logo

آسیا و هشت سهیمه مستقیم؛ گارانتی صعود نداریم!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
آسیا و هشت سهیمه مستقیم؛ گارانتی صعود نداریم!

ورزش 3/مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی از دو ماه بعد آغاز خواهد شد.
در اولین بازی تیم ملی ایران رودرروی قرقیزستان قرار خواهد گرفت و سپس تیم‌های امارات، ازبکستان، قطر و کره‌شمالی برنامه بازی تیم‌ملی را شکل خواهند داد.
نکته مهم و متفاوت این دوره از مقدماتی جام جهانی با دوره قبلی، افزایش ۴ سهمیه جام جهانی برای آسیاست که باعث می‌شود تا برای صعود به امریکا ۲۰۲۶ سهولت بیشتری وجود داشته باشد.
با این حال اگرچه ایران در گروه مرگ قرار نگرفته اما در عین حال برخلاف باور عمومی، کار راحتی هم در این مرحله و برای کسب سهمیه صعود نخواهد داشت.
* صعود ایران در گروی عبور از دو مدعی
بازی‌های این مرحله از فیفادی شهریور ماه تا فیفادی خرداد ماه ادامه خواهد داشت و هر تیم ۱۰ بازی انجام خواهد داد که به صورت رفت و برگشت برگزار خواهد شد.

در پایان مرحله اول گروهی، دو سرگروه به جام جهانی صعود خواهند کرد. در اینجا ایران، رقابت خود را با امارات و ازبکستان خواهد داشت تا به همراه قطر راهی جام جهانی شود.
اما تیم‌های سوم و چهارم این مرحله که در مجموع شش تیم خواهند بود، شانس مجدد برای صعود مستقیم خواهند داشت.
* جدول شانس مجدد برای دو و نیم سهمیه
اگر ایران نتواند سهمیه مستقیم را از مرحله اول گروهی کسب کند، به همراه پنج تیم دیگر راهی دور بعدی خواهد شد. این بار بر اساس قرعه‌کشی، دو گروه سه تیمی تشکیل می‌شود.
بر اساس رنکینگ ای اف سی، احتمال دارد ایران در گروهی دشوار با عربستان و اردن قرار بگیرد که کار را برای صعود بسیار سخت می‌کند.
در این مرحله تیم نخست هر گروه به صورت مستقیم راهی جام جهانی می‌شود که البته اگر ایران با اردن و عربستان (یا نظیر این) همگروه شود، پروژه صعود بسیار دشوار خواهد شد.
* پلی اف مرگ و زندگی در حد ایرلند
در صورتی که ایران موفق به کسب سهمیه مستقیم نشود، شانس این را خواهد داشت تا با قرارگیری در رتبه دوم، به پلی اف صعود کند و به این شکل شانس بازی در جام جهانی را به دست بیاورد.
در این صورت ایران ابتدا با تیم دوم گروه بعدی (تیمی نظیر عمان یا امارات به طور مثال) بازی می‌کند که این دیدار رفت و برگشت خواهد بود.
با پیروزی مقابل این تیم، یک پلی اف بین قاره‌ای برگزار خواهد شد که کار را برای ایران بسیار سخت می‌کند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره