نماد آخرین خبر

14 باشگاه عربستانی خصوصی شدند!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
14 باشگاه عربستانی خصوصی شدند!

ورزش 3/شورای وزیران عربستان سعودی در جلسه روز سه‌شنبه خود پیش نویس سند خصوصی سازی 14 باشگاه ورزشی را امضا کردند.
شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد و نخست وزیر عربستان سعودی، در تاریخ 5 ژوئن 2023 پروژه سرمایه گذاری و خصوصی‌سازی باشگاه‌های ورزشی را به منظور دستیابی به اهداف "چشم انداز عربستان سعودی 2030" آغاز کرد. هدف از این طرح، ایجاد یک بخش ورزشی موثر از طریق ایجاد انگیزه و توانمندسازی بخش خصوصی برای کمک به توسعه ورزش و دستیابی به برتری مطلوب برای تیم‌های ملی و باشگاه‌های ورزشی بود.
در فاز اول، این پروژه شامل دو مسیر اصلی بود: موافقت با سرمایه گذاری شرکت‌های بزرگ و سازمان‌های توسعه‌‌ای در باشگاه‌های ورزشی در ازای واگذاری مالکیت باشگاه‌ها به آنها (در حال حاضر باشگاه های النصر، الهلال، الاتحاد و الاهلی توسط سرمایه گذاری عمومی خریداری شدند و آرامکو نیز باشگاه القادسیه را تصاحب کردند) و سپس پیشنهاد تعدادی از باشگاه‌های ورزشی را برای خصوصی سازی.
این پروژه بر اساس سه هدف راهبردی آغاز شد که عبارتند از ایجاد فرصت‌های کیفی و محیطی جذاب برای سرمایه‌گذاری در ورزش برای دستیابی به اقتصاد ورزشی پایدار، ارتقای سطح حرفه‌ای و مدیریت اداری و مالی در باشگاه‌های ورزشی و همچنین ارتقای سطح باشگاه ها و توسعه زیرساخت‌های آنها برای ارائه بهترین خدمات به ورزش دوستان.

 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره