نماد آخرین خبر

مربیانی که در صف خالی شدن نیمکت هستند

منبع
مهر
بروزرسانی
مربیانی که در صف خالی شدن نیمکت هستند

مهر/ مربیانی که از فرصت‌های حضور روی نیمکت تیم‌های لیگ برتری نتوانستند استفاده کنند و با کسب نتایج ضعیف و بعضا سقوط تیم‌ها از سمت‌شان برکنار شدند، در انتظار خالی شدن نیمکت‌ها برای بازگشت هستند.
در فوتبال ایران، برخی مربیان که در لیگ برتر نتایج قابل قبولی کسب نکرده‌اند، همچنان به دنبال بازگشت به سطح اول فوتبال کشور هستند. این مربیان که در دوران بازی و حتی اوایل دوران مربیگری خود عملکرد خوبی داشته‌اند، در سال‌های اخیر نتوانسته‌اند نتایج مطلوبی کسب کنند.
اما همچنان به دنبال بازگشت به لیگ برتر و اثبات توانایی‌های خود هستند در حالی که فوتبال ایران نیازمند مربیانی با ایده‌های نو و انگیزه بالا است تا بتواند به موفقیت‌های بیشتر دست یابد.


سید مهدی رحمتی
سید مهدی رحمتی، دروازه‌بان سابق تیم ملی ایران و باشگاه‌های بزرگی چون استقلال تهران و سپاهان، پس از پایان دوران بازیگری به مربیگری روی آورد. او تجربه مربیگری در تیم‌های شهرخودرو، آلومینیوم اراک و نساجی مازندران را در کارنامه خود دارد که به جز عملکرد به نسبت قابل قبول در آلومینیوم در دو تیم دیگر اصلاً موفق ظاهر نشد و فصل گذشته نیز با نساجی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا توفیقی کسب نکرد و پیش از اتمام نیم فصل اول و پس از شکست سنگین ۴ بر صفر برابر استقلال تهران از سمت خود کناره‌گیری کرد که با موافقت مدیران وقت این باشگاه همراه شد.
رحمتی پیش از شروع فصل بیست و چهارم سودای حضور در نیمکت یکی از تیم‌های لیگ برتری را دارد و از این رو تلاش‌های زیادی کرده که بتواند به سمت سرمربی انتخاب شود که تاکنون تلاش او بی ثمر بوده است.


علیرضا منصوریان
علیرضا منصوریان، بازیکن سابق استقلال تهران و تیم ملی، تجربه مربیگری در تیم‌های نفت تهران، استقلال تهران، ذوب‌آهن، تراکتور و فولاد خوزستان را دارد.
منصوریان در نفت تهران موفقیت‌هایی داشت، اما در استقلال نتوانست انتظارات را برآورده کند و نتایج ضعیفی کسب کرد که منجر به اخراج او شد. در ذوب‌آهن نیز عملکرد او مورد انتقاد قرار گرفت و تیم در رتبه‌های پایینی جدول قرار داشت. در تراکتور او در ۵ بازی نخست لیگ برتر تنها ۶ امتیاز کسب کرد و همین موضوع باعث شد تا مدیران باشگاه تراکتور او را اخراج کنند.
منصوریان فصل گذشته نیز هدایت فولاد خوزستان را برعهده داشت اما او در ۴ هفته ابتدایی لیگ برتر حتی یک امتیاز هم کسب نکرد تا خداحافظی تلخی با این باشگاه داشته باشد.
منصوریان هم از جمله مربیانی است که هر تیم میان جدولی قصد تغییر در کادر فنی خود را داشته باشد زمزمه‌هایی از حضور او نیز شنیده می‌شود و کاپیتان اسبق استقلال همیشه علاقه داشته که در سطح اول فوتبال ایران کار کند.

رضا عنایتی
ستاره اسبق تیم فوتبال استقلال تهران پس از اعلام بازنشستگی همانند خیلی از بازیکنان دیگر تصمیم گرفت که به دنیای مربیگری روی بیاورد اما تنها دستاورد او در این عرصه تا به امروز، صعود هوادار به لیگ برتر بوده است و در سایر تیم‌هایی که هدایت آنها را عهده دار بوده نتوانسته عملکرد خوبی را از خود نشان دهد.
عنایتی علاوه بر هوادار در تیم‌های بادران، پاس همدان، قشقایی شیراز، تیم امید ایران و پیکان هم سابقه مربیگری داشته است. عنایتی پس از هوادار راهی تیم امید شد و نتوانست ایران را به المپیک برساند و با شکست برابر هنگ کنگ از هدایت تیم امید کنار کشید. پس از آن و با جدایی رسول خطیبی از پیکان او از هفته دهم فصل گذشته هدایت پیکان را برعهده داشت.
عنایتی در نیم فصل دوم توانست نتایج بهتری را با پیکان کسب کند اما در هفته‌های پایانی و در حالی که شانس بقای پیکان از سایر تیم‌ها بیشتر بود تیم با شکست‌های متوالی به لیگ دسته اول سقوط کرد تا یک خاطره تلخ دیگر در کارنامه مربیگری پیشکسوت استقلال به ثبت برسد.


عبدالله ویسی
عبدالله ویسی که توانست با استقلال خوزستان در فصل ۹۵- ۹۴ عنوان قهرمانی را به دست آورد در سال‌های اخیر اصلاً عملکرد خوبی در تیم‌هایی که هدایت آنها را بر عهده داشته، کسب نکرده است. او سابقه حضور متعدد در تیم‌های جنوبی کشور داشته است و هر بار به دلیل مسائل مختلف از جمله نتایج ضعیف از هدایت تیم‌ها کناره‌گیری کرده است.
ویسی در فصل بیست و دوم و در نیم فصل دوم که هدایت صنعت نفت آبادان را بر عهده داشت توانست این تیم را در لیگ برتر حفظ کند اما در فصل بیست و سوم نتوانست انتظارات را در این تیم برآورده سازد و با اعتراض تند هواداران این تیم مواجه و همین موضوع باعث شد تا در پایان نیم فصل اول از سمت خود کناره‌گیری کند. ویسی در میانه‌های نیم فصل دوم هدایت فولاد خوزستان را برعهده گرفت و به سختی توانست این تیم را در لیگ برتر حفظ کند و عملکرد خوبی نداشت همین موضوع باعث شد تا مدیران باشگاه فولاد علاقه‌ای به حفظ او نداشته باشند.
ویسی همواره تلاش کرده که در سطح اول فوتبال ایران مربیگری کند اما به جز قهرمانی با استقلال خوزستان دستاورد دیگری نداشته است.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره