نماد آخرین خبر

درخواست ستاره فرانسه از مردم؛ به تفرقه‌اندازان رای ندهید!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
درخواست ستاره فرانسه از مردم؛ به تفرقه‌اندازان رای ندهید!

ورزش 3/تیم ملی فوتبال فرانسه که در یورو 2024 حضور دارد طبیعتاً از اوضاع آشفته سیاسی این کشور مصون نیست. دور اول انتخابات پارلمانی این کشور روز یکشنبه برگزار می‌شود و نظرسنجی‌ها حاکی از پیروزی حزب راست افراطی دارد که حتی می‌تواند رای اکثریت را به دست آورد.

بنابراین، ابراهیما کوناته، مدافع میانی تیم ملی فرانسه، در یک کنفرانس مطبوعاتی به این وضعیت پرداخت:"تنوع همیشه نقطه قوت فرانسه بوده است. من از خانواده‌ای مهاجر هستم و وقتی همه چیزهایی که در شبکه‌های اجتماعی یا کانال های خبری گفته می شود را می شنوم... به نظرم باید به تعصبات و کلیشه‌ها پایان دهیم. همیشه یک اقلیت وجود دارد که به اکثریت آسیب می‌رساند."

به این ترتیب بازیکن لیورپول به کیلیان امباپه، اورلین شوآمنی و مارکوس تورام پیوست که علیه حزب راست موضع گرفته بودند. کوناته ادامه داد:"وقتی پدر و مادرم را می‌بینم که کارهای سختی مانند جمع‌آوری زباله یا نظافت کردن با ساعات کاری غیرممکن داشتند و به این افراد که سلامتی خود را برای پیشرفت فرانسه بکار گرفته‌اند، توجه نمی‌کنیم، ناراحت می‌شوم. فرانسه کشوری باشکوه است. ما باید با مردم ارتباط برقرار کنیم. پشت ظاهر و رنگ پوست، هر کسی یک قلب دارد. این مهمترین چیز است. زندگی بسیار کوتاه است اما زیباست. ما باید با هم از آن لذت ببریم و خودمان را تجزیه نکنیم."

او درباره انتخابات ادامه داد:"البته که آنچه در فرانسه اتفاق می‌افتد من را نگران می‌کند. نمی‌توانیم قدرت را به دست افرادی بسپاریم که می‌خواهند بین مردم تفرقه بیندازند. همه ما باید در هر شرایطی کنار هم باشیم. من از ممنوعیت پوشیدن حجاب در فضاهای عمومی ناراحتم. شما هرگز از افرادی که تحت تأثیر این مسائل قرار گرفته‌اند چیزی نمی‌شنوید... شما باید به فراتر از ظاهر، فراتر از رنگ پوست نگاه کنید، باید بروید و با این افراد ملاقات کنید. شما نمی‌توانید فقط با یکسری قطعات یک پازل بسازید، برای ساختن چیزی به تنوع و قطعات مختلف نیاز دارید."

کوناته هنوز در مسابقات قهرمانی اروپا به میدان نرفته اما امیدوار است دوشنبه آینده، زمانی که تیمش مقابل بلژیک بازی می‌کند، این کار را انجام دهد.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره