نماد آخرین خبر

شعبانی‌بهار: از کره‌ جنوبی برای مبینا فلاح کمان می‌خریم

منبع
ايسنا
بروزرسانی
شعبانی‌بهار: از کره‌ جنوبی برای مبینا فلاح کمان می‌خریم

ایسنا/رییس فدراسیون تیروکمان گفت: درباره تامین کمان ورزشکار با سرمربی کره‌ای صحبت کرده‌ایم و قرار است به کره‌ جنوبی برود و یک کمان برای مبینا فلاح خریداری کند.
سونگ چیل هونگ در بازدید کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان، از اردوی تیم‌ ملی تیروکمان ایران، اظهار کرد: نمی‌توانیم در سطح مدال المپیک حرفی بزنیم اما با هدف کسب مدال و نه کسب تجربه به این مسابقات می‌رویم.
او ادامه داد: در آخرین مسابقه رکورد ایران شکست و رکورد ۶۶۱ زهرا نعمتی به ۶۶۷ از سوی مبینا فلاح ارتقا یافت و بین تمام ورزشکاران رتبه اول در بخش مقدماتی و رتبه دوم در مرحله حذفی را کسب کرد و بهترین نتیجه‌ای را که‌ می‌توانستیم در این مسابقات از سوی وی به دست آوردیم.
سرمربی تیم ملی تیروکمان افزود: خانم فلاح تمرکز بسیار خوبی داشت و صفر تا صد انتظارات مربی را برآورده کرد هر چند سایر ورزشکاران موفق به کسب سهمیه نشدند اما شاهد ارتقا در بخش کسب رتبه بودیم.
سونگ چیل هونگ بیان کرد: پیشرفت خیلی زیادی داشتیم و امیدوار بودیم پسران تیم ملی هم بتوانند کسب سهمیه کنند، فائز محمدی صرفا چهارمین مسابقه بین‌المللی خود را پشت سر می‌گذاشت و باید شاهد حضور بیشتر در مسابقات برای بهبود نتایج باشیم.
وی افزود: در بخش تیمی دختران پنجم شدیم در حالی که چهار تیم اول موفق با کسب سهمیه می‌شدند و به دلیل زمان بیشتر، موفق به کسب سهمیه نشدیم و بازی برده را به چین باختیم و باید بدانیم که کمانداران در این حد پیشرفت داشته‌اند که قابل تقدیر است.

همچنین غلامرضا شعبانی‌بهار، رییس فدراسیون تیروکمان در جریان این بازدید، اظهار کرد: کلا در هر مسابقه ۶۴ نفر حضور دارند و همگی با امتیاز صفر کار خود را شروع می‌کنند و در مجموع نفر اول تا ۶۴ مشخص می‌شوند و نفر اول با نفر ۶۴ و نفر دوم با نفر ۶۴ و به همین ترتیب رقابت‌ خواهند کرد.
وی ادامه داد: چهار دوره در المپیک حضور داشته‌ایم و متاسفانه در هر چهار دوره در اولین مسابقه باختیم و حذف شدیم.
رییس فدراسیون تیروکمان با اشاره به اینکه امروز جلسه‌ای با مبینا فلاح در مورد مدال طلا، نقره و برنز داشتیم و می‌دانیم کار بسیار سختی پیش رو داریم که امیدواریم موفق باشیم، گفت: همچنین در مورد تامین کمان ورزشکار با سرمربی کره‌ای صحبت کرده‌ایم و قرار است به کره‌ جنوبی برود و یک کمان برای مبینا فلاح خریداری کند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید