logo
  1. برگزیده
ورزشی

ممکن است شمس آذر به لیگ یک سقوط کند و مس کرمان به دسته دو!

منبع
فوتبالی
بروزرسانی
ممکن است شمس آذر به لیگ یک سقوط کند و مس کرمان به دسته دو!

فوتبالی/احضارهای جدید در پرونده فساد فوتبال باعث شده خبرهایی تازه درباره سرنوشت باشگاه‌های متخلف در رسانه‌ها منتشر شود.

به گزارش فوتبالی، حدود دو ماه از شروع انتشار گزارش‌ها و اخبار در پرونده فساد در باشگاه مس رفسنجان می‌گذرد. پرونده‌ای که از باشگاه مس رفسنجان شروع شد و «فوتبالی» اولین رسانه‌ای بود که افشاگری در این پرونده را شروع کرد.

بعد از تحقیقات و بررسی‌هایی که نهادهای نظارتی و قضایی درباره این پرونده شروع کردند برخی افراد به عنوان متهم احضار شدند. جالب این بود که احضارها به باشگاه‌ها و مدیران سابق این باشگاه محدود نشد.

بعد از مدتی تعداد متهمانی که در رابطه با این پرونده احضار شدند  به 7 نفر رسید. دو مدیر سابق سازمان لیگ به همراه رییس سابق کمیته داوران و عضو فعلی هیات رییسه فدراسیون فوتبال، در رابطه با این پرونده در بازداشت هستند. دو نفر از مدیران سابق باشگاه مس رفسنجان و دو فعال رسانه‌ای با وثیقه آزاد هستند.

تا اینجا تمرکزها روی باشگاه مس رفسنجان بود. اما چند روز پیش بود که خبر رسید مدیر عامل باشگاه شمس آذر قزوین هم احضار، بازجویی و بازداشت شده است. خبرگزاری‌ها نوشتند ظاهرا برخی از افرادی که در بازداشت بودند اتهاماتی را علیه مدیر عامل شمس آذر طرح کرده بودند که باعث دستگیری او شد.

قبل از دستگیری مدیر عامل باشگاه شمس آذر قزوین اخباری هم پیرامون جریمه احتمالی باشگاه مس رفسنجان مطرح می‌شد. برخی رسانه‌ها مدعی بودند که با توجه به نوع و حجم تخلفاتی که در مس رفسنجان صورت گرفته است احتمال سقوط مس رفسنجان به لیگ آزادگان و مسابقات دسته یک وجود دارد. در همین اثنا ماجرای مس کرمان در راه صعود به لیگ برتر مطرح شد و اتهاماتی شبیه به مس رفسنجان، برای مس کرمان هم مطرح شد. اینکه این تیم در راه صعود از لیگ یک به لیگ برتر تخلفاتی مرتکب شده است.

پس از دستگیری مدیر عامل شمس آذر، مشخص شده که تخلفات این باشگاه در راه صعود به لیگ برتر از لیگ دسته اول هم کم نبوده و ممکن است تبعات زیادی برای این باشگاه به دنبال داشته باشد. چیزی که به تازگی به عنوان حکم احتمالی در این پرونده مطرح شده است سقوط مس کرمان به دسته دوم و سقوط شمس آذر به دسته اول جام آزادگان در کنار مس رفسنجان است.

تا پیش از این هیچ صحبتی از احتمال سقوط شمس آذر مطرح نبود و برخی باشگاه‌ها مثل پیکان، صنعت نفت آبادان و حتی فجر سپاسی شیراز به دنبال این بودند که جای مس رفسنجان را در لیگ برتر بگیرند. حالا اما با احتمال سقوط شمس آذر، در جدول لیگ برتر جا برای یک تیم دیگر هم باز خواهد شد که می‌تواند حسابی فضای فوتبال را تحت تاثیر قرار دهد.

تا این لحظه اکثر تیم‌هایی که در فصول گذشته در لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود کرده‌اند، همگی دچار تخلفاتی چون ارتباطات مشکوک با داوران و رشوه به مدیران و داوران و بازیکنان تیم‌های حریف و برخی رسانه‌ها شده‌اند. فوتبالی مطلع شده که تخلفات تیم‌هایی که از لیگ یک به لیگ دسته اول صعود کرده اند، زیر ذره‌بین نهادهای نظارتی و کمیته اخلاق قرار گرفته است! 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره