logo

اسطوره آلمانی آرزوی کودکان جنگ‌زده را برآورده کرد

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
اسطوره آلمانی آرزوی کودکان جنگ‌زده را برآورده کرد

ورزش 3/فیلیپ لام، کاپیتان سابق تیم ملی آلمان، چند کودک پناهنده اوکراینی را به آرزویشان رساند.
  به‌عنوان مدیر مسابقات، بازیکن سابق تیم ملی آلمان، در حال حاضر مسئولیت کل سازماندهی مسابقات قهرمانی اروپا را بر عهده دارد. او به تازگی دست به اقدامی تحسین‌برانگیز زده است.
کاپیتان تیم ملی آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴ از طریق بنیاد خود این امکان را برای شش کودک و نوجوان که به دلیل جنگ اوکراین و روسیه به آلمان پناهنده شده بودند، فراهم کرد تا بازی روز دوشنبه بین تیم‌های اوکراین و رومانی در مونیخ را از نزدیک تماشا کنند.
لام در مورد این کار زیبا گفت: «من شنیده بودم که آنها آرزو دارند بازی اوکراین را از نزدیک ببینند. کار بزرگی نکردم و فقط آنها را به استادیوم رساندم.
یکی از آنها ابه من گفت که تماشای بازی‌های یورو برای او یک رویای بزرگ و دست‌نیافتنی است که اکنون به حقیقت پیوسته است. آنها توانستند از تیم ملی خود حمایت کنند که بسیار اتفاق خوبی است. برای آنها خوشحالم.»
بسیاری از کودکان هنوز از ترومای جنگ رنج می‌برند و گاهی مجبور شده‌اند کشور خود را بدون پدر ترک کنند. لام مایل است به کودکان جنگ‌زده در آلمان کمک کند تا بتوانند زندگی بهتری داشته باشند: «من در مونیخ، در محیطی امن و در کنار خانواده‌ام بزرگ شدم. من تمام امکانات را در اختیار داشتم تا در نهایت به یک فوتبالیست حرفه‌ای موفق تبدیل شوم. با بنیادی که برای ورزش و آموزش دارم، می‌خواهم از کودکان و جوانانی حمایت کنم که از من امکانات و شانس کمتری داشتند.»


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره