logo

روزهای دیوانه‌وار گئورگی: هیچ وقت دیر نیست!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
روزهای دیوانه‌وار گئورگی: هیچ وقت دیر نیست!

ورزش 3/ستاره گرجی پرسپولیس با عملکرد فوق‌العاده مقابل پرتغال خودش را آماده جدال با اسپانیا می‌کند.

تیم ملی فوتبال پرتغال پس از شکست یک بر صفر در مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی 2022 مقابل مراکش، در 17 مسابقه پیاپی توانسته بود آمار شگفت‌انگیز 15 پیروزی را بر جای بگذارد و در این مدت فقط در یک بازی دوستانه برابر اسلوونی گلزنی نکند، اما این اتفاق دوباره در بازی دیشب با گرجستان برای آنها رخ داد و نمایش درخشان گئورگی گولسیانی در خط دفاعی کاری کرد تا کریستیانو رونالدو و یارانش با نتیجه دو بر صفر مغلوب شوند.
گئورگی گولسیانی در یک سال گذشته دو بار تجربه دعوت به اردوی تیم ملی گرجستان را به دست آورده بود، اما در چهار مسابقه مرحله مقدماتی یورو 2024 مقابل قبرس، اسکاتلند، لوکزامبورگ و یونان به طور کامل نیمکت‌نشین بود و حتی یک دقیقه هم فرصت بازی به دست نیاورد، اما درخشش در پرسپولیس و زدن گل قهرمانی لیگ برتر ایران کاری کرد تا او بیشتر به چشم بیاید و روزهای شگفت‌انگیزی را پشت سر بگذارد.
مدافع پرسپولیس هشت روز پس از بالا بردن جام قهرمانی، نخستین بازی ملی خود را در دیدار تدارکاتی مقابل مونته نگرو تجربه کرد که در حضور 90 دقیقه‌ای خود توانست یک پاس گل در جریان برتری سه بر صفر تیمش بدهد، اما بعد از آن در نخستین مسابقه مرحله گروهی یورو 2024 برابر ترکیه تا پایان روی نیمکت بود و در دومین بازی با جمهوری چک نیز حضور تعویضی در زمین داشت ولی دیشب اتفاق مهم برای او مقابل پرتغال رخ داد و گئورگی را در بهترین شرایط آماده جدال با اسپانیا کرد.
گولسیانی شب گذشته حضور غیرمنتظره‌ای در آخرین مسابقه مرحله گروهی یورو 2024 مقابل پرتغال داشت و در حساس‌ترین بازی تیمش که سرنوشت صعودشان را مشخص می‌کرد، فوق‌العاده ظاهر شد تا تمجید ویلی سانیول را به همراه داشته باشد و حالا این عملکرد کاری کرده تا انتظار برود او یکشنبه شب آینده هم برابر اسپانیا در ترکیب قرار بگیرد.
گئورگی در بازی شب گذشته گرجستان مقابل پرتغال که موفق به کسب پیروزی دو بر صفر شدند و به‌عنوان سومین تیم گروه F یورو به دور یک هشتم نهایی راه یافتند و حریف اسپانیا شدند، نگذاشت تا ستاره‌های هجومی حریف مثل کریستیانو رونالدو، ژوآئو فیلیکس و ... کاری از پیش ببرند و نقش مهمی در بسته ماندن دروازه تیمش داشت.
گولسیانی که شب گذشته 27 لمس توپ، 21 پاس با دقت 76 درصدی، یک دفع توپ با ضربه سر، یک تکل موفق، یک نجات دروازه، 6 عملکرد دفاعی موثر و پیروزی در یک دوئل زمینی و یک نبرد هوایی مقابل پرتغال داشت و مهم‌ترین صحنه بازی را با ایستادگی و زدن تکل مقابل شوت رونالدو خلق کرد، حالا امیدوار است شانس حضور در تقابل حساس برابر اسپانیا را هم پیدا کند.
تیم ملی گرجستان یکشنبه شب آینده (سه روز دیگر) در مرحله یک هشتم نهایی یورو 2024 به مصاف اسپانیا خواهد رفت که گولسیانی در صورت حضور در این مسابقه و انجام چهارمین بازی ملی خود، کار سختی برای مهار نیکو ویلیامز، ستاره 21 ساله و نوظهور لاروخا دارد.
نیکو ویلیامز که در آخرین مسابقه اسپانیا در مرحله گروهی مقابل آلبانی استراحت کرده و با آمادگی کامل به ترکیب تیمش در مرحله حذفی برمی‌گردد، در دو جدال اخیرشان مقابل کرواسی و ایتالیا درخشان ظاهر شد و نقش مهمی در ایجاد حملات اسپانیا با حرکت از سمت چپ زمین داشت که بعید نیست یکشنبه شب گولسیانی مامور مهار او باشد.
ستاره 21 ساله اتلتیکو بیلبائو آنقدر درخشان کار کرده که اسپالتی، سرمربی ایتالیا تصمیم گرفت در دومین مسابقه مرحله گروهی یورو مقابل اسپانیا، دو بازیکن را مقابل او برای جلوگیری از ایجاد موقعیت قرار بدهد و علاوه بر جیوآنی دی‌لورنزو در پست دفاعی، فدریکو کیه‌زا را هم کمی عقب‌تر بیاورد تا نیکو را مهار کنند و بدون شک گرجستان نیز باید چنین تدبیری داشته باشد تا مانع از حملات لاروخا توسط این بال سرعتی شود.
گولسیانی پس از عملکرد چشم‌نواز شب گذشته مقابل پرتغال، در دقیقه 76 تعویض شد که ویلی سانیول، سرمربی گرجستان هم در زمان خروج مدافع پرسپولیس از زمین، او را در آغوش گرفت و صحبت‌هایی در گوش این بازیکن انجام داد تا این احتمال به وجود بیاید گئورگی را برای دیدار با اسپانیا حفظ کرده است.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره