logo
  1. برگزیده
ورزشی

عجیب‌ترین حذف؛ اوکراین با صدرنشین هم امتیاز بود!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
عجیب‌ترین حذف؛ اوکراین با صدرنشین هم امتیاز بود!

ورزش 3/بلژیک با تساوی بدون گل مقابل اوکراین به عنوان تیم دوم گروه E به مرحله حذفی یورو 2024 صعود کرد.
تیم ملی اوکراین در بازی پایانی دور گروهی یورو 2024 به مصاف بلژیک رفت و با تساوی بدون گل به دور بعدی صعود کرد.
تمامی تیم‌های این گروه 4 امتیازی شدند و تنها اوکراین به دلیل تفاضل گل و عملکرد ضعیف‌تر در رده چهارم قرار گرفت تا به مرحله بعد صعود نکند.
بلژیک این بازی را با حمله آغاز کرد و در دقیقه 5 یوری تیلمانس فرصت خوبی در محوطه جریمه داشت که تعلل او در ارسال پاس به روملو لوکاکو موجب شد مدافعان این موقعیت را مهار کنند.
در دقیقه 7 روملو لوکاکو اولین فرصت جدی را از دست داد. او روی ارسال دقیق کوی دی بروینه فرصت داشت که تک به تک را به گل تبدیل بکند اما مکث او باعث شد که توربین پس از خروج از دروازه توپ را در اختیار بگیرد.

بازی با کنترل بلژیک شروع شد و دنبال می‌شد که در دقیقه 20 اولین موقعیت جدی اوکراین روی دروازه حریف ایجاد شد. یارمچوک با شوت پرقدرت از نزدیکی محوطه جریمه شانس گلزنی خود را امتحان کرد که کاستیلز این توپ را مهار کرد.
در دقیقه 27 کوین دی بروینه روی پاس جرمی دوکو در محوطه جریمه اوکراین به توپ رسید اما بازیکنی در کنار خود ندید و توپ او با دخالت مدافعان دور شد.
اوکراین در دقیقه 34 به یک موقعیت خوب دیگر دست پیدا کرد که ضربه والی سوداکوف روی ارسال میکولنکو را کاستیلز به راحتی مهار کرد.
بازی با کنترل بلژیک دنبال می‌شد که در دقیقه 42 یارمچوک پشت مدافعان به توپ رسید و می‌توانست به ست دروازه ضربه بزند اما پاس او به هم تیمی اش نرسید و این موقعیت از دست رفت.

بازی در شروع نیمه دوم را فشار اوکراین به سمت دروازه حریف شروع شد. در دقیقه 52 ضربه کرنر بلژیک با برنامه کار شد و پاس دی بروینه به تیلمانس رسید اما ضربه او از کنار دروازه به بیرون رفت.
اوکراین در دقیقه 56 تعویض اجباری داشت و میکولنکو به دلیل مصدومیت از زمین خارج شد تا السکاندر زینچنکو به جای او وارد زمین شود.
سپس نوبت به بلژیک رسید که تغییراتی در ترکیب ایجاد کند و یانیک کاراسکو و مانگالا وارد زمین شدند تا در جریان بازی تغییری ایجاد کنند.
در دقیقه 64 روملو لوکاکو روی پاس کوتاه دی بروینه ضربه قوس دار خود را به سمت دروازه فرستاد که توربین آن را به راحتی مهار کرد.
بلژیک فشار به دروازه اوکراین را رفته رفته بیشتر می‌کرد و در دقیقه 72 یک فرصت گلزنی دیگر شکل گرفت که این بار ضربه کاراسکو را توربین به سختی مهار کرد.
دروازه بلژیک در دقیقه 74 برخلاف جریان بازی تهدید شد و مارتین دووبیک روی ارسال بلند به محوطه جریمه به توپ رسید که ضربه او را فائس دفع کرد و مانع از باز شدن دروازه بلژیک شد
آبی پوشان می‌توانستند در دقیقه 84 روی یک ضدحمله به گل برسند اما پاس کاراسکو پس از رسیدن به دی بروینه و کنترل او، با ضربه باکایوکو همراه شد که توربین برای مهار آن کار سختی نداشت.
در جریان 4 دقیقه وقت اضافه اوکراین آخرین تلاش‌ها برای جلوگیری از حذف را انجام داد اما حرکت انفرادی سوداکوف ثمری نداشت و کاستیلز ضربه او را مهار کرد.
در نهایت بلژیک با تساوی در این دیدار موفق شد با کسب یک امتیاز در رده دوم قرار بگیرد و همراه رومانی از مرحله گروهی به دور حذفی صعود کند.

گزارش زنده:

دقیقه ۸۵: ضدحمله چهار نفره بلژیکی‌ها بی‌حاصل بود. کاراسکو با پاس عمقی خود دیبروینه را داخل محوطه جریمه صاحب توپ کرد که او توپ را برای باکایوکو کاشت و ضربه بسیار ضعیفی به توپ زد.

دقیقه ۸۲: مالینوفسکی کرنر را به صورت مستقیم به سمت دروازه بلژیک ارسال کرد اما کاستلز هوشیار بود و توپ را از روی خط برگرداند.

دقیقه ۷۰: بازی بدون هیچ موقعیت خاصی دنبال می‌شود.

دقیقه ۶۵: پاس کاتبک دیبروینه در داخل محوطه جریمه به لوکاکو رسید اما ضربه او از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۲: شوت والی تیلمانس به نظر با برخورد به مدافع اوکراین راهی کرنر شد اما داور بر خلاف تیلمانس ضربه دروازه اعلام کرد.

دقیقه ۴۶: بلژیک مدیریت بازی را در دست گرفته و می‌خواهد هر طور که شده گل اول بازی را به ثمر برساند.

دقیقه ۳۵: بلژیک سعی داشت دروازه اوکراین را باز کندT اما این اتفاق صورت نگرفت و نیمه اول پایان گرفت‌.

دقیقه 7: روملو لوکاکو در موقعیت تک به تک با گلر رومانی قرار گرفت اما ضربه خوبی به توپ نزد.

دقیقه 6: با گذشت 6 دقیقه از شروع بازی، هر دو تیم عملکرد پایاپایی را به اجرا گذاشتند و سعی دارند هر چه زودتر به گل اول برسند.

مرحله گروهی رقابت‌های جام ملت‌های اروپا 2024 امشب به پایان خواهد رسید و جدول دور حذفی مسابقات، مشخص خواهد شد. امشب از گروه پنجم مسابقات، هر 4 تیم شانس صعود دارند و امکان حذف هر کدام از تیم‌ها نیز وجود دارد.کسب پیروزی برای هر کدام از تیم‌های این گروه، حکم صعود را امضا خواهد کرد و بسته به نتیجه‌ای که در دیدار همزمان (رومانی – اسلواکی) رخ خواهد داد، امکان صعود با کسب تساوی نیز وجود خواهد داشت. در این میان، اوضاع اوکراین نابه‌سامان است و اگرچه 3 امتیاز دارد اما برای صعود، محکوم به کسب امتیاز خواهد بود.

اوکراین: تروبین | میکولنکو، ماتوینکو، اسواتوک، زابارنی، تیمچیک | شاپارنکو، براژکو، سوداکوف | دووبیک، یارمچوک

بلژیک: کاستیلز | فاس، فرتونخن، کاستانیه، تیاته | دی بروین، تیلمانس، اونانا | تروسار، دوکو و لوکاکو


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره