نماد آخرین خبر

حمایت قاطع دولت آرژانتین از انزو فرناندز!

منبع
ورزش 3
بروزرسانی
حمایت قاطع دولت آرژانتین از انزو فرناندز!

ورزش 3/دولت آرژانتین به حواشی ایجاد شده بعد از شعارهای انزو فرناندز و ملی پوشان آرژانتین علیه بازیکنان تیم ملی فرانسه واکنش نشان داد.
پس از قهرمانی تیم ملی آرژانتین در کوپا آمه‌ریکا، ویدئویی در فضای مجازی منتشر شد که جنجال‌های زیادی را به دنبال داشته است.
در این ویدئو که از طریق لایو اینستاگرام انزو فرناندز ضبط شده است، بازیکنان تیم ملی آرژانتین آهنگی نژادپرستانه را خطاب به بازیکنان تیم ملی فرانسه می‌خوانند.
پس از این کلیپ، فدراسیون فوتبال فرانسه از آرژانتینی‌ها به فیفا شکایت کرد و باشگاه چلسی نیز تحقیقاتی را علیه انزو فرناندز آغاز کرد که در نهایت منجر به عذرخواهی عمومی این بازیکن شد. با این حال نه رئیس جمهور و نه معاونش از این بابت شرمنده نیستند بلکه از انزو و دیگر ملی پوشان دفاع نیز کردند.

توییت ویکتوریا ویاروئل، معاون رئیس جمهور آرژانتین، درباره قضیه انزو فرناندز، بازتاب گسترده‌ای داشت.
او در حساب رسمی شبکه ایکس (توییتر سابق) خود نوشت: «آرژانتین یک کشور مستقل و آزاد است. ما هرگز مستعمره یا شهروند درجه دوم نداشتیم. ما هرگز روش زندگی خود را به کسی تحمیل نکردیم. اما ما نیز تحمل نمی‌کنیم که آنها این کار را با ما انجام دهند. آرژانتین با تلاش‌ها و شجاعت سرخپوستان، اروپایی‌ها، کریول‌ها (آرژانتینی‌های اصیل) و سیاه‌پوستان ساخته شده است. هیچ کشور استعماری قرار نیست ما را به خاطر یک آهنگ دادگاهی کند یا با گفتن حقایقی که آنها نمی‌خواهند اعتراف کنند، بترساند. اغراق بس است. انزو، من پشت تو هستم و مسی، برای همه چیز از تو متشکرم! آرژانتینی‌ها همیشه با سرهایی بالا... زنده باد آرژانتین!»


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره