نماد آخرین خبر

کمپین تحریم ورزشکاران اسرائیل در المپیک

منبع
فارس
بروزرسانی
کمپین تحریم ورزشکاران اسرائیل در المپیک

فارس/رئیس حزب الهدی ترکیه می‌گوید که نسل کشی اسرائیل در غزه باید با کمپین تحریم ورزشکاران صهیونیست در المپیک 2024 پاسخ داده شود.
  «قاتل زنان و کودکان نباید در المپیک حضور داشته باشند»، این اظهارات زکریا یابیجی اوغلو، رئیس حزب الهدی ترکیه در اعتراض به حضور وررزشکاران اسرائیل در مسابقات المپیک 2024 پاریس است.اسرائیل در 9 ماه جنگ علیه مردم غزه بیش از 38 هزار فلسطینی را به شهادت رسانده که 70 درصد آنها کودکان و زنان هستند.
کمیته بین المللی المپیک پیش از این در زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین تمام ورزشکاران روس را به خاطر نقض قوانین بشردوستانه از حضور در مسابقات محروم کرد.فیفا و یوفا هم فوتبال روسیه را به حالت تعلیق درآوردند اما در قبال اسرائیل با استانداردی دوگانه تاکنون به خاطر جنایت در غزه ورزش این کشور را به حالت تعلیق درنیاوردند.
رئیس حزب الهدی ترکیه می‌گوید که اقدام کمیته بین المللی المپیک(IOC) نقض آشکار قوانین بین المللی است و جنایت اسرائیل در غزه و کشتار هزاران ورزشکار توسط این رژیم نباید نادیده گرفته شود.یابیجی اوغلو معتقد است که اگر مسئولان مسابقات المپیک حضور ورزشکاران اسرائیل را در این تورنمنت تحریم نمی‌کنند باید ورزشکاران مسلمان دنیا به نشانه اعتراض به کشتار زنان و کودکان بی گناه از رویایی با صهیونیست‌ها خودداری کنند.


ما را در کانال تلگرامی «کانال ورزش» دنبال کنید

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره