نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

شهریور جهنمی در انتظار فوتبال ایران!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
شهریور جهنمی در انتظار فوتبال ایران!

ورزش 3/بلاتکلیفی تیم‌های لیگ برتری درباره شروع لیگ بیست و چهارم باعث شده تا تیم‌های لیگ برتری زمان دقیق و مشخصی برای شروع تمرینات پیش فصل خود نداشته باشند.
در حالی که چیزی حدود یک ماه از پایان فصل لیگ برتر دوره بیست و سوم گذشته اما هنوز خبری از اعلام رسمی سازمان لیگ درباره شروع فصل تازه لیگ بیست و چهارم نیست.همین مساله نیز باعث شده تا تیم‌های لیگ برتری غالبا زمان مشخصی برای شروع تمرینات پیش فصل خود نداشته باشند.
مساله تجهیز ورزشگاه‌ها به دوربین‌ها و تجهیزات مربوط به سیستم کمک داور ویدئویی و دیگر مشکلات زیرساختی استادیوم‌های لیگ برتری مهمترین معضل برای شروع بموقع فصل جدید لیگ برتر است اما غیر از این، آنچه باعث سرگیجه مسوولان کمیته مسابقات سازمان لیگ خواهد شد مصادف شدن شروع احتمالی فصل تازه با رقابت‌های مقدماتی جام جهانی، لیگ قهرمانان و لیگ نخبگان آسیا خواهد شد بطوری که پیش بینی می‌شود یک شهریور کشنده و عجیب در انتظار فوتبال ایران باشد.
قرار بود رقابت‌های لیگ برتر دوره بیست و چهارم از تاریخ 24 یا 25 مردادماه آغاز شود اما به احتمال فراوان مساله تجهیز ورزشگاه‌ها باعث خواهد شد این اتفاق حدود سه تا چهار هفته به تعویق بیافتد.
اما شرایط تقویم و مسابقات پیش رو برای تیم ملی فوتبال و تیم‌های باشگاهی حاضر در تورنمنت‌های باشگاهی سطح قاره به گونه‌ای است که برنامه ریزی را برای سازمان لیگ بشدت دشوار خواهد کرد هر چند در آخرین گمانه زنی‌ها و اخبار شنیده شده فصل تازه لیگ برتر بعد از دو بازی تیم ملی در هفته‌های اول و دوم مقدماتی جام جهانی برگزار خواهد شد که اگر اینگونه باشد دو ماه و نیم دیگر تا شروع فصل جدید این رقابت‌ها فاصله داریم و طبیعی است که تیم‌ها برای شروع تمرینات پیش فصل عجله‌ای نداشته باشند.

اما دشواری برنامه‌ریزی را می‌توان در موارد و موضوعات زیر لمس کرد:
- دیدار پلی آف لیگ نخبگان بین تیم‌های سپاهان و شباب الاهلی امارات در تاریخ 6 آگوست (16 مرداد) برگزار خواهد شد و این یعنی که سپاهان حداقل باید یک ماه قبل از این بازی تمرینات پیش فصل خود را آغاز کرده و کار سخت‌تری نسبت به سایر تیم‌ها خواهد داشت.
- 4 شهریورماه مصادف با اربعین حسینی(ع) و 12 شهریورماه مصادف با سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) است که این دو مناسبت، کار برنامه‌ریزی برای شروع فصل تازه لیگ برتر را دشوار خواهد کرد.
- اولین بازی تیم ملی مقابل ازبکستان در هفته نخست دور سوم مقدماتی جام جهانی 2026 روز 15 شهریورماه مقابل ازبکستان برگزار خواهد شد و احتمالا حداقل یک هفته قبل از این بازی، تیم ملی به اردو خواهد رفت و این مساله نیز شروع فصل جدید لیگ برتر را با چالش مواجه خواهد کرد.
- دومین بازی تیم ملی در هفته دوم مسابقات مقدماتی جام جهانی روز بیستم شهریورماه در امارات مقابل تیم ملی این کشور برگزار خواهد شد اما اینکه تیم ملی در شرایطی وارد مسابقات مهم خود خواهد شد که لیگ برتر هنوز شروع نشده می‌تواند یک معضل برای قلعه‌نویی و همکارانش باشد.

- طبق گمانه‌زنی‌ها هفته اول لیگ بیست و چهارم بعد از دومین بازی تیم ملی در امارات برگزار خواهد شد که زمان کافی برای برگزاری این هفته وجود ندارد.طبق آنچه شنیده شده مسابقات هفته اول قاعدتا باید در تاریخ 22 و 23 یا 23 و 24 شهریورماه برگزار شود.
- هفته اول رقابت‌های سطح دوم باشگاهی آسیا یا همان لیگ قهرمانان در روزهای 16 و 17 سپتامبر(26 و 27 شهریورماه) برگزار می‌شود که تراکتور تبریز نماینده فوتبال ایران در این رقابت‌هاست و چنانچه سپاهان در پلی آف لیگ نخبگان شکست بخورد نیز راهی این رقابت ها خواهد شد.
- هفته اول رقابت‌های لیگ نخبگان با حضور پرسپولیس و استقلال و احتمالا سپاهان در تاریخ 16 و 18 سپتامبر( 26 و 28 شهریور) برگزار خواهد شد و اگر این تیم‌ها بدون ورود به فصل تازه لیگ برتر وارد لیگ نخبگان شوند یک مشکل خواهند داشت و اگر تنها دو، سه یا نهایتا چهار روز بعد از نخستین بازی فصل لیگ برتر در آسیا به میدان بروند نیز مشکلات دیگری سراغ‌شان خواهد آمد.

این معضل در ماه‌های مهر و آبان نیز گربیان برنامه‌ریزهای مسابقات باشگاهی را خواهد گرفت چرا که در هر دو ماه نخست پائیز هم تیم ملی هر ماه دو مسابقه درمرحله مقدماتی جام جهانی برگزار کند هم نمایندگان باشگاهی در رقابت‌های لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان باید به میدان بروند که برنامه ریزی برای شروع فصل تازه لیگ برتر و چیدن مسابقات هفته به هفته فصل تازه را با توجه به برنامه های تیم ملی و نمایندگان آسیایی فوتبال ایران بسیار دشوار خواهد ساخت.
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره