نماد آخرین خبر

رئیس کمیته پاراسوارکاری: به پارالمپیک لس‌آنجلس فکر می‌کنیم

منبع
فارس
بروزرسانی
رئیس کمیته پاراسوارکاری: به پارالمپیک لس‌آنجلس فکر می‌کنیم

فارس/رئیس کمیته پاراسوارکاری گفت: ما به پارالمپیک لس آنجلس فکر می کنیم و باید استعدادها را در گریدهای 1 و 2 شناسایی کنیم. 
غزاله منتظم رئیس کمیته پاراسوارکاری درباره رویدادهای اخیر رشته پارادرساژ به خبرنگار ورزشی فارس گفت: این اردو، دومین اردوی آموزشی استعدادیابی فدراسیون سوارکاری در سال 1403 است که بیشتر تمرکز ما برای آموزش تیم ملی است. این اردو در سه استان برگزار می شود و زمان آن هم سه روز است. اولین پایلوتمان را در استان البرز گذراندیم که میزبان 4 استان گیلان، تهران، البرز و قزوین بودیم.وی افزود: دومین پایلوتمان در تبریز است و درحال حاضر نیز در اردو هستیم و میزبان استان های آذربایجان شرقی و زنجان بوده ایم و سومین پایلوتمان نیز از تاریخ 31 تیر در کرمان آغاز می شود. در هر پایلوت 8 سوارکار و مربی داشتیم که ابتدا هرروز صبح مربی ها تحت آموزش قرار می گرفتند و سپس هر سوارکار به صورت خصوصی با خانم پاتریشیا ندو تحت آموزش قرار می گیرد.منتظم گفت: پاتریشیا ندو از سال 2015 سرمربی تیم ملی است ولی به دلیل کرونا و تغییر و تحولات در فدراسیون وی 2.5 سال در ایران حضور پیدا نکرد و امسال بعد از این وقفه ی پیش آمده در ایران حضور پیدا کرد.رئیس کمیته پاراسوارکاری درباره شانس کسب سهمیه پارالمپیک در رشته پارادرساژ گفت: ما در پارالمپیک 5 گرید داریم که گرید های یک و 2 هدف های ما برای اعزام به پارالمپیک هستند. درحال حاضر توانستیم 4 سوار کار گرید 1 و 2 در تیم داشته باشیم و اولویتمان هم برای آموزش با آن ها است اما به این معنی نیست که بقیه گریدها را فراموش کنیم و به آن ها آموزش ندهیم .
منتظم ادامه داد: ما به پارالمپیک لس آنجلس فکر می کنیم و باید استعدادها را در گریدهای 1 و 2 شناسایی کنیم. در دو پایلوتی که برگزار شد 4 سوارکار گرید 1 و 2 شناسایی شدند که یکی از آنها از قدیم عضو تیم ملی بوده است و بقیه رفته رفته به تیم اضافه شدند. برنامه ریزی ما برای این است که بتوانیم در مسابقات پارالمپیک به مدال برسیم که آرزوی دیرینه ما است.وی درباره ی زیرساخت های این رشته و همکاری برای توسعه آن ادامه داد: ما قابلیت این را نداریم که به صورت تیمی در این رشته رقابت کنیم چون هزینه های این رشته بسیار بالا است و باید در اروپا اسب اجاره کنیم و تمام مدت باقیمانده را دائما برای ورزشکار ویزای اسپرت بگیریم که برای آموزش برود و برگردد. درخواست این مموضوع برای مسابقات انفرادی توسط خانم پاتریشیا نوشته شده است و روی میز فدراسیون سوارکاری و کمیته ملی پارالمپیک است البته آن ها هم قول مساعدت در هزینه ها را به ما داده اند که بتوانیم برای این موضوع برنامه ریزی دقیق داشته باشیم.رئیس کمیته پاراسوارکاری در آخر گفت: ما از طریق وزارت ورزش و کمیته پارالمپیک حمایت می شویم و فدراسیون سوارکاری با مدیریت جدیدش تمام قد از کمیته پاراسوارکاری حمایت کرده است و اولین حکمی که بعد از ریاست آقای کاظمیان امضا شد نیز مربوط به همین کمیته است.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره