logo

هزینه‌های میلیاردی تیراندازی با کمان و ۴ سال فعالیت

منبع
فارس
بروزرسانی
هزینه‌های میلیاردی تیراندازی با کمان و ۴ سال فعالیت

فارس/فدراسیون تیراندازی با کمان در طول ۴ سال گذشته با عملکرد ضعیفی که داشته نتوانست سهمیه‌های خود را در المپیک افزایش دهد.
آخرین مرحله مسابقات کسب سهمیه المپیک در رشته تیراندازی با کمان عصر روز گذشته به میزبانی ترکیه به پایان رسید و بر خلاف صحبت‌های خوشبینانه سرمربی خارجی و رئیس فدراسیون، ایران فقط توانست به یک سهمیه المپیک دست یابد. رشته تیراندازی با کمان که با وجود جذب یک مربی کره‌ای در یکی دو سال اخیر نتایج قابل قبولی نداشته و نتوانسته در چند رویداد بین‌المللی عملکرد خوبی داشته باشد. اگرچه بارها به نتایج ضعیف کمانداران با مربی خارجی اشاره شده اما در اتفاقی عجیب فدراسیون قرارداد این مربی کره‌ای را تمدید کرد. در مسابقات کسب سهمیه هم کمانداران نتوانستند آن طور که مسئولان پیش‌بینی می‌کردند نتیجه بگیرند و پایان کار با وجود هزینه‌های میلیاردی فقط یک سهمیه بود که مبینا فلاح آن را کسب کرد تا ایران همچون دوره قبل فقط یک نماینده در المپیک داشته باشد. تیم ملی تیراندازی با کمان کشورمان جهت آمادگی برای حضور در مسابقات کسب سهمیه المپیک پاریس در ۲ کاپ جهانی چین و کره جنوبی شرکت کرد و حدود ۲ هفته نیز در کره اردو داشت تا بتواند بهترین نتیجه را در مسابقات کسب سهمیه به دست آورد. به گفته غلامرضا شعبانی‌بهار رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان، برای این اعزام‌ها فدراسیون به هر جایی متوسل شده و با هزینه‌های میلیاردی این برنامه محقق شده است. از طرفی وی بسیار امیدوار بود که سهمیه المپیک در بخش تیمی به خصوص مردان کسب شود اما این اتفاق نه در انفرادی و نه تیمی مردان رخ نداد.
از المپیک توکیو تا پاریس، فدراسیون هم اعزام بین‌المللی داشته و هم اردوی خارجی. مربی خارجی هم در کنار ملی‌پوشان تیروکمان بوده تا ایران به افتخارات زیادی دست یابد اما با این شرایط بازهم نتیجه کار همچون دوره قبل فقط یک سهمیه بود. با این شرایط به نظر می‌رسد برنامه ریزی فدراسیون درست نبوده که در طول ۴ سال نتوانسته به تعداد کماندارانش در المپیک اضافه کند. 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره