logo
  1. برگزیده
ورزشی

علیرضا بیرانوند در راه مسکو

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
علیرضا بیرانوند در راه مسکو

ورزش 3/ماجرای فسخ قرارداد بیرانوند که مثل بمب خبری در باشگاه پرسپولیس منفجر شد ابعاد عجیب و غریبی پیدا کرد و حتی ماجرای انتخاب سرمربی جدید برای این تیم را تحت تاثیر قرار داد.
صبح 30 خرداد برای پرسپولیسی‌ها صبح خوبی نبود چرا که با شنیدن خبر فسخ قرارداد بیرانوند دوباره همه آنها یاد اتفاقات عجیب سال گذشته افتادند.
درست یک سال قبل بیرانوند با فسخ قرارداد خود با پرسپولیس تا آستانه عقد قرارداد با استقلال پیش رفت اما دوباره به باشگاه خودش برگشت و قرارداد تازه‌ای منعقد کرد تا برای یک قهرمانی دیگر در اختیار سرخ‌ها باشد؛ اتفاقی که در نهایت طی یک کورس میلیمتری با آبی‌ها رخ افتاد و بیرانوند هم بخشی از این قهرمانی دراماتیک و تاریخی شد.
پرسپولیس 12 خرداد قهرمان لیگ برتر شد اما 18 روز بعد بیرانوند قرارداد خود با باشگاهش را فسخ کرد تا درویش و همراهانش در تیم مدیریتی باشگاه را وارد یک چالش تازه کند تا جایی که بخش مهمی از جلسه هیئت مدیره باشگاه در روز چهارشنبه به همین موضوع اختصاص یافت.
بعد از فسخ قرارداد بیرو با پرسپولیس، وکیل باشگاه پرسپولیس اعلام کرد با توجه به اینکه بیرو تمام مطالبات خود را دریافت کرده فسخ قراردادش وجاهت قانونی ندارد اما ساعاتی بعد تصویر بندی که به عنوان الحاقیه در قرارداد بیرانوند گنجانده شده و به او اجازه داده تا قراردادش را فسخ کند منتشر شد تا مشخص شود بیرو سرخود و اشتباهی فسخ نکرده و با علم به اینکه قادر به فسخ قرارداد هست این کار مهم را رقم زده است.
با این‌حال این الحاقیه یک نکته مهم دارد و آن اینکه مربوط به قرارداد فصل اخیر بیرانوند است. درست یک سال قبل بعد از فسخ قرارداد بیرانوند، او با پرسپولیس قرارداد جدیدی امضا کرد و حالا او تمام مطالباتش بابت این قرارداد را دریافت کرده است.

باشگاه پرسپولیس اخیرا در دو فقره چیزی حدود 6.7 میلیارد تومان به علیرضا بیرانوند بابت باقی‌مانده مطالبات و قراردادش پرداخت کرده و این بازیکن تمام مطالبات و آپشن‌های قرارداد این فصل خود را دریافت کرده است.
ناراحتی بیرانوند از مسئله حساب کردن پاداش‌ها در کل مطالبات هم از این جهت بر او مشخص شد که باشگاه تمام مطالبات او را پرداخت کرد. موضوع مهمی که باعث شد بیرانوند یک روز قبل از فسخ قراردادش با متنی اعتراضی در یک استوری به مسئله محاسبه پاداش‌ها در بخشی از مطالبات‌شان اشاره کند از این قرار است که باشگاه در طول فصل پاداش تک تک بردهای پرسپولیس را به بازیکنان و مربیان پرداخت می‌کرد اما از آنجایی که اعلام کرده بود نمی‌تواند جدا از قرارداد پاداش دیگری بدهد تمام این پاداش‌ها را جزئی از آپشن قرارداد بازیکنان محاسبه کرده است.
هر بازیکن و مربی در مجموع می‌تواند به اندازه 20 درصد مبلغ قراردادش از باشگاه پاداش دریافت کند که آپشن‌های بیرانوند مربوط به سه آیتم قهرمانی لیگ برتر، قهرمانی جام حذفی و رضایت مدیرعامل بوده که چیزی حدود 400 میلیون تومان آن بابت بردهای تیم بوده و از کل رقم آپشن‌های این بازیکن و البته بقیه نفرات کسر شده که مورد اعتراض پرسپولیسی‌ها هم قرار گرفته است. 
با این حال تنها نکته‌ای که شاید می‌تواند بیرانوند را امیدوار کند یا مدرکی داشته باشد که از فسخ قراردادش مطمئن کند اینکه او طبق محاسبات خودش تمام مطالبات فصل اخیرش را دریافت نکرده باشد در حالی که باشگاه بر این باور است تکه مام مطالبات این فصل او پرداخت شده و فسخ بیرو وجاهت قانونی ندارد.
در مجموع با توجه به اتفاقات رخ داده و وویس بیرانوند که در فضای رسانه‌ای منتشر شده حتی اگر فسخ قرارداد او با پرسپولیس دارای وجاهت قانونی نباشد و او مجبور به بازگشت به تیمش شود شاید با در نظر گرفتن شرایط او  مجبور به جدایی شود چرا که خودش هم جایی در وویس می‌گوید دیگر باز نخواهد گشت.
از اسپارتاک مسکو هم به عنوان مقصد احتمالی این دروازه‌بان ملی پوش یاد می‌کنند. اتفاقی که اگر فسخ قرارداد این بازیکن تایید نشود حتی شاید به صورت قرضی اتفاق بیفتد هر چند از دست دادن این دروازه‌بان باکیفیت که به سختی می‌توان جانشینی در حد او پیدا کرد پرسپولیس را در تنگنا قرار می‌دهد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره