نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
  2. مهم
ورزشی

ژرمن‌ها در جمع هشت تیم برتر؛ زور دانمارکی‌ها به میزبان نرسید

منبع
طرفداري
بروزرسانی
ژرمن‌ها در جمع هشت تیم برتر؛ زور دانمارکی‌ها به میزبان نرسید

طرفداری/تیم ملی آلمان با برتری 2-0 مقابل دانمارک راهی مرحله یک‌چهارم نهایی یورو 2024 شد. مانشافت در مرحله بعد به مصاف برنده دیدار اسپانیا یا گرجستان خواهد رفت.

بازی با حملات متعدد و منسجم آلمان همراه شد و آن‌ها طی 10 دقیقه ابتدایی حداقل چهار بار می‌توانستند به گل برسند. شاگردان ناگلزمان البته توسط اشلوتبرک به گل رسیدند اما VAR به دلیل خطای کیمیش آن را رد کرد. در ادامه دانمارک از زیر فشار آلمان خارج شد و چند حمله ترتیب داد. در اواخر نیمه اول در حالی که بازی سرعت گرفته بود، رعد و برق و به دنبال آن تگرگ شدید دورتموند باعث شد بازی برای 10 دقیقه متوقف شد. در نیمه دوم، تیم ناگلزمان دقت خود را بالا برد و پس از دستیابی به یک ضربه پنالتی توسط کای هاورتس به گل اول رسید. کمی بعد با تعویض‌های سرمربی مانشافت، آن‌ها فشار خود را خفظ کردند تا این که جمال موسیالا به زیبای روی پاس فوق‌العاده شلوتبرک سومین گل جامش را به ثمر برساند.

اتفاقات مهم بازی آلمان و دانمارک 

پایان بازی با نتیجه آلمان 2-0 دانمارک

دقیقه ۹۰: ویرتز در موقعیت مسلم گلزنی قرار گرفت اما ضربه او توسط اشمایکل مهار شد.

دقیقه ۷۵: هاورتر در موقعیت تک به تک با اشمایکل نتوانست دروازه را باز کند.

دقیقه ۶۸: آلمان ۲-۰ دانمارک (جمال موسیالا ): سانتر اشلوتربک پشت مدافعان دانمارک فرود آمد و موسیالا در موقعیت تک به تک با اشمایکل به سادگی دروازه او را باز کرد.

دقیقه ۶۵: شلیک محکم هویلوند با مهار نویر همراه شد تا دروازه آلمان همچنان بسته بماند.

دقیقه ۶۳: حرکت تند و تیز سانه با همکاری این بازیکن و هاورتز همراه شد و یک-دوی آنها در محوطه جریمه تکمیل شد اما سانه ضربه خوبی به توپ نزد.

دقیقه ۵۸: استارت و کنترل فوق العاده هاورتز با یک ضد حمله برق آسا همراه شد اما ضربه چیپ او از کنار چارچوب فلزی اشمایکل گذر کند.

دقیقه ۵۳: آلمان ۱-۰ دانمارک (کای هاورتز ): کنج دروازه اشمایکل جایی بود که هاورتز توپش را به آنجا فرستاد و گل اول بازی را به ثمر برساند.

دقیقه ۵۰: موسیالا این شانس را داشت تا در مرکز محوطه جریمه سانه را صاحب توپ کند اما این اتفاق نیفتاد.

دقیقه ۴۸: ارسال اریکسن به داخل محوطه جریمه با توپ‌گیری میایله همراه شد که توپ توسط او به باکس محوطه برگشت داده شد و آندرسون با ضربه پای چپ خود دروازه نویر را باز کرد اما مشخص شد گل در موقعیت آفساید به ثمر رسیده است و گل رد شده است.

 شروع نیمه دوم

پایان نیمه اول با نتیجه آلمان 0-0 دانمارک

دقیقه ۴۵: پولسن در موقعیت تک به تک با نویر بود اما رودیگر با قدرت بدنی خود مانع شد و پس از آن هم هویلوند با توجه به خروج به موقع نویر نتوانست دروازه این تیم را باز کند.

دقیقه ۴۱: اشتباه اشلوتربک در شش قدم باعث شد هویلوند به موقع توپ گیری کند اما ضربه او با بی‌دقتی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۷: ارسال کروس مجددا دردسرساز شد ولی این بار ضربه سر هاورتز توسط اشمایکل مهار شد و موج دوم حمله هم توسط ویرتز پایه‌ریزی شد که این بار ضربه سر فولکروگ کیفیت لازم را نداشت.

🔺دیدار آلمان - دانمارک پس از 20 دقیقه توقف و مساعد شدن شرایط جوی از سر گرفته شد

دقیقه ۳۵: بازی به دلیل شدت باران با نظر مایکل الیور داور انگلیسی بازی متوقف شد.

دقیقه ۳۰: ضربه ایستگاهی اریکسن به طرز خطرناکی از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۰: دانمارک موفق شد فشار اولیه تیم ملی آلمان را کنترل کند و اکنون در تلاش است تا بتواند با ضد حمله دروازه نویر را باز کند

دقیقه ۱۰: اشمایکل ستاره بازی: همکاری دیدنی رودیگر و هاورتس باز هم منجر به واکنش اشمایکل شد. مانند ضربه رونی و فن پرسی، رودیگر پاس زیبایش را روی بند کفش هاورتس نشاند و این بازیکن با تک ضربه خود دروازه دانمارک را تهدید کرد. 

دقیقه ۷: سیو مجدد اشمایکل: باز هم کرنر کروس و باز هم ضربه سر اشلوتبرک؛ در حالی که ضربه سر بازیکن آلمان با حالت غافلگیرکننده در حال وارد شدن به دروازه بود، اشمایکل دوباره تیمش را نجات داد.

دقیقه ۷: شوت سهمگین یوسوا کیمیش: حملات آلمان ادامه داشت و این بار کیمیش با یک شوت قدرتمندانه از پشت محوطه خطرناک ظاهر شد. اشمایکل توپ را به زیبایی مهار کرد. 

دقیقه ۴: گل نیکو اشلوتربک مردود اعلام شد: روی کرنر ارسالی تونی کروس، اشلوتبرک بالاتر از مدافعان دانمارک پرواز کرد و دروازه اشمایکل را باز کرد. از اتاق VAR به مایکل اولیور گفتند برای تایید گل منتظر بماند. با بررسی صحنه مشخص شد یوسوا کیمیش مانع حرکت یکی از بازیکنان دانمارک شده است. بنابراین گل رد شد. 

اطلاعات بازی آلمان و دانمارک

بستر برگزاری: مرحله یک‌هشتم نهایی یورو 2024

تاریخ برگزاری: شنبه، 9 تیر 1403 (29 ژوئن 2024)

ساعت برگزاری: 22:30 به وقت تهران

مکان برگزاری: استادیوم زیگنال ایدونا پارک (دورتموند)

داور: مایکل اولیور (انگلیس)

ترکیب ابتدیی آلمان و دانمارک

آلمان (1-3-2-4): نویر | کیمیش، رودیگر، اشلوتربک، رائوم | آندریش، کروس | موسیالا، گوندوعان، سانه | هاورتس

دانمارک (1-2-4-3): اشمایکل | اندرسن، وسترگارد، کریستنسن | باه، دلینی، هویبیرگ، میله | اریکسن، اولسن | هویلوند

 نمودار مرحله حذفی یورو 2024


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید