بیاورند و از کاریزمای دایی برای مدیریت تیم بهره بگیرند که دایی نه خودش اقبالی به حضور در فوتبال دارد نه شرایط برای حضورش مهیاست.

با این وجود از فردا دور جدیدی از جستجوهای مدیران پرسپولیس برای رسیدن به گزینه‌های قابل قبول آغاز خواهد شد که باید دید به چه نام‌هایی ختم می‌شود.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره