نماد آخرین خبر
  1. مهم
ورزشی

صعود لاله‌های نارنجی به یک چهارم بعد از شانزده سال

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
صعود لاله‌های نارنجی به یک چهارم بعد از شانزده سال

ورزش 3/تیم ملی هلند با شکست رومانی پس از 16 سال دوباره در جمع 8 تیم برتر اروپا قرار گرفت.
در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی یورو 2024 از ساعت 19:30 در ورزشگاه آلیانس آرنا بایرن مونیخ، تیم‌های ملی رومانی و هلند به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه 3 بر صفر به سود هلند به پایان رسید.هلند پس از 16 سال توانست راهی یک چهارم نهایی شود. این تیم آخرین بار در یورو 2008 در یک چهارم قرار گرفته بود که در آن مسابقه مغلوب روسیه شد.در این بازی کودی خاکپو و دونیل مالن (2بار) برای هلند گلزنی کردند.خاکپو نمایشی عالی در این مسابقه داشت و بهترین بازیکن زمین نیز شناخته شد.هلند در مرحله یک چهارم باید با برنده اتریش و ترکیه دیدار کند.

خلاصه بازی :

نمودار مرحله حذفی یورو 2024 پس از صعود هلند به مرحله یک چهارم نهایی

پوشش زنده :

هلند ۳-۰ رومانی (دونیل مالن دقیقه ۹۰+۳):مالن روی یک ضدحمله تند و تیز موفق شد از خط دفاعی رومانی گذر بکند و در نهایت در موقعیت تک به تک با نیتا گل سوم بازی را به ثمر رساند.

هلند ۲-۰ رومانی (دونیل مالن دقیقه ۸۲): گاکپو توپ را از دراگوژین ربود و توپ را لب خط در جریان بازی نگه داشت؛ او به خوبی مالن را در محوطه دید و با پاسی آرام، مالن را صاحب توپ کرد که او هم گل دوم را به ثمر رساند.

دقیقا ۷۲: ضربه بغل پای دپای به شکلی خطرناک از عرض زمین به بیرون رفت.

دقیقه ۶۷: ضربه ایستگاهی دپای از زیر پای مدافعان ایستاده در دیوار دفاعی رومانی گذر کرد و این توپ به شکلی خطرناک از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۳: ارسال بلند سیمونز در دهانه دروازه به گاکپو رسید که این توپ با ضربه سر تو وارد گل شد اما پس از بازبینی با VAR مشخص شد آفساید بوده است.

دقیقه ۶۰: گاکپو از سمت چپ نفوذ کرد ولی ضربه خوبی به توپ نزد تا کماکان نتیجه یک بر صفر پا برجا باشد

دقیقه ۵۷: ارسال دپای با ضربه سر فن‌دایک همراه شد که این توپ به تیرک دروازه برخورد کرد.

دقیقه ۵۳: نیتا توپ شلیک شده توسط سیمونز را روی خط مهار کرد و اجازه نداد دروازه این تیم باز شود.

دقیقه ۵۰: اولین موقعیت جدی نیمه دوم برای هلند بود که ضربه دپای با اختلافی اندک به بیرون رفت.

دقیقه ۴۵+۱: شوت دراگوش از پشت محوطه جریمه توسط دروازه‌بان هلند مهار شد.

دقیقه ۴۳: دامفریز دفاع رومانی را بهم ریخت اما توپی که به ژاوی سیمونز رسید چندان کیفیت نداشت و او هم ضربه خوبی به توپ نزد.

دقیقه ۳۵: دپای به صورت انفرادی از سمت راست نفوذ کرد و توپش به رایندرز رسید که این بازیکن با تعلل بدموقع خود موجب شد یک موقعیت خوب از دست برود.

دقیقه ۲۹: ارسال عرضی گاکپو با واکنش خوب مدافعان رومانی راهی کرنر شد و این کرنر هم حاصلی نداشت.

دقیقه ۲۵: کرنر ارسال‌شده توسط ژاوی سیمونز با ضربه سر خوب دیفرای همراه شد که این ضربه از کنار دروازه به بیرون رفت.

هلند ۱-۰ رومانی (کودی گاکپو دقیقه ۱۹): حرکت انفرادی گاکپو از سمت چپ با حرکت در عرض این بازیکن همراه شد و در نهایت ضربه کات‌دار وینگر هلندی در کنج دروازه رومانی آرام گرفت.

با سوت داور بازی آغاز شد

در آخرین روز از مرحله یک هشتم نهایی یورو 2024، تیم های هلند و رومانی از ساعت 19:30 به وقت تهران در ورزشگاه آلیانتس آرنا به مصاف هم می روند. دو تیم در حالی پا به میدان می گذارند که لاله های نارنجی با 4 امتیاز در گروه D در رده سوم قرار گرفتند و به عنوان یکی از بهترین تیم های سوم راهی این مرحله شدند، اما رومانی با همین تعداد امتیاز در گروهش صدرنشین شد

اطلاعات مسابقه رومانی - هلند
روز و تاریخ برگزاری: سه شنبه ۲ جولای ۲۰۲۴ | ۱۲ تیر ۱۴۰۳
ساعت: ۱۹:۳۰ به وقت تهران
تورنمنت: مرحله یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴
ورزشگاه: آلیانتس آرنا واقع در مونیخ
داور: فلیکس زوایر (آلمان)

ترکیب تیم ملی هلند: برت فربروگن، ناتان آکه، ویرجیل فن دایک، استفان دی فرای، دنزل دامفریز، تیجانی رایندرز، جردی شوتن، ژاوی سیمونز، کودی گاکپو، ممفیس دیپای و استیون برگواین

ترکیب تیم ملی رومانی: فلورین نیتا، آندری راتیو، رادو دراگوسین، آندری بورکا، واسیلی موگوس، ماریوس مارین، دنیس من، رضوان مارین، نیکولای استانچیو، یانیس هاجی، دنیس دراگوس

 
 


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره