نماد آخرین خبر

بنزما و روسیاهی بن سلمان

منبع
فارس
بروزرسانی
بنزما و روسیاهی بن سلمان

فارس/کاپیتان سابق رئال مادرید کارنامه ریخت و پاش فوتبالی صندوق سرمایه گذاری عربستان را سیاه کرد.
کریم بنزما نماد شکست پروژه فوتبالی عربستان با دستور محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی از سوی سایت الکوره عربی شناخته شد.

دارنده توپ طلای 2022 با دستمزد سالیانه 100 میلیون یورو به دومین فوتبالیست پردرآمد دنیا در عربستان تبدیل شد ولی به اندازه یک فوتبالیست عادی برای الاتحاد مفید نبود.
بنزما بعد از 14 سال درخشش برای رئال مادرید با اتمام قراردادش تصمیم گرفت به خاطر پول زیاد راهی لیگ عربستان شود.الاتحاد مقصد بنزما در تابستان گذشته بود و جزو 3 فوتبالیست سرشناس دنیا بود که به لیگ این کشور منتقل شد.

رونالدو و نیمار سرشناس ترین بازیکنان لیگ عربستان در کنار بنزما به شمار می آیند.محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به صندوق سرمایه گذاری این کشور دستور داد تا باشگاه‌های فوتبال را تقویت کند تا بتوانند فوتبالیست‌های سرشناس را به این کشور بیاورند.در نتیجه بیش از 30 فوتبالیست دنیا به لیگ عربستان منتقل شدند.
الکوره می‌نویسد که جذب کریم بنزما را می‌توان «بزرگترین اشتباه صندوق سرمایه گذاری عربستان» دانست چون الاتحاد نیازی به مهاجم تمام کننده نداشت.بر اساس گزارش رسانه عربی، بنزما بعد از یک فصل حضور در الاتحاد نمایش قابل قبولی نداشت و چندین بار با کادرفنی و مدیریت باشگاه دچار مشکل شد تا 40 درصد بازی‌ها را خارج از ترکیب باشد.
جذب ابرستاره‌های فوتبال از سوی یک لیگ فوتبال آسیایی پیش از این هم رخ داده بود. چین از سال 2010 تا 2018 پروژه جذب فوتبالیست‌های سرشناس را در دستور کار قرار داد.سوپر لیگ چین هم در ابتدا ریخت و پاش‌های زیادی کرد تا فوتبالیست‌های سرشناس را به این کشور بکشاند ولی در نهایت این پروژه با شکست مواجه شد و سوپر لیگ چین در آستانه ورشکستگی قرار گرفت.
نشریه مارکا می‌نویسد که کریم بنزما، کاپیتان رئال مادرید می‌توانست الاتحاد را متحول کند ولی تیم عربی نتوانست از این بازیکن بازی بگیرد و به نوعی اشتباه از سوی باشگاه عربستانی بود تا این بازیکن نتواند خوش بدرخشد. بنزما تلاش کرد با محیط جدید خودش را وفق دهد ولی این اتفاق نیافتاد.

اما سایت الکوره می‌نویسد که الاتحاد با ریخت و پاش زیاد بنزما را به خدمت گرفت در حالیکه در خط حمله بازیکن گلزنی به نام عبدالرزاق حمدالله را داشت که آقای گل لیگ شده بود. اشتباه بزرگ الاتحاد در جذب بنزما پروژه بزرگ عربستان را با شکست مواجه کرده است.
ذیاب البلوشی، خبرنگار مطرح سایت الکوره می‌گوید که فوتبال مدرن به یک تجارت تبدیل شده و شما وقتی هزینه‌های زیاد می‌کنید باید درآمد هم متناسبت با هزینه‌ها باشد.لیگ عربستان هزینه‌های سرسام آوری کرده درحالی بازیکنانی مثل کریم بنزما و نیمار با وجود دریافت دستمزدهای نجومی بازدهی نداشتند و این به معنای شکست پروژه صندوق سرمایه گذاری عربستان است.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره