نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
ورزشی

عملکرد خوشمزه طارمی؛ مثل قرمه‌سبزی با گوشت بره!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
عملکرد خوشمزه طارمی؛ مثل قرمه‌سبزی با گوشت بره!

ورزش 3/دو روزنامه بزرگ ایتالیا به بازی دوستانه روز گذشته اینتر و درخشش مهدی طارمی پرداخته و توتو اسپورت عملکرد او را به یک غذای خوشمزه ایرانی مانند قرمه‌سبزی با گوشت بره و لوبیای قرمز تشبیه کرده است.
مهدی طارمی در نخستین آزمون خود با اینتر، خوش درخشید. ستاره ایرانی نراتزوری موفق شد با به ثمر رساندن دو گل، یک پاس گل نیز بدهد و برابر نائب قهرمان فصل گذشته سوئیس که چند روز دیگر قرار است در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان اروپا به میدان برود، عملکرد بسیار خوبی داشت.
دو روزنامه بزرگ ایتالیا یعنی لا گاتزتا دلو اسپورت و همچنین توتو اسپورت، در شماره های امروز خود، به گزارشی از بازی دوستانه دیروز اینتر پرداخته و از آمادگی بالای مهدی طارمی و درخشش در جدال روز گذشته، به وجد آمده اند.
روزنامه توتو اسپورت که از تیتر "طارمی مسحور می‌کند" استفاده کرده، در ابتدای گزارش خود نوشته است: طارمی در اولین آزمون فصل، لوگانو را شکست داد. اودو گل زد و یک پاس گل داد. این مهاجم با هماهنگی در بازی با هم‌تیمی‌هایش و وضعیت بدنی عالی، اینزاگی را تحت تأثیر قرار داد.

در ادامه این گزارش آمده است:

یک پیروزی در شروع فصل. یک عملکرد کاملاً مثبت، با توجه به تیمی که به میدان رفت و حریفی که مقابل آن بازی کردند. بهترین کارت ویزیت ممکن برای مهدی طارمی.
اینتر دیروز در اولین بازی دوستانه فصل خود در آپیانو جنتیله با نتیجه ۳-۲ لوگانو را شکست داد. ایرانی به طور کامل ستاره این مسابقه بود، با یک پاس گل و دو گل. او بیش از یک ساعت در میدان بود و در دقیقه ۶۴ تعویض شد. بازیکن سابق پورتو وضعیت بدنی حسادت‌برانگیزی داشت، اما مهم‌تر از همه، تمام ویژگی‌هایی را نشان داد که باشگاه را به تمرکز روی او واداشته بود.
طارمی برای تیم بازی کرد و بلافاصله با هم‌تیمی‌هایش هماهنگ شد. به‌عنوان مثال، پاس گل به کوره‌آ برای گل برتری موقت نراتزوری و دو گل بعدی (یکی از نقطه پنالتی و دیگری با یک ضربه چیپ زیبا) که نتیجه بازی را تعیین کرد، باعث شادی خودش و اینزاگی شد و از همان ابتدا پیامی واضح به مربی‌اش فرستاد. پیامی مثل: «طارمی اینجاست» یا «می‌توانی از همین امروز روی مهدی حساب کنی».
مهاجم باتجربه یک روز زودتر (امروز ۳۲ ساله می‌شود) تولدش را جشن گرفت و اولین بازی خود با قهرمان ایتالیا را به شکلی قابل‌توجه رقم زد. ضربات سر، بازی هوایی و آکروباتیک، حس گلزنی و حضور در جریان بازی. واقعاً فقط می توان بازیکن متولد ۱۹۹۲ بوشهر را تشویق کرد.
اما در واقع همه بازیکنان نراتزوری می‌توانند از این بازی راضی باشند. در یک بازی تقریباً متعادل، لوگانو به‌مراتب در آمادگی بیشتری است، زیرا شنبه در رقابت‌های لیگ برابر گراس‌هاپرز بازی خواهد کرد و ۲۳ ژوئیه در مقدماتی لیگ قهرمانان اروپا مقابل فنرباغچه مورینیو بازی خواهد کرد. با وجود شروع تازه تمرینات، با تمرینات سنگین روزهای اول و تعداد بسیار کمی از بازیکنان بزرگ در زمین، عملکرد کلی اینتر عالی بود.
روزنامه لا گاتزتا دلو اسپورت نیز در شماره امروز خود نوشته است:
طارمی با یک دبل و یک پاس گل شروع کرد. لقب او به کار آمد: "او بیچینو" یا "حشره کوچک". او این لقب را در طی سال‌های حضورش در پرتغال و زدن ۹۱ گل در پنج سال با پیراهن پورتو به دست آورد. در اولین حضورش با پیراهن اینتر، انتظارات را برآورده کرد: دو گل مقابل لوگانو در پیروزی ۳-۲. سوئیسی‌ها شنبه ۲۰ ژوئیه در لیگ بازی خواهند کرد و ۲۳ ژوئیه در دور دوم مقدماتی لیگ قهرمانان مقابل فنرباغچه مورینیو قرار خواهند گرفت. به عبارت دیگر، آن‌ها با تیمی آماده به آپیانو آمدند. طارمی با پیراهن شماره ۹۹، چند کلمه به زبان ایتالیایی مانند "گراتزی"، "پره‌گو"، "توتو بنه" به زبان آورد (به معنای متشکرم، خوش آمدید، همه چیز خوب است) و با زدن دو گل نشان داد که او در وضعیت خوبی است و برای یک فصل پرفشار آماده است.

اولین گل از روی نقطه پنالتی به دست آمد، تخصص او به‌اندازه خورشت قرمه‌سبزی با گوشت بره و لوبیای قرمز و سس‌های معطر خوشمره است: طارمی در دوران حرفه‌ای خود ۵۴ پنالتی از ۶۳ ضربه را به گل تبدیل کرده است. او هیچ‌گاه ناکام نمی‌ماند. وقتی جلوی دروازه‌بان قرار می‌گیرد، موفق می‌شود.
دومین گل با یک ضربه چیپ چپ‌پا حاصل شد. ایرانی توپ را کنترل کرد، به سمت دروازه‌بان حمله کرد و سپس با یک ضربه زیرکانه از او گذشت. این همه ماجرا نیست: او پاس گلی هم برای گل خوآکین کوره‌آ داد، که پس از گذشت ده دقیقه از بازی به ثمر رسید. طارمی به توپ هجوم برد، مدافع را جا گذاشت و سپس یک پاس زیبا به آرژانتینی داد که با یک دریبل تونلی، گل را به ثمر رساند.
این یک مسابقه دوستانه است، درست است، اما در هر حال "حشره کوچک" شروع کرد و خود را نشان داد. پس از چند جلسه تمرینی، با وجود انجام تمرینات در دو نوبت صبح و عصر، دورهای متعدد دویدن در زمین و تمرینات معروف هزار متری در ابتدای فصل، اما او نشان داد که در آمادگی کامل قرار دارد.
سیمونه اینزاگی، از کنار زمین، از طارمی قدردانی کرد و اغلب او را به گوشه‌ای می‌برد تا به او بگوید از مهاجمان تیمش چه می‌خواهد. درخواست همیشه یکی است: حرکت کردن. تغییر موقعیت در تمام خط حمله بدون دادن نقاط مرجع و اذیت کردن مدافعان. هماهنگی او با کوره‌آ، که در آستانه جدایی است، جالب توجه بود و البته همچنین رویکرد او: ده‌ها حرکت تند، پاسکاری و تلاش‌های فردی.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره