نماد آخرین خبر

استارت نساجی با الهامی برای لیگ بیست‌ و چهارم

منبع
ايرنا
بروزرسانی
استارت نساجی با الهامی برای لیگ بیست‌ و چهارم

ایرنا/تیم فوتبال نساجی مازندران پس از چند هفته استراحت و تعطیلات که برای هواداران این تیم با خبرهای نگران‌کننده‌ واگذاری امتیاز تیم و خداحافظی ساکت الهامی همراه بود، از روز گذشته تمرینات پیش‌فصل را برای حضور در لیگ بیست‌وچهارم آغاز کرد.
 تعطیلات پایان فصل و روزهای نقل‌وانتقالات لیگ فوتبال ایران برای نساجی‌چی‌ها مانند سال‌های گذشته باز هم حاشیه‌دار بود. در نخستین روز تابستان مدیرعامل این باشگاه اعلام کرد که مالک باشگاه تصمیم به واگذاری امتیاز نساجی گرفته و یک روز بعد هم پیرو این اقدام، ساکت الهامی با انتشار متنی در صفحه شخصی خود از هواداران نساجی خداحافظی کرد.
پس از این ۲ اقدام نگرانی‌های هواداران نساجی بابت آینده این تیم و حضورش در لیگ بیست‌وچهارم روز به روز بیشتر شد. اما آغاز تمرینات نساجی برای حضور در فصل جدید رقابت‌ها از چهارشنبه گذشته -۲۷ تیر- سبب شد هواداران این تیم درباره شرایط نساجی امیدوار شوند. صبح دیروز -پنجشنبه- نیز آزمایش‌های ویژه پزشکی از بازیکنان تیم گرفته شد تا تمرینات پرفشار پیش‌فصل به شکلی جدی آغاز شود.
نساجی در شرایطی تمرینات پیش‌فصل را آغاز کرد که به دلیل نواقصی که ورزشگاه شهید وطنی دارد هنوز وضعیت میزبانی‌اش در لیگ بیست‌وچهارم به طور دقیق و شفاف مشخص نیست. ضمن این‌که خواسته چندین ساله هواداران این تیم برای برگزاری تمرینات در قائمشهر نیز کماکان به سرانجامی نرسیده است.
ادامه همکاری الهامی با نساجی
یکی از نکات قابل توجه در آغاز تمرینات نساجی، ادامه حضور ساکت الهامی روی نیمکت این تیم است. الهامی در حاشیه نخستین روز تمرین پیش‌فصل نساجی بین خبرنگاران حضور یافت و درباره وضعیت بازیکنان تیم گفت: تنها تیمی هستیم که ۹۰ درصد ترکیب‌مان را حفظ کردیم. فقط محمدرضا آزادی از ما جدا شد که ضمن قدردانی از تلاش‌هایش برای نساجی، امیدوارم در ادامه مسیر همچنان بدرخشد و موفق باشد.


به گفته الهامی در نخستین جلسه تمرین محمدعباس‌زاده و لوان پولی حضور نداشتند که به تمرین تیم اضافه می‌شوند.
وی درباره برنامه نساجی برای جذب بازیکن جدید نیز گفت: با توجه به حفظ ترکیب تیم، برای فصل جدید فقط یه یک یا ۲ بازیکن نیاز داریم تا تیم کاملی را روانه مسابقات کنیم. برای خرید بازیکن اولویت نخست ما جذب بازیکن خارجی است و اگر نشد بازیکن داخلی باکیفیت جذب می‌کنیم
سرمربی نساجی اظهار کرد: تلاش ما این است که تیم را با بهترین شرایط وارد لیگ بیست‌وچهارم کنیم. برای همه تیم‌های لیگ احترام خاصی قائل هستم. اما از هیچ تیمی ترسی نداریم. تیم ما توانمند است. فصل قبل از زمان حضورم در نساجی از۱۲ بازی ۲۰ امتیاز گرفتیم و در آن چند هفته از نظر امتیازگیری بین چهار تیم برتر جدول بودیم.
الهامی خاطرنشان کرد: ما با این تیم مشکلی نخواهیم داشت. می‌دانم روزهای سختی در انتظارمان است. اما هواداران و مالک و کادر مدیریتی پشتیبان تیم هستند.
وی درباره مسائل مدیریتی باشگاه و تصمیم به فروش امتیاز تیم نیز گفت: به جز نساجی، تیمی در لیگ نداریم که به طور کامل با همه اعضا تسویه کرده باشد. شاید حتی من هم به عنوان یک مربی بیشتر از مقداری که باید دریافت می‌کردم گرفتم. یعنی مهندس حدادیان بابت هزینه‌های تیم حرفی ندارد و همه نیازها را تامین می‌کند. اما همه جای دنیا فوتبال‌ یک صنعت پول‌ساز است. این تیم خصوصی باید با تیم‌های متمول دولتی رقابت کند و در عین حال امکانات و زیرساخت خوبی هم در مازندران وجود ندارد. این مسائل کار را برای مالک باشگاه سخت می‌کند.
سرمربی نساجی افزود: نساجی جزو تیم‌های با اصالت است. خیلی‌ها به دنبال خریدن اصالت در فوتبال هستند. اما این تیم مثل ملوان و صنعت نفت پشتوانه مردمی دارد. اگر تعداد هواداران نساجی را نسبت به جمعیت شهرستان قائمشهر و استان مازندران محاسبه کنیم نساجی پرطرفدارترین تیم است.
در جست‌وجوی زمین تمرین
مدیرعامل باشگاه نساجی نیز با بیان این‌که مالک باشگاه همچنان آماده واگذاری امتیاز تیم است، گفت: نظر آقای حدادیان به قوت خودش باقی است و فقط تمرینات را آغاز کردیم که تیم در ابتدای فصل دچار مشکل نشود.
ایزد سیف‌الله‌پور افزود: قرار بود اتفاقاتی در ورزشگاه شهید وطنی بیفتد که هنوز نتیجه‌ای دیده نشده است. از نشست‌ها و پیگیری‌های مسئولان هم نتیجه‌ای حاصل نشد.
وی خاطرنشان کرد: امسال قرار بود تمرینات تیم را در مازندران برگزار کنیم. از ۲۸ اسفند پارسال تا کنون خودم چهار جلسه با رئیس دانشگاه آزاد برگزار کردم و چهار بار نامه‌نگاری انجام شد که زمین مد نظرمان در مازندران در اختیار نساجی قرار بگیرد. همچنان منتظر یک تاییدیه کمیسیون معاملات دانشگاه آزاد هستیم. اما متاسفانه زمین این ورزشگاه که قرار بود در اختیار نساجی قرار بگیرد واگذار نشده است. با توجه به این‌که تمرین پیش‌فصل پرفشار است و به زمین با کیفیت نیاز دارد، باید زمینی را پیدا کنیم که برای انجام تمرینات تیم مناسب باشد.
مدیرعامل باشگاه نساجی تصریح کرد: آیا تقسیم عدالت به معنای واقعی در فوتبال و ورزش کشور رعایت می‌شود؟ یک استان با بودجه‌های پنج استادیوم هنگفت دارد و یک استان مثل مازندران حتی یک استادیوم مناسب ندارد. مسائلی مانند حق پخش و تبلیغات محیطی هم اصلا جدی گرفته نمی‌شود. در چنین شرایطی باشگاه‌هایی مانند نساجی، شمس‌آذر و هوادار باید با تیم‌های متمول دولتی رقابت کنند.
تیم فوتبال نساجی مازندران در فصل پیشین رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور پس از ماه‌ها ناکامی و قعرنشینی در آستانه سقوط به لیگ آزادگان بود که با روی کار آمدن ساکت الهامی در ۱۳ هفته پایانی توانست امتیازات لازم برای بقا در لیگ را کسب کند. این تیم لیگ بیست‌وسوم را با ۲۹ امتیاز و قرار گرفتن در رتبه دوازدهم به پایان رساند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره